حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مک بوک پرو ۱۶ با حاشیه نمایشگر کمتر کیبرد جادویی رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 25 دیدگاه | اپل

مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل بالاخره رسما معرفی شده و این لپ تاپ به کیبورد جادویی مجهز شده است. حاشیه نمایشگر مک بوک پرو ۱۶ همانطور که انتظار داریم کمتر شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره مک بوک پرو ۱۶ صحبت کنیم.

مک بوک پرو ۱۶

مک بوک پرو ۱۶

مک بوک پرو ۱۶

اپل پس از مدت ها انتظار از مک بوک پرو ۱۶ اینچی خود رونمایی کرد. آخرین بار در سال 2012 شاهد عرضه مک بوک 17 اینچی بودیم. این لپ تاپ به مانیتور بزرگتری در مقایسه با مک بوک پرو 15 اینچی مجهز شده و حاشیه های کمی در اطراف خود دارد. رزولوشن این نمایشگر برابر با 1920 × 3072 پیکسل بوده و حداکثر روشنایی آن به 500 نیت می رسد.

اپل برای این محصول خود کیبورد جادویی در نظر گرفته است که جایگزین مکانیزم پروانه ای شده است. ارتفاع کلیدهای این کیبورد برابر با 1 میلی متر است. قدرت این لپ تاپ توسط پردازنده های نسل 9 اینتل تامین می شود و در بالاترین مدل خود دارای 64 گیگابایت رم و 8 ترابایت حافظه SSD است. در بالای کیبورد شاهد حضور تاچ بار هستیم، البته اپل برای آن دکمه Esc فیزیکی در نظر گرفته است. سنسور تاچ آیدی نیز از این نوار جدا شده است.

از سایر ویژگی های این لپ تاپ می توان به کارت گرافیک AMD Radeon Pro 5000M اشاره کرد که از 8 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 بهره می برد. مک بوک پرو 16 اینچی اپل دارای یک باتری 100 کیلووات ساعتی بوده که شارژدهی بالایی دارد. سیستم صوتی این محصول بازطراحی شده و از 6 اسپیکر بهره می برد. اپل میکروفن این لپ تاپ را نیز بهبود داده است.

قیمت پایه مک بوک پرو ۱۶ برابر با ۲۴۰۰ دلار بوده و از امروز توسط وب‌سایت رسمی اپل قابل سفارش است. در هفته های آینده این محصول در فروشگاه دیگر موجود می شود و همچنین خریداران در سراسر جهان قادر به خریداری آن خواهند بود. انتظار می رود این لپ تاپ به فروش بالایی در بازار دست پیدا کند.

نظر شما درباره مک بوک پرو ۱۶ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
25 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
android 10

64 گیگ حافظه داخلی یا رم؟؟؟😐😐😐افا مغزم پوکید این مشخصاتو دیدم برم بیمارستان اگه چند روز منو ندیدید بدونید بیمارستانم بستری شدم😐😐

android 10

*اقا

The Destroyer

واقعا تبریک به دوستان اپلی. این لپ‌تاپ بهترین لپ‌تاپ بازاره با اختلاف. همه چی رو تو یه پکیج با قیمت نسبتا خوب داره. من که در طول خوندن متن همش دهنم باز بود!
ای کاش کاملترین مدلش هم قیمت معقولی داشته باشه

The Destroyer

از دوستان اپلی جدا عذرخواهی میکنم اما مسائلی هست که فک میکنم باید حتما جایی بیان کنم که دیده بشن.
دوستان دیدید چطوری چالتون داره به تنهایی گند میزنه به فضای سایت؟ یا هنوز متوجه نشدید؟
چالتون یه دروغی رو در مورد منعطف بودن آلفا انقدر بزرگ کرد که نه تنها خودش بلکه دو نفر از دوستان دیگر هم باورشون شد. (حداقل من دیدم). این دو هم از کسانی بودن که واقعا فکرش رو نمیکردم همچین چیزی رو باور کنن. جالبه یکی دائم هم تکرار میکنه انگار با ما پدرکشتگی داره…
این رو برای بار صد هزارم میگم بلکه شاید گوش ناشنوای بعضی‌ها بشنوه. (در این مورد چشم نابیناشون ببینه):
هیچ کاربری یا هیچ کسی نه تو سایت و نه جای دیگه نگفت میکس آلفا منعطف واقعیه… هر جور میخواین حرف تو دهن بقیه بذارین. همونطور که بارها در همین سایت تکرار شده میکس آلفا یه گوشی با پنل منعطف از شرکت visionex هست که دور گوشی فیکس شده…
این رو در gsmarena هم میتونید ببینید…
هر کس دوست داره میتونه کل پست‌های سایت قبل و بعد از معرفی میکس آلفا رو جست‌وجو کنه و اگه مدرکی پیدا کرد که کسی از فن‌های شیائومی این حرف رو زده (منظورم با اون‌هاییه که شناخته شده هستن و افسون هم معافه) شخصا تمام حرفام رو پس میگیرم و خودم به هشتگ #آلفا‌ـ‌منعطف‌ـ‌واقعیه می‌پیوندم….

