چینی ها در اولین هدف بازار خود را از آن خود کرده اند و یکی از سخت ترین بازارهایی که البته با راهبرد صحیح آن را از آن خود کرده اند، بازار هند است. سامسونگ در تلاش بود تا با دستگاه های متنوع بتواند سهم خود را از بازار هند بازپس بگیرد اما گویا نمی تواند! در جدیدترین آمار منتشر شده باید بگویم که سامسونگ هنوز در بازار موبایل های هوشمند هند در حال سقوط است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.
طولی نشکید که سامسونگ، غول کرهای دنیای فناوری، با اتخاذ سیاستهایی جدید بخشی از سهم از دست رفته خود در بازار هند را پس گرفت. اما آنطور که پیداست حتی تغییر استراتژی و عرضه گوشی هایی مقرون به صرفهتر نیز نتوانسته به کمک سامسونگ بیاید و این شرکت در حال باختن بازارهای بزرگ به چینیها است.
جدول بالا آمار منتشر شده توسط موسسه آماری COUNTERPOINT از سهم کدام از کمپانیها در سه ماهه سوم سال میلادی 2018 و 2019 در بازار هند است. همانطور که مشاهده میکنید شیائومی علیرغم کاهش ۱ درصدی از سهم اسمارتفونهای فروخته شده در بازار هند، همچنان در جایگاه نخست قرار دارد.
در همین حین سامسونگ با کاهشی ۳ درصدی، همچنان در جایگاه دوم قرار دارد. کمپانیهای VIVO، REALME و OPPO نیز که هر ۳ به کمپانی مادر BBK Electronics متعلق هستند نیز توانستهاند سهم خود از بازار را به طرز قابل توجهی افزایش دهند. محسوسترین افزایش متعلق به Realme بوده، این شرکت با افزایش بیش از 50 برابری فروش سهم خود را از 3 درصد به 16 درصد رسانده است.
هرچند اتخاذ سیاستهای جدید (ریبرند سری A و عرضه سری جدید M) توانست تا حدی از سرعت باخت سامسونگ به چینیها در بازار محصولات میانرده در هند بکاهد، اما در بازار محصولات پرمیوم و ردهبالا همچنان شاهد کاهش سهم سامسونگ هستیم.
هندیها با استقبال بیسابقه از محصولات وانپلاس، سهم این شرکت از محصولات پرمیوم و ردهبالا را طی یکسال گذشته ۲ برابر کردهاند. صرف نظر از استقبال قابل توجه از محصولات وانپلاس، هندیها طی یکسال گذشته به محصولات اپل نیز توجه خاصی داشتهاند و این شرکت پس از مدتها به جمع ۱۰ تولیدکننده پرفروش در بازار هند پیوسته است. این در حالی است که استقبال از محصولات سری اس و نوت سامسونگ به طرز محسوسی کاهش یافته است.
تعداد گوشی های فروخته شده در هند طی یکسال گذشته با رشدی ۱۰ درصدی نسبت به آمار سال قبل به رقم ۴۹ میلیون دستگاه رسیده است. این در حالی است که فروش گوشی های ساده با کاهش ۳۷ درصدی مواجه شده است. در همین حین سامسونگ توانسته به طرز عجیبی سهم خود را از این بازار از ۱۷ درصد به ۲۲ درصد برساند و بار دیگر بزرگترین عرضهکننده فیچرفونها در بازار هند شود.
سامسونگ توانسته جای پای خود در بازار فیچرفونها را تا حدی محکمتر کند اما به رشد روز افزرون گوشی های و کاهش سهم سامسونگ از این بازار، سبب شده اوضاع برای این کمپانی اندکی وخیم باشد.
اما ماجرا به اینجا ختم نمیشود چرا که حوزه فعالیت چینیها (وانپلاس، هواوی، شیائومی، آنر و…) تنها به گوشیهای هوشمند ختم نمیشود و این شرکتها به تازگی به سایر حوزههای فعالیتی سامسونگ نیز ورود کردهاند.
نظر شما چیست؟ فکر می کنید سامسونگ می تواند یک تنه با برندهای چینی و زیربرندهای آن ها مقابله کند؟
ما بیش از 70 برند موبایل داریم در دنیا که هنوزه هنوزه سامسونگ مقام اول رو داره،12 ساله جایگاه اولی برای سامسونگ هست و این نشان از هوش و برنامه ریزی دقیق داره،مطمئن برای بازار هند هم برنامه هایی رو تر نظر داره تا سهم فروشش دوباره بره بالا،سامسونگ کیفیت رو فدای قیمت پایین تر نمیکنه،هندی ها هم چون 90 درصدشون فقیر هستن دنبال گوشی های ارزون هستن و واسشون فقط قیافه مهمه و قیمت خیلی خیلی پایین،چینی ها هم قیافه دارن و کیفیت ندارن دقیقا اونی که هندی ها میخوان.
جناب gpu.r کمتر بیا تو تلگرام فوش بنویس بگو هوآوی و شیائومی بهترینن،اصلا هم معلوم نیست پای مصطفی در میون است.
جناب gpu.r کمتر بیا تو تل.گرام فوش بنویس بگو هوآوی و شیائومی بهترینن،اصلا هم معلوم نیست پای مصطفی در میون است.
کیفیت بالا در برابر قیمت بسیار رقابتی و پشتیبانی خوب باعث شده شیائومی و ریلمی عملکرد عالیای داشته باشن…
شیائومی با ایجاد 6 درصد اختلاف با جایگاه دوم، بیشتر از همیشه با سامسونگ اختلاف ایجاد کرده و ریلمی هم رشد بسیار خوبی داشته…
سال آینده همگی از سامسونگ میزنن بالا و سهم سامسونگ به زیر ده درصد میرسه
احتمالا با جدا شدن ردمی تو بقیه بازارها هم سهم بگیره از سامسونگ.
😐 عجب
تو هند فقط برندهای چینی فروش خوبی دارن