حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اجبار نصب پیش فرض نرم افزارهای روسی روی دستگاه های هوشمند وارداتی از تابستان ۹۹

نوشته

4 سال قبل | 21 دیدگاه | نرم افزار

مجلس روسیه به‌تازگی قانونی را تصویب کرده که طبق آن سازندگان تمام دستگاه‌های هوشمند از جمله گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌های هوشمند و کامپیوترها ملزم هستند نرم افزارهای روسی را به صورت پیش‌فرض روی محصولات خود نصب کنند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره اجبار نصب پیش فرض نرم افزارهای روسی روی دستگاه های هوشمند وارداتی از تابستان ۹۹ صحبت کنیم.

اجبار به نصب نرم افزارهای روسی

این قانون طرفداران این قانون می‌گویند که چنین موضوعی سبب ارتقاء فناوری‌های محلی می‌شود اما مخالفان این قانون معتقد هستند ترس از جاسوسی توسط دولت روسیه تولیدکنندگان را فراری خواهد داد.

این قانون که از تابستان ۹۹ به اجرا گذاشته می‌شود، توسط مجلس نمایندگان روسیه تصویب شده است و دستگاه‌هایی مثل آیفون که از اپلیکیشن‌ پشتیبانی می‌کنند را ملزم می‌کند از برنامه‌های بومی روسیه نیز استفاده کنند. البته این قانون از نصب اپلیکیشن‌های پیش‌فرض ساخته شده توسط سازنده جلوگیری نمی‌کند، با این حال سرپیچی از آن موجب ممنوعیت واردات خواهد شد.

به گزارش بی‌بی‌سی نیوز هنوز مشخص نشده است که این قانون کدام مدل‌ها را شامل می‌شود و یا شامل چه اپلیکیشن‌هایی خواهد بود. Oleg Nikolayev که یکی از نمایندگان قانون‌گذار در روسیه است می‌گوید هرگاه یک دستگاه الکترونیکی پیشرفته را خریداری می‌کنیم شامل چندین اپلیکیشن پیش‌فرض است که اکثرا در غرب ساخته شده‌اند.

او هم‌چنین اضافه می‌کند که وقتی کاربر این اپلیکیشن‌ها را مشاهده می کند، گمان می‌کند که هیچ نمونه جایگزین داخلی وجود ندارد. اگر در کنار این برنامه‌ها از اپلیکیشن‌های روسی نیز استفاده کنیم، کاربر می‌تواند حق انتخاب داشته باشد.

با این حال این قانون مخالفانی را نیز دارد؛ انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی و کامپیوتری معتقد است که اجرای این قانون برای همه دستگاه‌های الکترونیکی امکان‌پذیر نیست زیرا ممکن است موجب فرار تولیدکنندگان از بازار روسیه شود.

اپلیکیشن‌هایی که به صورت پیش‌فرض روی گوشی‌ها نصب می‌شوند به‌طور معمول مراحل نظارتی موجود در فروشگاه‌های نرم‌افزاری نظیر اپ استور را پشت سر نمی‌گذارند. بنابراین کاربر نمی‌تواند بفهمد که این نوع اپلیکیشن‌ها حاوی بدافزار هستند یا خیر.

این قانون پس از آن اعمال می‌شود که روسیه قوانینی را جهت استفاده از شبکه اینترنت به تصویب رساند که طبق آن برخی شرکت‌ها از جمله اپل پذیرفتند که اطلاعات کاربران روسی را تنها در سرورهای داخلی این کشور ذخیره کنند.

تفاوت روسیه و چین در این بخش

اجازه بدهید یک تفاوت جالب را به شما گوشزد کنم. آن بخش را که گفته می شد: «هرگاه یک دستگاه الکترونیکی پیشرفته را خریداری می‌کنیم شامل چندین اپلیکیشن پیش‌فرض است که اکثرا در غرب ساخته شده‌اند.» به یاد دارید؟

چین به جای این ناله ها (!) صنعت خود را چنان گسترش داد که حالا دستگاه های آن ها در سراسر دنیا فروخته می شوند و البته نرم افزارهای چینی را هم در حدی گسترش داده اند. این در حالی است که بازار داخلی تماما در دست آنهاست (البته با وجود محدودیت دسترسی به سرویس های خارجی، ولی باز هم)

هر چند این اجبار برای سرویس های داخلی آن ها یک مرهم موقت است اما خانه از پایبست ویران است! نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
21 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Chalton

چین که گوگل گوگل پلی و نرم افزار های گوگل رو ممنوع کرده و تو چین این برنامه ها ممندع هست🤣تر.ن.جی میخوای تعریف کنی از برندهای چینی حداقل یه جور دیگه تعریف کن،دیگه همه میدونن این سایت طرفدار دو آتیشِ هوآوی و شیائومی هست.
فردا میدان انقلاب راه پیمایی هست واسه همین دلتون رو خوش نکنید برای اینترنت،فردا هم قطع هست،مخصوصا تهران و کرج که به هیچ وجه وصل نمیکنن،دیگه مهم نیست وصل کنن یا نکنن،التماس این هیچی ندارهارو نباید کرد حداقل به حرمت اونایی که کشته شدن نباید التماس این بی…. کرد.

