حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تحریم هواوی توسط امریکا برای مایکروسافت لغو شد

نوشته

4 سال قبل | 13 دیدگاه | هواوی

شش ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم حذف لپتاپ های هواوی از فروشگاه های مایکروسافت در ادامه تحریم هواوی انجام می شود. این یک تهدید بزرگ برای تجارت لپتاپ های هواوی به شمار می رفت، تجارتی که در آن گزینه های قابل تاملی هم ارایه کرده است. امروز خبر خوبی برای هواوی می رسد و آن این است که تحریم هواوی توسط امریکا برای مایکروسافت لغو شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

تحریم هواوی برای مایکروسافت

لپتاپ هواوی میت بوک

لپتاپ هواوی میت بوک

بر اساس جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، ظاهرا مایکروسافت موفق شده مجوز لازم برای ارائه نرم افزار به شرکت چینی هواوی را به دست آورد. این غول نرم افزاری نیز همانند بسیاری دیگر از شرکت‌های آمریکایی، به دنبال قرار گرفتن نام هواوی در لیست سیاه تجاری آمریکا، از همکاری با کمپانی چینی منع شده بود که حال با کسب مجوز از دولت می‌تواند در زمینه فروش نرم افزار، به این همکاری ادامه دهد.

سخنگوی مایکروسافت در بیانیه‌ای که در بلومبرگ منتشر شده، گفته است:

۲۹ آبان وزارت بازرگانی ایالات‌متحده درخواست مایکروسافت برای مجوز صادرات نرم‌افزارهای بازار انبوه به هواوی را صادر کرد. ما از موافقت این دپارتمان با درخواست خود قدردانی می‌کنیم.

هنوز مشخص نیست که منظور مایکروسافت از “بازار انبوه” چیست، اما این شرکت سابقه فروش لایسنس محصولات محبوبی مانند ویندوز و آفیس به هواوی را دارد. بنابراین، این احتمال وجود دارد که مایکروسافت حداقل قادر به فروش مجدد لایسنس ویندوز به هواوی باشد، که در نهایت باعث خواهد شد این شرکت چینی به کسب و کار خود در حوزه سرور و لب تاپ ادامه دهد. این طور که به نظر می رسد، مایکروسافت تنها شرکتی نخواهد بود که چنین مجوزی را دریافت می‌کند و تعدادی از شرکت‌های آمریکایی دیگر هم اجازه همکاری با هواوی را، هر چند به صورت موقت، به دست خواهند آورد.

پیش از این، هواوی مجبور شده بود عرضه لپ تاپ ویندوزی جدید خود را که قرار بود اوایل سال جاری میلادی در CES Asia رونمایی شود، به تعویق بیاندازد. از طرف دیگر، مایکروسافت هم فروش لپ تاپ میت بوک ایکس پرو (MateBook X Pro) را متوقف کرده بود.

لپتاپ هواوی میت بوک ای ۲۰۱۹ (MateBook E 2019) با اسنپدراگون ۸۵۰ و ویندوز ۱۰ رسما معرفی شد

اما از همه مهم‌تر برای مایکروسافت این است که این شرکت با دریافت مجوز، قادر خواهد بود در زمینه پلتفرم Azure نیز با هواوی همکاری کند. پیش از این، هم مایکروسافت و هم هواوی به واسطه سرورهای ساخت هواوی و لایسنس شده توسط مایکروسافت، پروژه فضای ابری ترکیبی بر پایه پلتفرم Azure را راه‌اندازی کرده بودند. البته با وجود دریافت مجوزهای لازم توسط مایکروسافت، هنوز هم فعالیت هواوی در Azure و حوزه لپ تاپ با پیچیدگی‌هایی روبرو است و این شرکت قادر به تهیه قطعات مورد نیاز خود از شرکت‌هایی مانند اینتل نیست.

