حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش نارضایتی کاربران از کیفیت اینترنت در ایران

نوشته

4 سال قبل | 16 دیدگاه | اخبار داخلی، اینترنت

سرویس ارایه شده توسط شرکت‌های اینترنتی همواره معترضانی دارد و نتایج سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ نشان می‌دهد، بیشترین شکایات کاربران از خدمات اینترنت اپراتورها در حوزه کیفیت سرویس است. همچنین افزایش نارضایتی کاربران از کیفیت اینترنت در ایران را برای برخی ارایه دهنده ها شاهدیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

کاهش کیفیت اینترنت ایران

اینترنت ماهواره ای

سرعت و کیفیت اینترنت از مواردی است که همواره برای کاربران دغدغه است؛ در حال حاضر سامانه جامع رسیدگی و پاسخگویی به شکایات شبکه‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات در پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گرفته تا کاربران با مراجعه به این سامانه اعتراضات خود نسبت به خدمات اپراتورها را با ذکر مکان جغرافیایی اعلام کرده و منتظر پیگیری موضوع از طرف رگولاتوری باشند.

از طرفی اداره کل حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) تا پایان مهر ماه سال جاری را منتشر کرده است.

شکایات ثبت‌شده در سامانه سپاس حاکی از آن است که بیشتر این شکایات، در حوزه خدمات اینترنتی هستند، همان‌طور که چندی پیش هم سید محمد امامی – مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی – اعلام کرده بود که بیشترین شکایت مشترکین مربوط به حوزه اینترنت است.

آمار شکایات از کیفیت اینترنت مخابرات

آمار شکایات از کیفیت اینترنت مخابرات

آمار شکایات از کیفیت اینترنت مخابرات

مهم‌ترین نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج‌شده حاکی از ‌آن است که تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده از شرکت مخابرات ایران در بازه مهر ماه نسبت به شهریور ماه سال جاری ۹.۳ درصد کاهش داشته است. بیشترین شکایت مشترکین در حوزه اینترنت از شرکت مخابرات ایران به پشتیبانی و ارائه خدمات اختصاص دارد.

آمار شکایات از کیفیت اینترنت همراه اول

آمار شکایات از کیفیت اینترنت همراه اول

آمار شکایات از کیفیت اینترنت همراه اول

همچنین در اپراتور همراه اول، تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده در بازه مهرماه نسبت به شهریورماه سال جاری ۱۵.۷ درصد افزایش داشته است. بیشترین شکایت مشترکان در حوزه اینترنت از شرکت همراه اول در حوزه اینترنت در بازه شهریور و مهر ماه به کیفیت سرویس اختصاص دارد.

آمار شکایات از کیفیت اینترنت ایرانسل

آمار شکایات از کیفیت اینترنت ایرانسل

آمار شکایات از کیفیت اینترنت ایرانسل

در اپراتور ایرانسل، شکایات ثبت‌شده بدین صورت است که تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده از در بازه مهرماه نسبت به شهریورماه سال جاری ۱۲.۶ درصد افزایش داشته است. بیشترین شکایت‌های ثبت‌ شده مشترکان در حوزه اینترنت از این شرکت نیز به کیفیت سرویس اختصاص دارد.

آمار شکایات از کیفیت اینترنت رایتل

آمار شکایات از کیفیت اینترنت رایتل

آمار شکایات از کیفیت اینترنت رایتل

همچنین در اپراتور رایتل، تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده در بازه مهر ماه نسبت به شهریورماه سال جاری، ۳۶.۶ درصد کاهش داشته است و بیشترین شکایت‌های مشترکان در حوزه اینترنت از شرکت رایتل به کیفیت سرویس اختصاص دارد.

شما از کدام ارایه دهنده اینترنت استفاده می کنید؟ دلیل انتخاب شما چیست و آیا از انتخاب خود راضی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
online_wireless

کیفیت در حد چراغ نفتیه، قیمتام که سر به فلک کشیده فقط تو مملکت ما به این ترتیبه.

_V_

چرا انقدر لایک خورده

zilyzal

اینجا چند هفته پیش اینترنت مخابرات نزدیک 3 روز کامل قطع بود زنگ میزدی میگفتن انشالله فردا درست میشه فرداش زنگ میزدی میگفتن فردا درست میشه
خود سرویسو نمیتونن ارائه بدن که اصلا ما راضی یا ناراضی باشیم : |

Milad7

مخابرات افتضاحه و پینگ بالایی هم داره

_V_

اینجا ایرانه

Dr.Nazer

من بسته ۷ گیگی یه‌ماهه ایرانسل میگیرم ۲۶ هزار و ۷۰۵ تومن بعد یه‌هفته کل تمومه؛ چیپس‌هاشون کم بود قاطی بسته‌های اینترنت‌شونم آب میکنن! تازه اینی که بعد یه‌هفته تمومه با کیفیت و سرعت داغون؛ حالا بقیه‌جاها خوبه اینستا رو نمیدونم چکارش کردن کلا بدون VPN کار نمیکنه، استوریا که اصلا باز نمیشن… #دیگر_بس_است

nima.1987

رایتل بگیر
2880
8 گیگ روزانه بگیر+ 10 گیگ شبانه سرعتشم عالیه

Amin B3DA

مگ قاطی چیپس آب میکنن؟ 😐

_V_

من رایتل دارم

علت انتخابمم،،اینه که کلفته

Milad7

راضی نیستیم ولی چاره چیه؟!

_V_

سیانور بزن😂

Milad7

😐 😐

SAMSUNG_KING

در عوض آذری جهرمی دنبال انتخاباته

Dr.Nazer

با سلام و عرض ادب خدمت تمامی ترول‌ها و اساتید سایت ترنجی به‌خصوص استاد عرفانی که کلا به‌ما علاقه‌ی عجیب و خاصی دارن. بنده‌‌ی حقیر خدمت شما عزیزانِ گرامی نظرسنجی‌ای آماده کردم که شما با فشردن دکمه‌ای؛ بهترین گوشی پرچمدار سال ۲۰۱۹ از نظر خودتون رو انتخاب می‌کنید. از طریق این لینک، به‌نظرسنجی تشریف‌فرما شوید :

http://www.strawpoll.me/18872397

تا درودی دیگر، بدرود!

_V_

شت!

mansuri.arash

اینترنت پیشگامان دو روز قطع بود کامل
بعد از دو روز سرعت در حد ۲۰ کیلو بایت
بعد از پیگیری و زنگ زدن زیاد سرعت نرمال
ولی مدام قطع و وصل میشه
اینقد زنگ زدم و محل نزاشتن که خودم خسته شدم
از پیشگامان اینترنت نگیرید خیلی بده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)