حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تشخیص عکس دستکاری شده با فتوشاپ توسط محصولی از ادوبی

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | نرم افزار

این روزها مشکل اخبار دورغین “Fake News” با گسترش دیپ فیک تصویری (عکس یا ویدیو) حتی بیشتر از قبل هم شده است. در همین راستا یکی از پروژه‌های جدید در مراسم ادوبی مکس پروژه About Face است که امکان شناسایی عکس‌های فوتوشاپ شده را به ما می‌گوید. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره تشخیص عکس دستکاری شده با فتوشاپ توسط محصولی از ادوبی صحبت کنیم.

تشخیص عکس دستکاری شده با فتوشاپ

تشخیص عکس دستکاری شده با فتوشاپ

تشخیص عکس دستکاری شده با فتوشاپ

شرکت ادوبی کنفرانس سالانه خود موسوم به Max را چند روز پیش برگزار کرد تا در جریان آن مهمترین اتفاقات خانواده خود را معرفی کرده و یا به بررسی فرصت‌های جدید بپردازد.

یکی از پروژه‌های مستقل مهندسان این شرکت About Face است که به بیان ساده تلاش می‌کند تا با استفاده از هوش مصنوعی به دستکاری شدن عکس‌هایی که به آن داده می‌شود، پی ببرد.

در این کنفرانس یکی از مهندسان ادوبی چندین تصویر را به نرم‌افزار می‌دهد تا مشخص کند که نرم‌افزار ابری Adobe Creative Cloud تا چه حد می‌تواند فوتوشاپی بودن آنها را حدس بزند. این نرم‌افزار در واقع تلاش می‌کند تا با بررسی تصویر به صورت مجموعه پیکسل، درصد احتمال دستکاری شدن محتوای پیکسل‌ها در یک فضای محدود را به صورت کلی استخراج کرده و به شما بگوید که ممکن است عکسی که می‌بینید دستکاری شده باشد یا خیر.

یکی از ویژگی‌های جالب این ابزار آن است که از تصویر بارگذاری شده برای سرور یک نقشه گرمایی یا همان Heat Map ایجاد کرده و به کاربر می‌گوید که میزان استرس و درصد احتمال دستکاری در کدام بخش‌های تصویر بیشتر است.

علاوه بر این، ابزار معرفی شده قابلیت بازگردانی تغییرات احتمال داده شده را نیز دارد و برای مثال اگر فردی عکسی را دستکاری کرده و گونه‌های صورت شخص حاضر در عکس را کشیده باشد، می‌توان با استفاده از این قابلیت نرم‌افزار، تغییرات اعمالی را بازگردانی کرد. این ابزار هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد ولی مسلماً با توسعه بیشتر می‌تواند در موارد بسیار زیادی کاربرد داشته باشد.

نظر شما چیست؟ واقعا باید ابزاری وجود داشته باشد تا محتوای دستکاری شده شناسایی شود، اینطور نیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

چه باحال!

Milad7

نایس 😛

MohammadFarhaadi

خیلی از فیک نیوزها اینطوری اثرشون رو از دست میدن.البته هستن کسایی که باورشون کنن ولی در کل ابزار مفیدیه.هر چند برای این قضیه هم مطمئنا راه دور زدن پیدا میکنن!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)