مایکروسافت تاکنون در مورد ممنوعیت فروش لایسنس ویندوز به هواوی سکوت اختیار کرده بود و هیچ اظهارنظر خاصی نمی‌کرد. شاید دلیل این آرامش و عدم اعتراض سران مایکروسافت به این علت بوده که مظمئن بودند هواوی هیچ گزینه دیگری نخواهد داشت و در نهایت محبور است دوباره به استفاده از محصولات این شرکت روی بیاورد. در واقع، انبار کردن قطعات سخت افزاری مانند پردازنده های اینتل برای هواوی می‌تواند یک راه‌کار موقت باشد، اما چنین سیاستی را نمی‌توان در مورد لایسنس ویندوز و آفیس اجرا کرد، چرا که ایالات متحده می‌تواند از مایکروسافت بخواهد مجوزها را باطل کند. حال در چنین شرایطی، دریافت مجوز رسمی برای فعالیت مایکروسافت با هواوی می‌تواند برای شرکت چینی بسیار حائز اهمیت بوده و اطمینان خاطر بیشتری برای فعالیت در حوزه لپ تاپ ایجاد کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این یک چراغ سبز مناسب برای هواوی در دیگر جنبه های تحریم شده است؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdad_ma

خوشحال شدم
هرچند از سیاستمداران و سیاست های دولت چین متنفرم ولی هرچیزی که برای مصرف کننده منفعت داشته باشه مورد تایید هست

Dr.Nazer

با سلام و عرض ادب خدمت اساتید گرامی، بنده این عکس‌هارو با نایت مود یا مودِ Pro با سرعت شاتر و ایزو (ISO)ی دست گرفتم؛
پ ن : اون لوگوی Samsung Galaxy S10 رو خودم با ادیتور گالری سامسونگ به‌عکس اضافه کردم، پس فک نکنین از اینترنت دانلود شده..!

عکس اول :
http://uupload.ir/files/oq7d_20191122_222003.jpg

عکس دوم :
http://uupload.ir/files/cs7r_20191122_221552.jpg

عکس سوم :
http://uupload.ir/files/kzk4_20191122_221624.jpg

عکس چهارم :
http://uupload.ir/files/t0j2_20191122_221700.jpg

Mahdi

عالی گرفته شدن فقط اون چهارمی یه کم ناواضحه

Dr.Nazer

آها یادم رفت بگم، آخری با زوم ۱۰ برابری (حداکثر) گرفته شده

Mahdi

پس خوبه

سردار

عالیه ولی بدرد نمیخوره 😂

ALiKiNG

شونصد و بیستا سوال
1.کجاس؟!
2.دکتری؟!
3.اگه قبلی اره دکترای چی؟!
4.عکس دو رو بدون واتر مارکشو میدی؟(خیلی اوووفه😍)

خاک تو سر سامسونگ ک کرده تو 12 مگاپشکل عهد اس7 و در نمیاره وگرنه ببین الان با این پردازش رو 108 مگاپشکل میگرفت چ زومی داشت اون وقت س گ مصب یا نویز چقد کمتر از این میشد حتی(ب خاطر سایز سنسور)
رو این 108 مگاپشکلیه ممیشه نونابایر بزارن😒؟ینی هر 9 تا پیکسل یکی بشن برا مواقع سوپر تاریک؟؟

Dr.Nazer

۱. پل رنگین‌کمان اهواز
۲. نه
۳. به سوال ۲ مراجعه شود
۴. خیر متاسفم😂 (فردا میدم حال ندارم😐)

۵. بااینکه نفهمیدم چی گفتی ولی باشه.

_V_

میگه با این سنسور ۱۲ مگاپیکسلی کوچولو ببین چ پردازش تصویری داره خب خسیس زودتر سنسور آپگرید میکرد عکسای سسکی میداد

و اینکه کاش اس۱۱ سنسورش هر ۹ تا پیکسل یکی شن(میشه ۱۲ مگاپیکسل هرکدوم از ۹ تا پیکسل کوچکتر که حاصلش پیکسلای گنده که خیلی قدرت بالایی تو نورگیری دارن هست)

ALiKiNG

@ناظر
1.خیلی زشته کوفتت بشه(تاثیر دیوی کلاه قرمزی😁)
@واعظ
درود به شرفت ایرانی
ترجمه سلیسی انجام دادی❤
پ.ن:همونطور ک کواد بایر رو مستحضر هستید عدد 9 تو یونانی نونا هست فکر کنم و واژه من دراوردی نونابایر رو اختراع کردم
#تشویق
#این😑

_V_

کلمه جذابی بود😂👍

#این
#ناظر_این_را_بگیر_باهاش_بازی_کن
#گوشیو_میگم_منحرف

Mahdi

مرسی آمریکا

Milad7

کم کم کلا لغو میشن 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)