حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرویس پیام رسان RCS برای کاربران اندروید در امریکا فعال شد

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | گوگل

طبق جدیدترین گزارش ها سرویس پیام رسان RCS به تازگی برای کاربران اندرویدی ساکن در ایالات متحده برقرار شده است. با این حال تنها چند کشور محدود خارج از آمریکا فعلا از این فناوری پشتیبانی کرده و راه زیادی تا جهانی شدن آن باقی مانده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

سرویس پیام رسان RCS

سرویس پیام رسان RCS

سرویس پیام رسان RCS

پس از سال ها تاخیر و عرضه های محدود، بالاخره نسل بعدی پیام رسانی برای تمام کاربران اندروید در ایالات متحده آمریکا قابل دسترس شد. ساناز اهری، مدیر تولید پیام های اندرویدی به تازگی اعلام کرده که سرویس پیام رسانی RCS (خدمات ارتباطی غنی) در ایالات متحده از تاریخ نهم دسامبر یا چند هفته پیش از پایان سال 2019 آغاز به کار کرده است. کاربران به منظور استفاده از این فناوری باید از بروز بودن پیام رسان اندرویدی و همچنین سرویس های حامل اطمینان حاصل کنند.

سرویس پیام رسان RCS همانند فناوری iMessage اپل بوده و امکاناتی همچون تبادل تصاویر و ویدیوهای باکیفیت، راهنمای تایپ، خواندن گزارش های تحویل و کنترل بهتر چت های گروهی را فراهم می آورد. البته این سرویس برخلاف iMessage، فاقد رمزگذاری سراسری است. یعنی مثل SMS ساده، مکالمات کاربران از امنیت خاصی برخودار نیستند.

این طور که به نظر می رسد هنوز باید تلاش های بسیاری در راستای عمومیت یافتن RCS در سطح جهانی صورت گیرد. گوگل بارها اعلام کرده که این فناوری فعلا در چند کشور محدود به غیر از آمریکا، یعنی فرانسه، مکزیک و انگلستان قابل دسترس است. این شرکت تلاش می کند تا پشتیبانی از این سرویس را برای نواحی بیشتر و همچنین اپلیکیشن های شخص ثالث فراهم آورد. با این حال به نظر نمی رسد که اپل به این زودی تمایلی به سازگار کردن فناوری ها و دستگاه های خود با پیام رسانی RCS داشته باشد. بنابراین علیرغم تکمیل و عرضه این فناوری در ایالات متحده آمریکا، هنوز راه زیادی برای رسیدن به هدف نهایی باقی مانده است.

فکر می کنید این سرویس پیام رسان RCS چه زمانی به ایران برسد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

باریکلا ساناز خانوم

MohammadFarhaadi

سرعت تکثیر تکنولوژی زیاد شده خوشبختانه.ممکنه خیلی از تکنولوژیها حتی همزمان با بقیه دنیا وارد بشن.اینم زود میرسه به ایران.البته اگر برادران عزیر بالاسری دخالت نکنن منظورمه!!!وگرنه باید بزنیش تو چای تا غسل داده بشه!بعد استفاده کنی🤔🤔🤔

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)