حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی های هواوی چه قابلیتی برای کاهش مصرف باتری دارند؟

نوشته

4 سال قبل | 10 دیدگاه | هواوی

با استفاده از امکاناتی که هوآوی برای گوشی‌های خود درنظر گرفته می‌توان دوام و شارژدهی باتری را افزایش داد. سه گزینه Performance Mode، Power Saving Mode و Ultra Power Saving Mode این امکان را به کاربر می‌دهند تا مصرف باتری گوشی‌ هوشمند خود را کاهش بدهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم گوشی های هواوی چه قابلیتی برای کاهش مصرف باتری دارند؟

کاهش مصرف باتری گوشی هواوی

 

تمام شدن شارژ گوشی برای هیچکس خوشایند نیست. مخصوصاً هنگامی که دسترسی به شارژر امکان‌پذیر نباشد. با استفاده از روش‌های مختلفی که هوآوی برای گوشی‌های هوشمند خود در نظر گرفته، می‌توان مصرف انرژی را به طرز محسوسی کاهش و شارژدهی دستگاه را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

برای استفاده از حالت‌های مختلف کاهش مصرف باتری باید این مراحل انجام داد:

ابتدا وارد منوی Settings شد  و گزینه Battery را انتخاب کرد.

در این بخش با صرف نظر از گزینه Optimize Battery Usage که از طریق الگوریتم‌هایی خاص سبب کاهش مصرف انرژی می‌شود، 3 گزینه Performance Mode، Power Saving Mode و Ultra Power Saving Mode وجود دارد که که انتخاب و فعال کردن هر کدام، عملکرد متفاوتی را به دنبال خواهد داشت.

گزینه Performance Mode برای دریافت بیشترین کارایی و توان پردازشی از دستگاه طراحی شده است. با انتخاب این گزینه، محدودیت‌های موجود بر توان پردازشی دستگاه برداشته می‌شوند و بازی‌های سنگین و پردازش‌های پیچیده به طرز قابل توجهی سریع‌تر و روان‌تر انجام می‌شوند. باید در نظر داشت که انتخاب این گزینه، باعث افزایش مصرف انرژی می‌شود.

اما اگر هدف ذخیره انرژی و افزایش شارژ گوشی هوشمند باشد، دنبال کردن مراحل زیر می‌تواند تا حد زیادی مفید واقع شود.

نخستین قدم برای کاهش مصرف انرژی دستگاه، استفاده از گزینه Optimize Battery Usage است. با انتخاب این گزینه دستگاه به صورت خودکار با اعمال بهینه‌ترین تنظیمات، بستن نرم‌افزارها و فعالیت‌های اضافی و بررسی مشکلات احتمالی در زمینه تخلیه باتری، مصرف انرژی را تا حد ممکن کاهش می‌دهد.

هر کاربر می‌تواند بسته به میزان شارژ باقی مانده یا نیاز خود یکی از گزینه‌های Power Saving Mode یا Ultra Power Saving Mode را انتخاب کند.

انتخاب گزینه Power Saving Mode، محدود شدن فعالیت‌ نرم‌افزارها در پس‌زمینه، کاهش جلوه‌های بصری و غیرفعال شدن همگام‌سازی خودکار و انتخاب گزینه Ultra Power Saving Mode محدود شدن عملکرد دستگاه تنها به تعدادی از نرم‌افزارهای ضروری را در پی خواهد داشت.

اما این تمام ماجرا نیست و امکانات موجود برای کاهش مصرف انرژی در گوشی‌های هوآوی به همین موارد محدود نمی‌شود. با انتخاب گزینه Battery Usage از میان گزینه‌های موجود در بخش Battery، با صفحه‌ای باز می‌شود که میزان انرژی مصرفی توسط هرکدام از بخش‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری دستگاه را نشان می‌دهد.

به این ترتیب با تماشای انرژی مصرفی توسط هر بخش، می‌توان مدیریت بهتری روی آن داشت. به عنوان مثال اگر نرم‌افزاری بدون استفاده است اما درصد زیادی از شارژ دستگاه را مصرف می‌کند، به سادگی می‌شود آن را از همین بخش غیرفعال کرد.