و اما مورد دوم…
ببخشید میشه باز توضیح بدید که چه کسی گفت می نوت ۱۰ پرچمدار واقعیه؟ اتفاقا همه بر این متفق بودن که این گوشی علیرغم این که میانرده‌ست این مشخصات رو داره. و یادمه واعظ هم از عنوان “بهترین میانرده” برای این گوشی استفاده کرده بود…
این لقب رو میتونید در مشخصاتش جست‌وجو کنید و ببینید آیا واقعا برازنده این لقب هست یا نه. نمیدونم واقعا این که این گوشی مشخصاتی داره که بعضی پرچمدارهای هزار دلاری هم ندارن این قدر فشار آورده؟

مورد بعد این که باز هم کسی نگفت چین قراره سرور کل دنیا باشه که میدونیم نیست و نخواهد شد (البته به جز افسون). نمیدونم چرا بعضی دوستان عادت دارن حرف تو دهن آدم بذارن و به نظر کار روزمره‌شون هست. اما آیا واقعا کسی منکر پیشرفت فوق‌العادشون هست؟ چین یه کشور در حال توسعه‌ست و این میزان پیشرفت کاملا عادیه. حالا چینی‌ها به واسطه جمعیت بیشتر سرعت بیشتری هم دارن.

و مورد آخر هم این که یه دوستی اصرار داشت جنس ارزون معادل کیفیت بد هست که به عنوان مثالش هم از mi 9 se مایه گذاشته بود. آخه برادر من نمیدونم چرا علاقه دارین چشمتون رو رو بعضی واقعیات ببندین. طرف چنان گفت ارزون بودن معادل بد بودن کیفیت هست هر کی میدید فک میکرد بقیه از سوی خدا نازل شدن و کارنامه‌شون پاک و درخشانه. فقط چند مورد رو مثال میزنم:
ال‌جی که به بردسوزی معروفه…
سامسونگ و گلکسی نوت ۷ که برای همه تداعی کننده خاطرات بد هست…
هواوی که همه اوایل ورودش به بازار رو یادمونه که کیفیتش چه جوری بود…
اپل هم همیشه باگ‌های نرم‌افزاری زیادی داشته… (البته واقعا نمیشه از کیفیت محصولاتش تعریف نکرد ولی خب هیچ برندی بدون مشکل نیست)
و ……….
همه این‌هارو خودم دیدم که میگم و اگه چیزی رو ندیدم ننوشتم حتی مورد آخر در خصوص اپل رو…
بعد طرف اومده mi 9 se رو مثال زده که تا به حال مشکل گنده ای ازش در هیچ سایت خارجی و داخلی معتبر پوشش داده نشده. دوستان دقت کنید نمیگم مشکلی نداشته کما این که دو نفر از کاربران از تجربه تلخشون با mi 9 se صحبت کردن. اما مشکل این کجا و اونایی که بالاتر نوشتم کجا. جالب تر این که این حرف تو شرایطی گفته شده که تعداد قابل توجهی از کاربران تنها در همین سایت دارن از محصولات شیائومی استفاده میکنن و مشکلی هم نداشتن. خلاصه این که هیچ برندی پاک و معصوم نیست و میشه برای همه برندها تا دلتون میخواد مشکل ردیف کرد…

الان هم باز یه کاربر دیوانه میاد زیر پست من مینویسه این فیک مصطفی‌است و از این حرفا…
باشه برادر من اصلا مشکلی با این طرز تفکر تو ندارم چون عوض نمیشی. من که مسئول عوض کردن تو نیستم و اصلا هم برام مهم نیست تو چی فکر میکنی. تو میتونی با همون خیالای باطلت خوش باشی منم کاری به کارت ندارم و دیگه حرفی هم باهات ندارم.

و همچنین باز یکی دیگه میاد این شیوه نگارش و سه نقطه گذاشتن رو مسخره میکنه اما دکتر واقعا خودت بگو آیا این شیوه نگارش برای خودت به عنوان یک خواننده جذاب‌تر و خوانا تر نیست؟
من این شیوه نگارش رو از اینجا یاد نگرفتم که الان بگی چون یکی اون جوری مینویسه منم اون جوری مینویسم. نه خیر این‌طور نیست.

