آبان ماه اوضاع مناسبی نه برای اینترنت نه برای کسب و کارهای اینترنتی و نه برای کاربران نبود. در این بین همه انگشت ها به سوی اپراتورها نشانه رفت. به همین دلیل شاهد افزایش بی سابقه شکایات از کیفیت اپراتورها آبان ۹۸ هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.
سرعت و کیفیت اینترنت از مواردی است که همواره برای کاربران دغدغه است؛ در حال حاضر سامانه جامع رسیدگی و پاسخگویی به شکایات شبکههای ارتباطی و فناوری اطلاعات در پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گرفته تا کاربران با مراجعه به این سامانه اعتراضات خود نسبت به خدمات اپراتورها را با ذکر مکان جغرافیایی اعلام کرده و منتظر پیگیری موضوع از طرف رگولاتوری باشند.
از طرفی اداره کل حفاظت از حقوق مصرفکنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) تا پایان آبان ماه سال جاری را منتشر کرده است.
شکایات ثبتشده در سامانه سپاس حاکی از آن است که بیشتر این شکایات، در حوزه خدمات اینترنتی هستند، همانطور که چندی پیش هم سید محمد امامی -مدیرکل حفاظت از حقوق مصرفکننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- اعلام کرده بود که بیشترین شکایت مشترکین مربوط به حوزه اینترنت است.
مهمترین نتایج حاصل از تحلیل دادههای استخراجشده از شرکت مخابرات حاکی از آن است که در آبان ماه در حوزه اینترنت، ۱۵۴۶ شکایت ثبت شده که ۶۷.۵ درصد شکایات مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات بوده و در آبان ماه نسبت به مهر ماه و شهریور ماه کاهش داشته است. همچنین تعداد شکایات رسیدگیشده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۲۲ درصد کاهش داشته، درحالیکه تعداد شکایات ثبتی در همین بازه چهار درصد کاهش داشته است. با توجه به این آمار میتوان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۱۸ درصدی داشته است.
در اپراتور همراه اول، در آبانماه در حوزه اینترنت، ۴۵۸ شکایت ثبت شده که ۴۳ درصد شکایات مربوط به کیفیت سرویس بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه افزایش داشته است. همچنین تعداد شکایات رسیدگیشده در آبان ماه نسبت به مهرماه ۱.۷ درصد افزایش داشته، در حالی که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۱۰.۹ درصد افزایش داشته است. با توجه به این آمار میتوان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۹.۲ درصدی داشته است.
در اپراتور ایرانسل، در آبانماه در حوزه اینترنت ۶۲۰ شکایت ثبت شده که ۴۷.۲ درصد شکایات مربوط به کیفیت سرویس بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه افزایش داشته است. همچنین تعداد شکایات رسیدگی شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۲۹.۷ درصد افزایش داشته، در حالی که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۵۱.۹ درصد افزایش داشته است. با توجه به این آمار میتوان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۲۲.۲ درصدی داشته است.
همچنین در اپراتور رایتل، در آبانماه در حوزه اینترنت ۵۷ شکایت ثبت شده که ۵۲.۶ درصد شکایات مربوط به کیفیت سرویس بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه افزایش داشته است. همچنین تعداد شکایات رسیدگیشده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۳۱.۲ درصد افزایش داشته، درحالیکه تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۵۱.۹ درصد افزایش داشته است. با توجه به این آمار میتوان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۲۲.۲ درصدی داشته است.
شما از کیفیت ارایه خدمات و اینترنت اپراتور خود چقدر راضی بودید؟
دیگه داریم مث انسان هایی نخستین میشیم کاش حداقل طبیعت بکر رو داشتیم لختی با دو سه تا برگ میزدیم بیرون 😐
چیشد دلت خواست؟
منم دلم خواست!
#سخن بزرگ شوندگان
#این سابق
😐
عشقش مادرش
عشقم مادرش
#سخن بزرگان
گوشی من اصلا 4جی نمیشه این چند روز
نت من حالت معمولی داره نه بده نه خوب 🙆
دستت و ارادت رو باید بوسید ک تا میای خودت رو واجب میدونی ب همه ی منفی میدی
درود ب شرف تمام پشت کوهیا🌹🌹
نت ایرانسل من بلانسبت گوه هم بالا نمیاره…
پوشش ایرانسل تو شهر ما افتضاحه 😐
تو این مملکت شکایت کردن فایده ای هم داره؟ 😐
در این روز ها فقط دوستی و هم دلی به درد میخوره
با پشتیبانی تماس میگیرم میگم نت مشکل داره فورجی پایدار نیست میگن مشکل از apn هست میگم درسته میگن مشکل از پروکسیت هست میگم درسته بعد که هیچی به ذهنش نمیرسه میگه گوشیت خرابه آقا اصلا گوشی من خراب پ بگو چرا این چار پنج گوشی دیگه دور برم هم همزمان خراب شدن.
توی منطقه ما تو فاز نوسازش نه همراه اول ونه ایرانسل و رایتل آنتن نمیده
یعنی فرجی نمیشه
خدتییش اگر همه مردم راه شکایت رو بلد بودن این آمار ضربدر ده هزار میشد!!!