حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش بی سابقه شکایات از کیفیت اپراتورها آبان ۹۸

نوشته

4 سال قبل | 16 دیدگاه | اخبار داخلی، اینترنت

آبان ماه اوضاع مناسبی نه برای اینترنت نه برای کسب و کارهای اینترنتی و نه برای کاربران نبود. در این بین همه انگشت ها به سوی اپراتورها نشانه رفت. به همین دلیل شاهد افزایش بی سابقه شکایات از کیفیت اپراتورها آبان ۹۸ هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

افزایش بی سابقه شکایات از کیفیت اپراتورها آبان ۹۸

سرعت و کیفیت اینترنت از مواردی است که همواره برای کاربران دغدغه است؛ در حال حاضر سامانه جامع رسیدگی و پاسخگویی به شکایات شبکه‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات در پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گرفته تا کاربران با مراجعه به این سامانه اعتراضات خود نسبت به خدمات اپراتورها را با ذکر مکان جغرافیایی اعلام کرده و منتظر پیگیری موضوع از طرف رگولاتوری باشند.

از طرفی اداره کل حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) تا پایان آبان ماه سال جاری را منتشر کرده است.

شکایات ثبت‌شده در سامانه سپاس حاکی از آن است که بیش‌تر این شکایات، در حوزه خدمات اینترنتی هستند، همان‌طور که چندی پیش هم سید محمد امامی -مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- اعلام کرده بود که بیشترین شکایت مشترکین مربوط به حوزه اینترنت است.

مهم‌ترین نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج‌شده از شرکت مخابرات حاکی از ‌آن است که در  آبان ماه در حوزه اینترنت، ۱۵۴۶ شکایت ثبت شده که ۶۷.۵ درصد شکایات مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات بوده و در آبان ماه نسبت به مهر ماه و شهریور ماه کاهش داشته است. همچنین تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۲۲ درصد کاهش داشته، درحالی‌که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه چهار درصد کاهش داشته است. با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۱۸ درصدی داشته است.

در اپراتور همراه اول، در  آبان‌ماه در حوزه اینترنت، ۴۵۸ شکایت ثبت شده که ۴۳ درصد شکایات مربوط به کیفیت سرویس بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه افزایش داشته است. همچنین تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آبان ماه نسبت به مهرماه ۱.۷ درصد افزایش داشته، در حالی‌ که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۱۰.۹ درصد افزایش داشته است. با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۹.۲ درصدی داشته است.

در اپراتور ایرانسل، در  آبان‌ماه در حوزه اینترنت ۶۲۰ شکایت ثبت شده که ۴۷.۲ درصد شکایات مربوط به کیفیت سرویس بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه افزایش داشته است. هم‌چنین تعداد شکایات رسیدگی‌ شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۲۹.۷ درصد افزایش داشته، در حالی‌ که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۵۱.۹ درصد افزایش داشته است. با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۲۲.۲ درصدی داشته است.

همچنین در اپراتور رایتل، در  آبان‌ماه  در حوزه اینترنت ۵۷ شکایت ثبت شده که ۵۲.۶ درصد شکایات مربوط به کیفیت سرویس بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه افزایش داشته است. همچنین تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۳۱.۲ درصد افزایش داشته، درحالی‌که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۵۱.۹ درصد افزایش داشته است. با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۲۲.۲ درصدی داشته است.

شما از کیفیت ارایه خدمات و اینترنت اپراتور خود چقدر راضی بودید؟

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Faridam Farid

دیگه داریم مث انسان هایی نخستین میشیم کاش حداقل طبیعت بکر رو داشتیم لختی با دو سه تا برگ میزدیم بیرون 😐

ALiKiNG

چیشد دلت خواست؟
منم دلم خواست!
#سخن بزرگ شوندگان
#این سابق

hamid reza

😐

ALiKiNG

عشقش مادرش
عشقم مادرش

ALiKiNG

#سخن بزرگان

Afson

گوشی من اصلا 4جی نمیشه این چند روز

ßÅÐ ßøy

نت من حالت معمولی داره نه بده نه خوب 🙆

ALiKiNG

دستت و ارادت رو باید بوسید ک تا میای خودت رو واجب میدونی ب همه ی منفی میدی
درود ب شرف تمام پشت کوهیا🌹🌹

Amir galaxy

نت ایرانسل من بلانسبت گوه هم بالا نمیاره…

Milad7

پوشش ایرانسل تو شهر ما افتضاحه 😐

Milad7

تو این مملکت شکایت کردن فایده ای هم داره؟ 😐

Chalton

در این روز ها فقط دوستی و هم دلی به درد میخوره

Faridam Farid

با پشتیبانی تماس میگیرم میگم نت مشکل داره فورجی پایدار نیست میگن مشکل از apn هست میگم درسته میگن مشکل از پروکسیت هست میگم درسته بعد که هیچی به ذهنش نمیرسه میگه گوشیت خرابه آقا اصلا گوشی من خراب پ بگو چرا این چار پنج گوشی دیگه دور برم هم همزمان خراب شدن.

Mr_asterky

توی منطقه ما تو فاز نوسازش نه همراه اول ونه ایرانسل و رایتل آنتن نمیده

Mr_asterky

یعنی فرجی نمیشه

MohammadFarhaadi

خدتییش اگر همه مردم راه شکایت رو بلد بودن این آمار ضربدر ده هزار میشد!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)