شرمنده بابت این که نظرم طولانی شد. اما خب گفتم همه گله‌ها رو یه جا جمع کنم که بعدا بهم انگ کامنت گذاشتن برای افزایش ترنج رو نزنن. به هر حال ما که موقع حرف زدن ابایی از کسی نداریم و آزادیم که بدون منطق هر چی از دهنمون در اومد بگیم.

باز هم از دوستان اپلی عذرمیخوام که این مطلب رو در پست مربوط به شما منتشر کردم اما حس کردم واقعا لازمه. ممکنه این کامنت رو بعدا در جای دیگه هم منتشر کنم چون حس میکنم واقعا لازمه…

امیدوارم با صرف‌نظر از این که بخواید مثل بقیه ایرانیا صرفا کامنت منو بخونید که بعدا دونه دونه نکته‌هاش رو به چالش بکشید تا منو به قول خودتون قهوه‌ای کنین یک بار با این دیدگاه کامنت رو بخونین که صرفا اون رو درک کنین و محتویاتش رو پیش خودتون سبک سنگین کنین ببینین اصلا هدف از ارسال این کامنت چیه.

البته الان هم امیدوارم در ریپلای به مسخره نگید روشن‌فکر چون واقعا هرچی گفتم رو از ته دل گفتم و اصلا در حدی نیستم که بخوام خودم رو در سطح یک روشنفکر بدونم. ممکنم هست از نظر شما صحبت‌های یک پسر ۱۶ ساله صرفا چرت و پرت و از سر تعصب باشهو به هر حال شما آزادید هر جور دوست دارید منو قضاوت کنید و هیچ مشکلی ندارم.

ببخشید وقت گرانبهاتون رو گرفتم❤

The Destroyer

البته در مورد بخش اول یه مورد رو جا انداختم و اون این که همون‌طور که داداش امیر هم گفت چالتون علاوه بر کارهایی که بهشون اشاره کردم داره با فیک خطاب دادن کاربران تازه‌ورود موجب فراری شدن اون‌ها و یا در بهترین حالت موجب اون میشه که این دوستان هم دیگه تو سایت کامنت نذارن…

The Destroyer

و همچنین این رو هم اضافه کنم که یه مشکل نرم‌افزاری در مورد mi 9se پوشش داده شده بود که چون بازه زمانی خیلی کوتاهی داشت و همچنین هنوز آپدیت استیبل نبود فاکتور گرفتمش وگرنه میدونم همچین مشکلی بود

ALiKiNG

دمت گرم خرابکار👏👏👏👏👏👏
من اصن این خود درگیری هارو درک نمیکنم ک میخوان بگن ی برند برترینه
فعلا ک فولد بهترین گوشی تاشو قابل خریده
نوت بهترین فبلت و تا حدی گوشی موجود و قلم داره
الفا متفاوت ترین گوشی موجوده
هواوی ترکیبی از بهترین هاس
(گوگل ا شغا له😂😂)
و فعلا شیا بهترین گوشی ها رو نسبت ب قیمت و طیف وسیعی از محصولات و بیشترین پیشرفت رو داره
حالا این ک بعضیا میخوان بگن فلان مارک برترین برند جهانه غیر قابل فهمه
هرکی بنا ب پول و نیازهاش بره گوشی بخره
داری پول برو اپل یا فولد بخر
کمتر داری برو میت 30 و نوت 10 بخر
کمتر داری یا میان رده سام و هواوی بخر یا شیائومی
بعدم نیا مارو با مارک گوشیت مورد عنایت قرار بده

Dr.Nazer

@ALiKiNG
وقتی میشه اینطوری منطقی و درست صحبت کرد که به کسی هم برنخوره واقعا مریضین که میشینین به همدیگه فحش میدین یا خودتون و زدین به مریضی؟!

The Destroyer

واقعا دکتر گاهی وقتا نمیشه کنترل کرد منطقو. بعضیا یه سری چیزایی میگن که روح و روان آدم به هم میریزه…

ALiKiNG

من احترامشو برخلاف اکثر بچه ها نگه داشتم گفتم شاید تاثیر بذاره ولی وقتی توجه ی نکرد تشر بهش زدم و شروع کرد ب فحاشی ب خانوادم
وگرنه من گفتم تو 10 سال گذشته از هر برندی بگی گوشی داشتم
سونی
اچ تی سی
شیا
سام
ال جی
هواوی
با همه برندا اوکیم با این چال چالی مشکل دارم
محض اطلاعت جعلمم کرد میتونی بری ببینی

Dr.Nazer

دیگه خسته شدم از این سایت و یه مشت کاربر عقده‌ای بیمار روانی که میان تمام عقده‌های زندگی‌شونو سر یه کاربر دیگه خالی میکنن…

آخه خاک‌ بر سرا به‌خاطر همین کاراتونه که وضع مملکت اینه، چرا نمیخواین آدم شین؟ چرا نمیخواین از مغزتون درست استفاده کنین آخه مریضین مگه سر یه‌برند کره‌ای و آمریکایی و چینی به ناموس همدیگه توهین میکنین؟ نمیدونم چی بگم واقعا در وصف شما، فقط میتونم ابراز تاسف کنم.

