حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

راه اندازی VPN رسمی در کشور به زودی

نوشته

4 سال قبل | 10 دیدگاه | اخبار داخلی

موضوع وی پی ان ها با توجه به تشدید تحریم های خارجی واقعا این روزها یک داستان مهم است. خیلی از سازمان ها حتی نیاز به VPN دارند و این نیاز باید به شکلی برطرف شود که امنیت تامین باشد. در همین جهت امروز خبر می رسد که راه اندازی VPN رسمی در کشور به زودی انجام می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره راه اندازی VPN رسمی صحبت کنیم.

راه اندازی VPN رسمی در کشور

وی پی ان

وی پی ان

فیروزآبادی اعلام کرد:

«بحث وی پی ان قانونی از قدیم مطرح بوده و با توجه به این که این اقتصاد بزرگ شده است، امیدواریم با مسئولیت پذیری دادستانی و وزارت ارتباطات شاهد شکل‌گیری اپراتورهای وی پی ان رسمی در کشور باشیم.»

ابوالحسن فیروزآبادی صبح امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست صبحانه کاری در سازمان نظام صنفی رایانه ای گفت:

«ما موافق تعریف سطوح مختلف دسترسی به اینترنت برای کاربران هستیم و در این رابطه پیشنهادی به کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ داده ایم. این کارگروه در حال حاضر در حال تهیه آئین نامه و دستورالعملی برای تعیین سطح دسترسی به اینترنت و فیلترینگ است و امیدواریم در اسرع وقت این طرح به سرانجام برسد. ما می خواستیم این آئین نامه حدود ۳ ماه گذشته آماده شود اما متاسفانه جلسات این کارگروه دیر به دیر تشکیل می شود و شاهد مقداری کندی در تصمیم گیری ها هستیم.»

وی با اشاره به طرح موضوع وی پی ان قانونی اظهار داشت: «این موضوع از قدیم مطرح شده بود اما اجرا نشد و امیدواریم با توجه به اینکه اقتصاد وی پی ان تبدیل به اقتصاد بزرگی شده است و سازمان ها و افراد زیادی از آن بهره برداری می کنند، با مسئولیت دادستانی و وزارت ارتباطات بتوانیم اپراتورهای VPN رسمی در کشور شکل دهیم به این معنی که وی پی ان طبق یک مقررات و با نظم مشخصی از طریق اپراتورهای رسمی واگذار شود و واگذاری آن بنا بر مواردی باشد که در کشور نیاز است از آن استفاده شود.

به هر حال سازمان های خاصی بسته به فعالیت شان مانند سازمان های دولتی، بانک ها و سفارتخانه ها نیاز به استفاده از VPN دارند و در بعضی حوزه ها نیز شاهد تحریم آمریکا در سایت ها و اپلیکیشن ها هستیم که نیاز است کسب و کارها از VPN برای دسترسی استفاده کنند. از این رو این آئین نامه در حال تدوین است تا موضوع استفاده از وی پی ان در کشور ساماندهی شود.»

فیروزآبادی ادامه داد: «متولی این طرح، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بوده و این طرح مراحل نهایی خود را طی می کند تا به زودی در صحن مجلس مطرح و به صورت قانونی در بیاید.»

نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید این سطح بندی را برای کاربران چه کسی مشخص می کند؟ آیا با ارایه وی پی ان رسمی در کشور بازار وی پی ان های غیر رسمی کساد می شود؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
CAT

خدایا بسه دیگه 😭 بکشید بیرون از این ملت
بجای اینکه ما زندگی کنیم زندگی داره مارو میکنه اون وقت میگن بخند تا دنیا بهت لبخند بزنه والا ما خندیدیم دنیا خشک خشک جا کرد از یطرف هم اینا. حسن جان فرزندم کلید رو اشتباهی کردی تو ماتحت ملت هی میچرخونی

Mohammad 13759

(دهکده حیوانات)

Amin B3DA

ساقی تتلو جنساش رو عرضه جهانی میکنه
بخدا اینا مشکل دارن
فیلتر میکنن بعد رسما فیلترشکن میفروشند
خدایا بسه دیگ…..

afsoon

خخخخ فیلتر کردن بعد فیلتر شکن میدن خخخ چقدر مسخره

Amir7090

هل دان دان دان هله یدانه

دولت تدبیر و امید نامهربونه

یعنی چی آخه…خر کردن همه رو ..خو نبندین سایتارو دیگه فیلتر شکن نمیخایم …
پول میخاین بکشین رو قبض موبایل..

اشکان کمالوند

40 ساله که خود خدا نفرینمون کرده،40 سال پیش خدا گفت شما لیاقت ندارید و بقیشو خودتون دارید میبینید دیگه نیاز به توضیح نیست

CAT

نهنگ هارو دیدی خودکشی دسته جمعی میکنن ملت ایران هم چهل سال پیش خودکشی دسته جمعی کردن تمام اینو من نمیگم کل دنیا هم میگه خودتون هم در جریانید که توضیحات بیشتر در تلگرام

Mahdi.L

این VPN ها فکر نمی کنم مثل VPN های خارجی قرار باشه عمل کنن
فقط برای ایجاد ارتباط ایمن برای یک سری سایت ها و کارهای شرکت ها و دولت احتمالا مورد استفاده باشن نه رفع فیلتر مثلا تلگرام، یعنی به صورت گزینشی عمل میکنن و همه چیز رو باز نخواهند کرد

Milad7

کاسبی جدید دولت 🙂

Milad7

خوب راهش را یاد گرفتن…. هر چند وقت یه بار از یه روش جدید مردم را تیغ میزنن… همه هم راضی و خوشحال !!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)