Chalton

خدایا نگاه کن چه جوری التماس میکنن اینترنت رو وصل کنن،انگار نه انگار یه عده واسه اعتراض به گرونی جونشون رو از دست دادن،مردم ما خیلی نامرد و خیانتکار هستن هر بلایی سرشون بیاد حقشونه.

( سلام تورا خدا اینترنت بوشهر وصل کنید تا اینترنت شهرهای ااطرافش وروستاهای بوشهر هم وصل بشه ۸روزه که اینترنت موبایل قطعه تقاضا دارم خواهشن وصل کنید ممنون ازشما)
.
.
( توروخدا برای شهر تبریز رو هم زودی وصل کنین اینترنت گوشی همراه شهر تبریز رو وصل کنین تا شب لطفا ممنونم ازتون)
.
.
( تو روخدا نت adsl شهرقدس هم وصل کنید)

سایت ایسنا هست برید خودتون ببینید.

Mandi

دوست عزیز شاید درک و فهم شما تا حدی نباشه که متوجه بشی، خیلی از مردم به جز وابستگی روحی و فکری که به اینترنت پیدا کردن، از نظر اقتصادی، علمی و … هم بهش نیاز دارن، خیلی ها هستن که از طریق اینترنت امرارمعاش میکنن و آیندشون به انترنت و فعالیت های توی اون بستگی داره، همه رو مثل خودت نبین که از رو بی کاری و الافی هر چرت و پرتی که به ذهنت میرسه رو تایپ میکنی
یه مقدار فکرت رو بازتر کن، مطمینم گستره بیشتری از جامعه رو خواهی دید.

Chalton

بله دوست گرامی من درک و فهم ندارم شما داری،من مثل شما دقدقه آنلاین بازی کردن ندارم،من کارم با اینترنت خیلی واجب تر از شما و امثال شما هست که بازی کردن و پرسه زدن تو اینستاگرام مشکل اصلیشون هست،من درامدم 70 درصدش با اینترنت هست و از وقتی اینترنت قطع شده حسابی ضرر کردم ولی مثل بعضی ها که واسه پرسه زدن تو اینستاگرام دارن التماس میکنن نیستم،این همه ادم کشته شدن ولی یه عده مثل شماها واسشون مهم نیست که ادمای 20 ساله و 22 ساله و و و که واسه اعتراض تظاهرات کردن و کشته شدن،تو امثال تو بازم میرید صف بنزین وایمیستید،فکر کنم گفتم مردم خیانتکاری داریم بهت بر خورد،البته انتظاری نمیرفت که به یه عده بر بخوره،اینطوری زندگی کردن رو مردم بهش عادت کردن واسه همین همینا باید باشن چون لیاقت 80 درصد مردم همینا هستن.👋

Mandi

دقیقا درست حدس زدی، من کلا گیمر هستم و بازی میکنم، اینم خاطر نشان کنم که یکی از منابع درآمدی من از طریق بازی کردن هست، بازی میکنم و پول درمیارم، پس در نتیجه وقتی اینترنت قطع باشه منبع درآمد من هم حذف میشه!
مردمی که کشته شدن بخاطر اینترنت کشته نشدن که الان برای وصل شدنش درخواست نکنن! بله اگر بخاطر اینترنت بود، حرف تو درست بود ولی در حال حاضر هیچ اعتراضی بابت اینترنت کشته نداده!
حق همه مردم هست که اینترنت رو داشته باشن، چون باز هم میگم امرارمعاش خیلی از مردم به اینترنت وابسته هست! از طریق چرخ زدن تو اینستا و تلگرام و … پس وقتی قطع باشه طرف حاضره هرکاری کنه که نتش وصل بشه! وقتی خیلی ها میدونن باید قسط و بدهی و … رو پرداخت کنن، التماس هم میکنن! درک این مسله خیلی سادس البته اگر برای تو امکان پذیر باشه!
اینکه یکی مثل تو بخواد مردمی که تمام وابستگیشون به اینترنت هست رو به خیانت متهم کنه واقعا جای تاسف داره!

درضمن این رو بگم، من ماشین ندارم که بخوام بنزینی براش بزنم!

