حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ممنوعیت استفاده از اینستاگرام برای کاربران زیر ۱۳ سال

نوشته

4 سال قبل | 7 دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

به نظر می رسد فیسبوک ممنوعیت استفاده از اینستاگرام را برای کاربران زیر ۱۳ سال در نظر دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

ممنوعیت استفاده از اینستاگرام برای کاربران زیر ۱۳ سال

ممنوعیت استفاده از اینستاگرام برای کاربران زیر ۱۳

ممنوعیت استفاده از اینستاگرام برای کاربران زیر ۱۳

اینستاگرام که یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر است، اخیرا دسترسی کاربران زیر ۱۳ سال را ممنوع دانسته است. این شبکه اجتماعی سن کلیه کاربران جدید را از طریق یک فرم ساده کنترل خواهد کرد. اما این قانون در مورد کسانی که قبلا در اینستاگرام ثبت نام کرده‌اند و مدت‌هاست که از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند، چگونه است؟ و چرا تاکنون ارائه نشده بود؟

پیش از این، برخلاف اکثر شبکه‌های اجتماعی هرکسی می‌توانست با بدون در نظر گرفته شدن محدودیت سنی در اینستاگرام ثبت نام کند. سرانجام اینستاگرام تصمیم به تغییر این قانون گرفت و اکنون هنگام اولین ثبت نام از کاربران جدید درخواست می‌شود که سن خود را وارد کنند.

این روش کمک می‌کند تا از امنیت کاربران کم سن و سال اطمینان حاصل شود و این دسته از افراد تجربیات در خور سن خود را کسب کنند. اینستاگرام نیز همچون دیگر شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، اسنپ چت و تیک توک هنگام ثبت نام از کاربران می‌خواهد که تاریخ تولد را وارد کنند.

شما باید دلایلی که پشت این اقدام یا اعلامیه وجود دارد را درک کنید. اینستاگرام از زمان تاسیس، بنا به دلایل مختلف به طور آگاهانه سن کاربران خود را نادیده گرفته است. همانطور که همکاران ما در وب سایت TechCrunch توضیح دادند، این شبکه اجتماعی از مقررات جمع آوری اطلاعات شخصی اشخاص نابالغ یا خردسال خود داری کرده است.

اگر اینستاگرام از سن یا تاریخ تولد کاربران خود اطلاعی نداشته باشد، می‌تواند بدون متحمل شدن مسئولیت‌ حقوقی، هر گونه اطلاعات شخصی افراد زیر سن قانونی را جمع آوری و ذخیره کند. همچنین این شرکت از پرداخت 40000 دلار جریمه بابت هر تخلف جلوگیری می‌کند.

اینستاگرام

اینستاگرام

با عدم درخواست سن کاربران، اینستاگرام نمی‌تواند حمایت‌های لازم برای حراست از افراد زیر سن قانونی در این پلتفرم را انجام دهد. زیرا این گروه از افراد کم سن و سال در معرض انواع محتواهای نامناسب مثل خشونت، روابط جنسی، مواد مخدر و چیزهایی از این دست قرار می‌گیرند. قبلا در این شبکه نیازی به ذکر تاریخ تولد نبود، زیرا این شبکه اجتماعی تمایل داشت تا اینستاگرام مکانی باشد که در آن همه افراد صرف نظر از شخصیت‌شان بتوانند خودشان را مطرح کنند.

اینستاگرام جزئیات بیشتری در این روند تایید و ثبت نام ارائه نکرده است و کاربران جدید باید در فرم ارائه شده سن خود را وارد کنند. اگر در فیسبوک حساب کاربری دارید، تاریخ تولد ثبت شده در آنجا مستقیما به اینستاگرام شما منتقل خواهد شد.

سوال دیگری که همچنان بی‌جواب مانده این است که برای میلیون‌ها کودکی که در حال حاضر در شبکه‌های اجتماعی ثبت نام کرده‌ و فعالیت دارند، چه اقدامی صورت خواهد گرفت؟ آیا شبکه‌های اجتماعی مطابق این قوانین، سن همه کاربران خود را بررسی خواهند کرد؟

نظر شما درباره این ممنوعیت سنی استفاده از اینستاگرام چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Chalton

به امید روزی که بشنویم ممنوعیت استفاده از ترن.جی برای کاربران زیر 15 سال.

عـــلـــۍ

عین خود پشمکش 🖕🖕🤭😂😂😂

CAT

پا رو دم این نزار از من گفتن

عـــلـــۍ

واسیه چی از چی این میمون میترسم؟؟؟!🤭😂

Mahdi

خب معلومه باید هم ممنوع کنن واسه بچه ها بچه به دنیا اومده هنوز درست حرف زدن یاد نگرفته گوشی دادن دستش

Milad7

خب سنش را الکی میزنه 😐

Amir galaxy

فایده ای نداره…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)