دو × 3 =

حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش بی سابقه شکایات از کیفیت اپراتورها آبان ۹۸

سینا عطایی

نوشته

5 ماه قبل | 16 دیدگاه | اخبار داخلی ، اینترنت

آبان ماه اوضاع مناسبی نه برای اینترنت نه برای کسب و کارهای اینترنتی و نه برای کاربران نبود. در این بین همه انگشت ها به سوی اپراتورها نشانه رفت. به همین دلیل شاهد افزایش بی سابقه شکایات از کیفیت اپراتورها آبان ۹۸ هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

افزایش بی سابقه شکایات از کیفیت اپراتورها آبان ۹۸

سرعت و کیفیت اینترنت از مواردی است که همواره برای کاربران دغدغه است؛ در حال حاضر سامانه جامع رسیدگی و پاسخگویی به شکایات شبکه‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات در پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گرفته تا کاربران با مراجعه به این سامانه اعتراضات خود نسبت به خدمات اپراتورها را با ذکر مکان جغرافیایی اعلام کرده و منتظر پیگیری موضوع از طرف رگولاتوری باشند.

از طرفی اداره کل حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) تا پایان آبان ماه سال جاری را منتشر کرده است.

شکایات ثبت‌شده در سامانه سپاس حاکی از آن است که بیش‌تر این شکایات، در حوزه خدمات اینترنتی هستند، همان‌طور که چندی پیش هم سید محمد امامی -مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- اعلام کرده بود که بیشترین شکایت مشترکین مربوط به حوزه اینترنت است.

مهم‌ترین نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج‌شده از شرکت مخابرات حاکی از ‌آن است که در  آبان ماه در حوزه اینترنت، ۱۵۴۶ شکایت ثبت شده که ۶۷.۵ درصد شکایات مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات بوده و در آبان ماه نسبت به مهر ماه و شهریور ماه کاهش داشته است. همچنین تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۲۲ درصد کاهش داشته، درحالی‌که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه چهار درصد کاهش داشته است. با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۱۸ درصدی داشته است.

در اپراتور همراه اول، در  آبان‌ماه در حوزه اینترنت، ۴۵۸ شکایت ثبت شده که ۴۳ درصد شکایات مربوط به کیفیت سرویس بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه افزایش داشته است. همچنین تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آبان ماه نسبت به مهرماه ۱.۷ درصد افزایش داشته، در حالی‌ که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۱۰.۹ درصد افزایش داشته است. با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۹.۲ درصدی داشته است.

در اپراتور ایرانسل، در  آبان‌ماه در حوزه اینترنت ۶۲۰ شکایت ثبت شده که ۴۷.۲ درصد شکایات مربوط به کیفیت سرویس بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه افزایش داشته است. هم‌چنین تعداد شکایات رسیدگی‌ شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۲۹.۷ درصد افزایش داشته، در حالی‌ که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۵۱.۹ درصد افزایش داشته است. با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۲۲.۲ درصدی داشته است.

همچنین در اپراتور رایتل، در  آبان‌ماه  در حوزه اینترنت ۵۷ شکایت ثبت شده که ۵۲.۶ درصد شکایات مربوط به کیفیت سرویس بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه افزایش داشته است. همچنین تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۳۱.۲ درصد افزایش داشته، درحالی‌که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۵۱.۹ درصد افزایش داشته است. با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۲۲.۲ درصدی داشته است.

شما از کیفیت ارایه خدمات و اینترنت اپراتور خود چقدر راضی بودید؟

دیدگاه خودتان را بنویسید

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید

آخرین دیدگاه ها

  1. Faridam Farid
    Faridam FaridFaridam Farid
    ترنجِ نرسیده



    10



    4

    دیگه داریم مث انسان هایی نخستین میشیم کاش حداقل طبیعت بکر رو داشتیم لختی با دو سه تا برگ میزدیم بیرون 😐

  2. ALiKiNG
    ترنجِ نرسیده



    3



    8

    عشقش مادرش
    عشقم مادرش

  3. AfsonAfson
    ترنجِ نرسیده



    8



    3

    گوشی من اصلا 4جی نمیشه این چند روز

  4. ßÅÐ ßøy
    ترنجِ نرسیده



    8



    3

    نت من حالت معمولی داره نه بده نه خوب 🙆

  5. ALiKiNG
    ترنجِ نرسیده



    2



    9

    دستت و ارادت رو باید بوسید ک تا میای خودت رو واجب میدونی ب همه ی منفی میدی
    درود ب شرف تمام پشت کوهیا🌹🌹

  6. Amir galaxy
    Amir galaxyAmir galaxy
    ترنج لاگژری



    15



    3

    نت ایرانسل من بلانسبت گوه هم بالا نمیاره…

  7. Milad7
    Milad7milad7ir
    ترنج لاگژری



    7



    4

    پوشش ایرانسل تو شهر ما افتضاحه 😐

  8. Milad7
    Milad7milad7ir
    ترنج لاگژری



    9



    3

    تو این مملکت شکایت کردن فایده ای هم داره؟ 😐

  9. Chalton
    ترنجِ نرسیده



    6



    6

    در این روز ها فقط دوستی و هم دلی به درد میخوره

  10. Faridam Farid
    Faridam FaridFaridam Farid
    ترنجِ نرسیده



    3



    3

    با پشتیبانی تماس میگیرم میگم نت مشکل داره فورجی پایدار نیست میگن مشکل از apn هست میگم درسته میگن مشکل از پروکسیت هست میگم درسته بعد که هیچی به ذهنش نمیرسه میگه گوشیت خرابه آقا اصلا گوشی من خراب پ بگو چرا این چار پنج گوشی دیگه دور برم هم همزمان خراب شدن.

  11. Mr_asterky
    Mr_asterkyMr_asterky
    ترنجِ رسیده



    0



    0

    توی منطقه ما تو فاز نوسازش نه همراه اول ونه ایرانسل و رایتل آنتن نمیده

  12. MohammadFarhaadiMohammadFarhaadi
    ترنجِ خیلی رسیده



    1



    1

    خدتییش اگر همه مردم راه شکایت رو بلد بودن این آمار ضربدر ده هزار میشد!!!

10 کاربر برتر
  1. 1# ahmad - 12,539 ترنج
  2. 2# Milad7 - 11,983 ترنج
  3. 3# m.b - 8,870 ترنج
  4. 4# Sajad - 8,564 ترنج
  5. 5# Peiman - 8,025 ترنج
  6. 6# _V_ - 7,937 ترنج
  7. 7# علی شیخ زاده - 7,484 ترنج
  8. 8# Amir galaxy - 6,898 ترنج
  9. 9# The Destroyer - 6,520 ترنج
  10. 10# نیما عرفانی - 6,010 ترنج
کانال تلگرام ترنجی