حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حذف تمام دکمه های فیزیکی از گوشی های موبایل به زودی

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | فناوری‌های نوین

سنتونس (Sentons) نام شرکتی است که در حال توسعه یک فناوری فراصوت است تا بتواند تمام دکمه های روی گوشی ها را حذف کند. این می‌تواند یک گام جلوتر از گوشی اچ تی سی یو ۱۲ پلاس باشد، چیزی شبیه آن چه که ایسوس روی گوشی گیمینگ مخصوص خود قرار داده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره حذف تمام دکمه های فیزیکی از گوشی های موبایل صحبت کنیم.

حذف تمام دکمه های فیزیکی از گوشی های موبایل به زودی

حذف تمام دکمه های فیزیکی از گوشی

حذف تمام دکمه های فیزیکی از گوشی

ما در ژانویه‌ی گذشته شاهد عرضه‌ی گوشی میزو زیرو بودیم. زیرو یک گوشی بدون هرگونه دکمه و درگاه خروجی است. میزو این دیوایس را به عنوان یک گوشی مفهومی در نظر گرفت و تلاش کرد 100 هزار دلار را از طرف سایت Indiegogo برای توسعه‌ی این گوشی 1299 دلاری جمع آوری کند. اما این کمپین حمایتی خیلی زود شکست خورد (فقط 45 هزار دلار جمع اوری شد) و پروژه‌ی زیرو نیز لغو شد.

در هر صورت، سال گذشته هواوی نیز تلاش‌هایی را برای حذف دکمه های روی گوشی ها انجام داد. این شرکت از یک گوشی به نام +HTC U12 پرده برداشت که روی آن به جای دکمه‌های واقعی، از سنسورهایی با عملکردی شبیه به آن‌ها استفاده شده بود. در واقع کاربر با فشار دادن این سنسورها، یک بازخورد لمسی را دریافت می‌کرد.

بنابراین می‌توان گفت که آهسته آهسته کلیدهای فیزیکی در حال حذف از گوشی‌های هوشمند هستند. امروز رویترز گزارشی را در مورد یک شرکت به نام “Sentons” منتشر کرد که تلاش می‌کند تمام دکمه های روی گوشی ها را حذف کند. بنیانگذار این شرکت استارتاپی یک مهندس به نام جِس لی است، شخصی که پیشتر در شرکت InVisage، یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی اپل فعالیت می‌کرد. سیستم جدید Sentons از فراصوت برای جایگزینی دکمه‌های لمسی استفاده می‌کند و آن‌ها را در لبه‌های فلزی گوشی‌ها می‌گنجاند.

این فناوری به یک تراشه‌ی سفارشی متکی است که امواج صوتی اولتراسونیک را ارسال می‌کند. این مؤلفه همچنین شامل یک پردازنده است و از الگوریتم‌های خاصی برای تفسیر حرکت‌های مختلف استفاده می‌کند. از این فناوری هم اکنون روی نسخه‌ی سفارشی Tencent Edition گوشی ایسوس راگ فون ۲ که در چین فروخته می‌شود، به کار رفته است. این گوشی گیمینگ را به حالت افقی نگه دارید، زمانی که با انگشت شست خود روی صفحه را برای اجرای بازی می‌فشارید، می‌توانید با انگشت‌های اشاره‌ی خود دکمه‌های مجازی لبه‌ی بالای دیوایس که “Air Triggers” نام دارند را بفشارید. سنتونس می‌گوید علاوه بر ایسوس، در حال همکاری با دو گوشی‌ساز دیگر نیز در ارتباط است، اما نمی‌خواهد فعلا از آن‌ها نامی ببرد.

جس لی،‌ بنیانگذار سنتونس می گوید:

نمایشگرهای لمسی عالی هستند، اما گوشی‌سازها درک نکرده‌اند که چگونه می‌توان با لبه‌های نمایشگر تعامل برقرار کرد. با باریک و باریک‌تر شدن فرم ظاهری آن‌ها، شاید گوشی‌ها تما مشیشه‌ای شوند و یا فریم فلزی به قدری باریک شود که دیگر فضایی برای دکمه‌ها وجود نداشته باشد.

نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید این فناوری روزی آنقدر قابل اتکا باشد که واقعا بتواند جایگزین دکمه های فیزیکی شود؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mbazzaz81

قابلیت جالبیه اما باید توجه کرد باریک شدن فریم گوشی باعث کم ظرفیت تر شدن باتری میشه
و تاچ گوشی همواره باید روشن باشه تا با دوبار کلیک صفحه روشن بشه (مثل ال جی)

Milad7

بعیده به این زودی همه گیر بشه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)