حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درخواست موسسه VPN برای قطع دسترسی به دامنه ir ایران

نوشته

4 سال قبل | 7 دیدگاه | اخبار داخلی، اینترنت

مایکل گارگیولو، مدیر عامل موسسه VPN که یک نهاد خصوصی است و به کاربران برای دور زدن در برابر سانسور اطلاع رسانی بویژه سانسور دولت‌ها کمک می کند، در نامه ای خطاب به رئیس جمهور ترامپ از وی خواست تا با ایران مقابله به مثل کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره درخواست موسسه VPN برای قطع دسترسی به دامنه ir ایران صحبت کنیم.

قطع دسترسی به دامنه ir ایران

ICAAN

ICAAN

وی در این نامه که یک نسخه رونوشت آن را نیز برای نهاد آیکن ICAAN موسسه آمریکایی که دامنه های اینترنتی کشورهای مختلف را در سراسر جهان کنترل می کند، فرستاده است، از رئیس جمهور ترامپ خواسته است دستور خارج کردن دسترسی به دامنه آی.آر (IR) را صادر نماید.

در این نامه اشاره شده است که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران تنها بخشی از اینترنت را در ایران کنترل می کند و باید توجه داشت که موسسه تحقیقات علوم بنیادی که کلیه حوزه های دسترسی آی. آر (IR) را کنترل می نماید، مستقیما زیر نظر رئیس جممهور روحانی کنترل می شود.

خارج شدن دامنه آی.آر (IR)بدین معناست که کلیه اینترنتی که از سوی ایران کنترل می شود غیر قابل دسترسی خواهد بود. در حقیقت سایت های کلیه امور دولتی جمهوری اسلامی ایران غیر قابل دسترس می شوند و بیش از یک میلیون دامنه ای که به وب سایت های مختلف در ایران داده شده به طور کامل از دسترس خارج می شوند.

مدیر موسسه VPN در نامه خود به بند ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر در مورد آزادی بیان استدلال کرده است که عملی که دولت ایران در سانسور و قطع کامل اینترنت علیه جنبش مردم ایران در روزهای گذشته انجام داده، مغایر با مفاد منشور اخلاقی این اعلامیه است. در این نامه هم‌چنین به قطعنامه 2462شورای امنیت سازمان‌ملل که امسال ( ۲۰۱۹) تصویب شده، اشاره کرده است که همه کشورهای عضو سازمان ملل باید قوانینی به تصویب برسانند که تمام سازمان هایی که تروریست ها را حمایت می کنند را بتوانند دادگاهی و جریمه ‌کنند.

شما چطور فکر می کنید؟ آیا ترامپ با درخواست موسسه VPN موافقت می کند؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ahmad ka

بزاری اینقد براشون گرون تموم شه که هر روز زت پرت با سرنوشت مردم بازی نکنن

هر روز یه برنامه در میارن که خون مردمو بخورن
اون بالا این قد خوردن کم اوردن از مردم میخان بکشن جبران کنن

MohammadFarhaadi

امیدوارمموافقت کنه یه خورده هم اینا طعم تلخی رو بچشن!

MohammadFarhaadi

کاش روزی برسه بدون کنترل و محدودیت بشه از اینترنت ماه.واره ای استفاده کنیم و هیچ کس نتونه غلطی بابتش بکنه ببینم اونوقت میتونن صاف تو چشم مردم نگاه کنن بگن اغت.ش.اشگرها صد نفر بودن!!!

Milad7

زر مفت زده

Massiha13

امیدوارم موافقت بشه .. این کافی ست و باید افرادی مثل ماله کش اعظم و وزیر کشور و خانواده هاشون هم تحریم بشن

Amir galaxy

امیدواریم ؟!

Mohsenaa

تیلی جالبه برام …
یه عده که احتمالا فیک هستند ! یک جوری اضهار نظر میکنند که گویا اصلا ایرانی نیستند !!
زمانی که دامنه ی .ir رو فیلتر میشه یعنی دسترسی ایرانی ها به دامنه ی خودشون قطع میشه !! در واقع ضرر اصلی رو مردم میبینند نه دولت .. در واقع یک جور تحریم ضد ملت به حساب میاد ..
واقعا نمیدونم چرا یه عده از این کار ها حمایت میکنند ؟!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)