من از این لحظه به‌بعد نه میخوام خودم و طرفدار سامسونگ جلوه بدم نه برند دیگه‌ای، تو دل خودم سامسونگ و دوست دارم و گوشیمم S10ئه ولی دیگه هیچوقت این موضوع رو توی سایت مطرح نمیکنم و نه از سامسونگ و نه از هیچ برند دیگه‌ای دفاع نمیکنم چون سهامش مال بابام نیست!

فقط میخوام بر پایه منطق یه نظر منطقی درباره هر گوشی‌ای که معرفی میشه بدم و از هیچکس و هیچ برندی دفاع نکنم، هرکس که راه منو در پیش گرفت که آفرین بهش، هرکس هم خواست به اوضاع داغون خودش ادامه بده اصلا به‌من مربوط نیست و فقط شخصیت خودش و پایین میاره…

Dr.Nazer

نه مث اینکه حرف تو کله‌ی بعضیا نمیره، خب همونطور که گفتم اصلا به‌من مربوط نیست و فقط شخصیت و اعتبار خودشون رو پایین میارن…

Armin

کاربر ها فقط کمی مودب تر و با اعصاب تر و متحد تر بشن،،،کارایی ک فکرتون هم نمیرسه بهش میتونیم انجام بدیم،،ساده ترینش اینه اگر ظلمی شد تو زمینه تکنولوژی از طرف جبهه ای،،باهم متحد شیم و ضدشون اقدام کنیم!

اصن در بی ارزش ترین حالت اینه که دیگه سایتای تکنولوژی میشن مظهر علم و دانش و خرد،،،نه محل دعوا و خاله زنک

_V_

یه کم مهربون باشید آقا ای بابا…..

hamid reza

جالبه منم هم نوکیا c6.01 سونیz1وp الجیg4 سامسونگ s7edge s6و grand2 و شیایٔومی mi9se داشتم البته با اینکه هواوی نداشتم ولی خیلی باهاش کارکردم و نقطه قوتشو سری آنر میدونم که گوشی های مقرون به صرفه ای تولید میکنه مثل آنر 10 لایت که با دو تومن گوشی خوبیه

ALiKiNG

ی اچ تی سی ازت جلو ام😝😝

Dr.Nazer

@The Destroyer
خیلی وقته میخواستم این حرفارو بزنم ولی وقت و موقعیتش نبود، که خوشبختانه بالاخره یکی به این سایت خراب‌شده احساس مسئولیت کرد و واقعیت‌هارو بیان کرد؛ اما خب یه‌عده کلا نمیخوان حقیقت رو بپذیرن و به همون شیوه قدیم به کامنت‌گذاری ادامه میدن…
در ضمن :
۱. کسی نگفت می نوت ۱۰ پرچمدار واقعیه و اینو نمیدونم کی از خودش در اورده..!
۲.‌ برادر کی خواست به شیوه نگارش و سه‌نقطه گذاشت گیر بده؟!😅

صدق‌الله‌العلی‌العظیم
و من‌الله‌توفیق

The Destroyer

شاید من بد برداشت کردم دکتر…
اگه این جوری بوده ببخشید🙏

سردار بلوچ

با همه حرفات موافقم بجز اینکه گفتی هواوی اوایل ورودش چجوری بود ؟؟؟…
هن؟؟؟چجوری بود بد بود؟؟؟… مدرک بیار لطفا

ALiKiNG

کپی برابر اصل هم بکنه یا نه؟!

سردار بلوچ

نکنه میخوای همه شرکتا از بطن ورودشون به ساخت موبایل با یه سبک متفاوت و شکل خاص خودشون وارد عرصه بشن ؟؟؟ اگه جوابت بله هست باید بگم زمانی که نوکیا گوشی میزد سامسونگ مردم دسشون نمیگرفتن یعنی بهتر بگم سامسونگ یجورایی مدیون نوکیا هست …

The Destroyer

حقیقتش دو تا از اطرافیان خریده بودن و اصلا راضی نبودن از کیفیتش. تو سایتا و جاهای دیگه هم دیده بودم که کاربران زیاد راضی نیستن

hamid reza

دمت گرم کاملا موافقم

Milad7

ki be kiye inja? 😐

Milad7

والا خجالت هم خوب چیزیه اصلا معلوم نیست چه خبره همه اکانت فیک هم را زدن 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)