بر اساس قوانین جدید وضع شده، اینفلوئنسرهای فیس بوک و اینستاگرام دیگر نمی توانند در پست های خود به تبلیغ یا ترویج محصولات دودزا و اسلحه بپردازند. هر گونه پست در این باره، ممنوع بوده و از انتشار آن جلوگیری می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره ممنوعیت تبلیغات سیگار و اسلحه در اینستاگرام توسط اینفلوئنسرها صحبت کنیم.
فیس بوک و اینستاگرام از مدت ها پیش، هر گونه تبلیغات برای اسلحه و دخانیات را منع کرده اند. با این حال به تازگی نمایش این محصولات نیز در این شبکه های اجتماعی ممنوع شده است. به بیان بهتر، اینستاگرام و فیس بوک از هرگونه محتوای برند شده (یا هر پست ارسال شده به وسیله یک اینفلوئنسر) حاوی اسلحه، تنباکو و مواد دودزا جلوگیری می کنند.
طبق گفته های قیس بوک، تاثیر اجرای قوانین جدید در هفته های آینده مشخص می شود. این کمپانی در حال کار روی ابزارهای مختلف جهت کمک به سازندگان در رعایت سیاست های جدید مانند تنظیم محدودیت سنی یا محتوا است.
این نخستین باری است که اینستاگرام، پست های ارسال شده توسط اینفلوئنسرها را محدود می کند. این کار از نظر بسیاری از افراد، بیش از حد سختگیرانه است. با این حال فیس بوک و اینستاگرام تصمیم گرفته اند تا به هر نحوی مانع انتشار و تبلیغ محصولات مضر به وسیله ستارگان رسانه های اجتماعی، خصوصا برای کاربران کم سن و سال شوند.
جالب اینکه در بعضی مواقع، اینفلوئنسرهای فیس بوک و اینستاگرام با ماهیت این محصولات و نحوه استفاده از آن ها حتی آشنایی نیز ندارند. البته باید گفت که فیس بوک تقریبا هیچ چاره ای جز پیاده سازی این سیاست سختگیرانه نداشته است. مسئولین استانداردهای تبلیغاتی انگلستان چندی پیش، پست های اینستاگرام حاوی ترویج محصولات دودزا را مسدود کردند. اگر قانون منع اینفلوئنسرهای فیس بوک و اینستاگرام از ترویج محصولات مضر در پست های خود به اجرا در نمی آمد، این دو کمپانی مجبور به پاسخگویی در برابر قانونگذاران و در نتیجه تحمیل محدودیت های مختلف می شدند.
نظر شما چیست؟ به نظر راهبرد صحیحی است؟
سلام جناب عطایی عزیز
امتیاز گیک بنچ یکی از گوشی های میان رده سونی با پردازنده 765در سایت گیک بنچ منتشر شد
واقعا کار خوبی میکنه خصوصا اینکه از همه رنج سنی هم حضور دارن اونجا
آره دیگه الان بچه 5 ساله هم اینستاگرام داره 😐