حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به لطف لغو تحریم هواوی توسط امریکا برای مایکروسافت، لپتاپ های هواوی با ویندوز ارایه می شود

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

امروز دو لپتاپ هواوی میت بوک دی (Matebook D) در اندازه های ۱۴ و ۱۵ اینچ رسما معرفی شدند. حتما دقت کرده اید که این دستگاه ها با سیستم عامل ویندوز ارایه شدند. باید بگوییم که به لطف لغو تحریم هواوی توسط امریکا برای مایکروسافت، لپتاپ های هواوی با ویندوز ارایه می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

لپتاپ های هواوی با سیستم عامل ویندوز

لپتاپ های هواوی با سیستم عامل ویندوز

لپتاپ های هواوی با سیستم عامل ویندوز

به لطف مجوزی که مایکروسافت به تازگی آن را کسب کرده، دو لپ تاپ جدید هواوی به نام میت بوک دی ۱۴ و دی ۱۵ که امروز معرفی شدند، به سیستم عامل ویندوز مجهز هستند.

با پرده برداری از لپ تاپ های سری میت بوک دی توسط هواوی، این شرکت که از اوایل سال تحت تحریم‌های ایالات متحده است، نشان داد که ظاهرا مشکلی بابت عرضه‌ی لپ تاپ های ویندوزی ندارد و موانع از سر راه برداشته شده است.

ظاهرا در 20 نوامبر، وزارت بازرگانی آمریکا اجازه‌ی صادرات نرم افزاری به شرکت هواوی را در اختیار مایکروسافت قرار داده است تا غول چینی بار دیگر بتواند لپ تاپی با بهره‌گیری از ویندوز بسازد. در مه گذشته بود که این وزارت نام هواوی را در فهرست تحریم شده‌ها قرار داده بود و محدودیت‌های تجاری را برای آن در نظر گرفته بود که آن را از خرید فناوری‌های آمریکایی منع می‌کرد.

تحریم هواوی توسط امریکا برای مایکروسافت لغو شد

خیلی سریع پس از قرارگیری در فهرست سیاه تجارت با آمریکا، ریچارد یو که به عنوان مدیرعامل گروه تجاری مصرف کنندگان در هواوی مشغول به کار است اعلام کرد که به دلیل دسترسی نداشتن به قطعات و خدمات نرم افزاری مورد نیاز خود از جمله ویندوز مایکروسافت و پردازنده‌های اینتل، برنامه‌های خود برای عرضه‌ی میت بوک جدید را رها کرده است.

بدین ترتیب پیش‌بینی می‌شد کامپیوترهای آینده‌ی این کمپانی از سیستم عامل لینوکس و پردازنده‌های AMD برخوردار باشند؛ اما این مجوز اجازه داد تا لپ تاپ جدید هواوی بتواند مجددا از سرویس مایکروسافت استفاده کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید مشکلات هواوی که به دلیل تحریم امریکا بروز داده اند، به مرور حل شود؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin B3DA

خبر خیلی خوبیه چون هم جایگزینی براش نبود هم لپتاپ هاش خوبه

Milad7

کم کم کل تحریم های هواوی لغو میشن…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)