حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا گوگل از کارمندان خود جاسوسی می کند؟

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | امنیت، گوگل

کارمندان گوگل این شرکت را به دلیل ایجاد ابزارهای نظارتی تحت عنوان «افزونه تقویم» کروم به منظور جاسوسی از ۱۰۰ کارمند این شرکت متهم کردند. کارمندان کمپانی گوگل معتقدند شرکت با استفاده از این افزونه قصد دارد کارمندانی را که به دنبال برگزاری گردهمایی‌ اعتراضی هستند، شناسایی کند. آلفابت، کمپانی مادر گوگل این ادعا را به‌طور کامل تکذیب کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم آیا گوگل از کارمندان خود جاسوسی می کند؟

جاسوسی گوگل از کارمندانش

آیا گوگل از کارمندان خود جاسوسی می کند؟

آیا گوگل از کارمندان خود جاسوسی می کند؟

در بیانیه اخیر کارمندان گوگل آمده که مدیران ارشد گوگل با تشکیل یک تیم تصمیم گرفتند یک افزونه کروم را طراحی و آن را روی کامپیوترهای تمامی کارکنان این شرکت نصب کنند و از طریق آن فعالیت‌های کارمندان داخلی این شرکت را تحت نظارت قرار دهند.

حال کارکنان مقر اصلی گوگل ادعا می‌کنند این ابزار قادر است فعالیت کاربرانی را که با استفاده از این افزونه تقویم برای بیش از ۱۰۰ نفر دعوتنامه گردهمایی ارسال کنند، به مدیران گوگل گزارش دهد تا از این طریق از تشکیل کمپین‌های اعتراضی کارکنان گوگل جلوگیری شود.

وجود چنین ابزاری ابتدا شهریور امسال کشف شد. اعتراضات از آنجایی شروع شد که اعضای بخش «بررسی حریم خصوصی» شرکت گوگل با استفاده از این افزونه تقویم یکی از جلسات خصوصی کارکنان شرکت را شناسایی و مکان‌یابی کردند.

در ادامه کارمندان متوجه شدند که این افزونه به صورت اجباری و بدون اجازه آنها روی تمامی سیستم‌های شرکت نصب شده و حتی امکان حذف آن نیز وجود ندارد. اما تنش‌ها از آنجایی بالا گرفت که بسیاری از کارمندان شرکت از دسترسی به جزئیات و اطلاعات برنامه‌نویسی این افزونه محروم شدند.

البته شرکت آلفابت این اتهامات را از ریشه تکذیب کرده و مدعی شده که طراحی این افزونه از ماه‌ها پیش آغاز شده و تحت بررسی‌های امنیتی، حقوقی و حریم خصوص نیز قرار گرفته است. همچنین شرکت ادعا می کند که این افزونه تقویم هیچگونه فعالیتی از جمله ارسال دعوتنامه‌ برای برگزاری گردهمایی و کمپین را نظارت نکرده و اکیدا گزارشی را برای مقامات این شرکت ارسال نمی‌کند.

طی چند سال اخیر اختلافات بین مدیران ارشد گوگل و کارکنان این شرکت افزایش چشمگیری داشته که از دلایل این تنش‌ها می‌توان به قرارداد بحث برانگیر گوگل با دولت آمریکا و تبعیض و آزار جنسی در محیط شرکت اشاره کرد

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که آیا گوگل از کارمندان خود جاسوسی می کند؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mani

ترنجی نمیخوای باگ هات رو فیکس کنی؟؟

The Destroyer

بله گوگل نه تنها از کارمندای خودش بلکه از همه کاربراش هم جاسوسی می‌کنه. خودم طرفدار گوگل هستم ولی این واقعیته و در واقع دلیل پیشرفت سالانشه. به همین دلیل هم حالا حالا ها سقوط نخواهد کرد مگر با خطای مدیریتی. وقتی ۹۰ درصد جست و جو در اینترنت به وسیله گوگل انجام میشه گوگل دیتا هایی به دست میاره که بقیه تو خواب هم نمیبینن و این طوری می‌تونه بفهمه دنیا به چه سمتی داره میره الان هم رفته تو فاز تحقیق و توسعه کامپیوتر های کوانتومی.

Milad7

الکی میگه 😀

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)