علاوه بر گزینه‌های موجود در بخش باتری، با استفاده از گزینه Screen Resolution موجود در بخش Display نیز مصرف انرژی دستگاه قابل مدیریت است. کاهش یا افزایش رزولوشن در این بخش، کاهش یا افزایش مصرف انرژی را به دنبال خواهد داشت.

انتخاب و فعال کردن حالت Smart Resolution بهترین گزینه پیشنهادی در این بخش است. با فعال‌کردن Smart Resolution، دستگاه براساس نرم‌افزار در حال اجرا، به طور خودکار رزولوشن مناسب را انتخاب می‌کند تا مصرف انرژی به حداقل برسد.

شما گوشی هواوی دارید؟ این راه ها برای کاهش مصرف باتری گوشی هواوی شما مفید بود؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin B3DA

خوبه. تو باطری همیشه حرف اول رو میزنه. و تو مصرف بعد ایفون حرف دوم (البته بازم طبق آمار الان اوله اما خب باطری ایفون ها کوچیکه)

m.b

تو مصرف بعد آیفون نفر دوم؟!😑🤦‍♂️

Amin B3DA

نظر شخصیمو گفتم مصطفی جان. چون با همشون کار کردم (بجز شیائومی که بزودی می9تی پرو میخوام بخرم) و خوب بوده مصرفشون. باطریاشم عالیه

m.b

برادر خداییش هزار تا دست بالای دسته…
مثلاً خود سامسونگ هم حتی بعضی گوشی هاش خیلی باتری میدن به نسبت ظرفیت…
حتی وانپلاس هم بدبخت قبل این نود هرتز یه چیزایی برای گفتن داشت…
تازه نوکیا و موتورولا هم هستن‌(البته نوکیا کمرنگ تر)

mohammad70

سلام !
دقیقا چون آیفون مصرف باطری بالایی داره تو مقاله ای هم عنوان شده بود .
نمیدونم چرا تمام سازنده گوشی ها دیگر گوشی با قابلیت تعویض باطری نمیزنن به نظرم نبود مکانیزمی که نشه بدون باز کردن گوشی باطری رو در آورد یه ایراد هست و این فقط توجیه برای شرکت سازنده داره چون من چند میلیمتر ضخامت گوشی برام مهمتر از این نیست ، وقتی باطری خراب شد دو راه داره یا بیخیال گوشی بشیم یا گوشی هایی که خیلی هم ارزون نخریدیم و تقریبا سه برابر قیمت جهانی خریدیم بدیم دست تعمیرکار که تو بعضی موارد به دلیل ناشی بودن تعمیر کار ال سی دی دچار ترک خوردگی میشه به گوش شرکت های سازنده برسونید بخاطر قابلیت ضد آبی این قابلیت رو حذف نکنن چون ضد آب بودن بیشتر جنبه تبلیغات داره ولی باطری یکی از مهم ترین قسمت های گوشی به حساب میاد

mohammad70

قدیم یه نوکیا N8داشتم دو تا پیچ پایین گوشی بود باز میکردی قسمت زیری در میومد و باطری رو میشد راحت در آورد ولی الان هیچ گوشی نیست که مجبور نباشی با هیتر گرمش کنی و با کلی بدبختی باطریش عوض کنی به دید بعضیا هر سال باید گوشی جدید خرید ولی بعضیا شبیه خودم نزدیک 5 سال یه گوشی رو نگه میدارم باز هم نظرات متفاوت هست

_V_

والا منم همه این امکاناتو توی تبلتم دارم /-:

Dr.Nazer

به‌به چه امکانات هیجان‌انگیزی و جدیدی! تاحالا این گزینه‌هارو تو هیچ گوشی‌ای ندیده بودیم! اصلا هم گوشیای سامسونگ از زمان غارنشینا اینارو نداشتن 😁

Milad7

خب اینو که همه دارند 😐

Mohammad 13759

خداوکیلی من از تیر ۹۶ که s8گرفتم این قابلیت رو داره تازه برای من چهار حالته high performance.
Optimized.
Medium power saving.
Maximum power saving. و اون روزی که گوشی رو فول شارژ کردم و گزینه max رو انتخاب کردم تا سه روز بهم طول عمر میداد ولی الان بیست ساعت شده دهن باطری وگوشی مورد عنایت قرار گرفته

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)