Chalton

لطفا نسنجیده حرف نزنید البته معلومه تجربه خیلی کمی دارید،قسط و کارهای بانکی رو همین الانشم میشه انجام داد،حالا باز میگفتید برنامه نویسان باز یه چیزی،وابستگی به اینترنت خیانت حساب نمیشه دوست گرامی اینکه خیلی چیزها رو فراموش کنی و بگی به من چه و فکرت بشه فقط اینترت این خيانت حساب میشه،همین که میگی من ماشین ندارم پس واسم مهم نیست خیانت حساب میشه،باشه ماشین نداری مشکلی نیست،یه خورده تجربه داشته باشی(فکر کنم نسبت به سنی که داری خیلی کم تجربه هستی) وقتی بنزین گرون بشه همه چی تو ایران گرون میشه،الان بنزین شده سه برابر پس حمل و نقل هم گرون میشه وقتی حمل و نقل گرون بشه تمام کالاها گرون میشه،بنزین سه برابر همه چی سه برابر،وقتی چند روز دیگه یه شیر کاکائو تک نفره که قبل گرونی 2 هزار تومن بود رو خریدی 5 هزار تومن(نسبت به سن خودت مثال زدم) اون موقع میفهمی اوضاع از چه قراره،ایشالا بزرگتر میشه و خیلی مسائل رو متوجه میشی.اونی که تو یک ماه خرجش به عنوان مثال یک میلیون در ماه بوده از چند روز دیگه خرجش میشه 3 میلیون تازه خوش‌بینانه ترین حالت رو در نظر گرفتم،خیلی حرف زیاده من حس کامنت گذاشتن زیاد رو ندارم،راحت باشید که انتخابات جدید هم نزدیکه و رئیس جمهور بعدی هم میاد بنزین رو 5 هزار تومان میکنه و گرانی رو 10 برابر،تا زمانی که هرکی به فکر خودش هست همین داستان ادامه دارد دقیقا همون چیزی که اونا میخوان،خودخواهی.
.
.
ما به شاه فهمیده نیاز نداریم
به مردم فهمیده نیاز داریم
هرکس خود را فهمیده دانست بدان نفهم است.

Mr_asterky

حرفت درسته مردم ما حافظه شون خیلی ضعیفه
و ۲۰۵ همه چیزو ازیاد بردن

Mr_asterky

+با ۲۰۵ تومن

The Destroyer

مطلب اول این که برای خانواده های ۵ نفره به بالا ۲۰۵ هزار تومن هست و مطلب دوم اینکه گویا مبلغی به حساب کسی به عنوان کمک هزینه واریز نشده. در واقع دولت کلاه گذاشته سر ملت…

علی شیخ زاده

تیتر یه جوریه انگار این خبر درمورد ایرانه 😑

_V_

دقیقا

SASAN.T

چالتون فکر کنم چند وقتیه دفتر خاطراتتو با toranji.ir اشتباه گرفتی

Dr.Nazer

آره فقط باید بیاد بگه جانم فدای رهبر و درود بر جمهوری‌اسلامی که بچه‌های مردم و تیربارون کرده

android 10

بله دوستان نمونه ای از زورگویی را مشاهده می نمایید…

android 10

مثل اینکه چالتون با دیدن مستند حیات وحش آفریقا یکم عاقل شده

Mandi

به این میگن حس هم نوع پنداری

Massiha13

بزودی در ج اسلامی

Dr.Nazer

خوزستان، اهواز، ساعت ۲۳:۵۵ دقیقه ۳ آدر ۱۳۹۸، اینترنت ایرانسل همچنان قطع…

Mandi

پلتفرم های موجود تو چین اصلا قابل قیاس به کشر های دیگه نیست!
انقدر این پلتفرم ها پیشرفته و فوق العاده هستن که به جرات میتونم بگم از نمونه های بین المللی هم قوی ترن
از انواع و اقسام نرم افزار ها و امکانات کاربردی بگیر تا مسایل تفننی و ….
تمام نیاز های مردم کشورشون تو خود چین مرتفع شده هست به همین خاطر اصلا نیازی به سرویس های بین المللی از جمله سرویس های گوگل ندارن!
شبکه های اجتماعی خیلی بزرگ، موتور جست و جو های خیلی قدرتمند که با گوگول رقابت میکنن، مارکت های غنی از اپلیکیشن که خیلی از این اپ هاشون هم بین المللی شده
تو حوضه بازی و سرگرمی که دیگه جایی برای بحث باقی نذاشتن!
خیلی از بازی های بزرگ دنیا یا برای چینی ها پرت میشه، یا مالک شرکت هاشون هستن یا انقدر بازی های قدرتمندی میسازن که مردم دنیا دوست دارن اونا رو بازی کنن!
(اینم بگم که خیلی از این بازی ها رو نامرد ها به انگلیسی ترجمه نمیکنن، عقده ها)

max03

بابا این اخبار رو پخش نکنین میرسه به گوش مسئولین از فردا اونام همینکارو شروع میکنن😒

Milad7

حالم از این کشور کثیف بهم میخوره 🙁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)