حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروشگاه نرم افزاری ویندوزفون ۲۵ آذر بسته می شود

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | مایکروسافت

مایکروسافت در جولای سال ۲۰۱۷ بود که از پشتیبانی ویندوزفون ۸ کناره گیری کرد و همین امر موجب شد تا این سیستم عامل از رونق افتاده و دیگر طرفدارانی پیدا نکند. حتی شرکت ردموندی به عدم تولید گوشی‌های هوشمند با این سیستم عامل نیز پرداخت. حالا خبر می رسد که تیر خلاص زده خواهد شد و فروشگاه نرم افزاری ویندوزفون ۲۵ آذر بسته می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

ویندوزفون استور بسته می شود

در حالی که مدت‌هاست از سیستم عامل ویندوزفون پشتیبانی صورت نمی‌گیرد، به تازگی صفحه پشتیبانی مایکروسافت اعلام کرده که در تاریخ 16 دسامبر (25 آذر) سال جاری فعالیت فروشگاه ویندوزفون استور غیرفعال خواهد شد و برای همیشه این فروشگاه آنلاین از دسترس خارج می‌شود.

از جولای 2017 دیگر مایکروسافت هیچ آپدیت نرم افزاری برای ویندوزفون منتشر نکرد و به نوعی این سیستم عامل بدون کاربر باقی ماند. شاید چند سالی از پایان پشتیبانی ویندوزفون از جمله نسخه پایانی آن ویندوز فون 8 می‌گذرد، اما در ماه‌های آینده فروشگاه آنلاین آن غیرفعال می‌شود.

با این کار مایکروسافت رسما به عمر ویندوزفون پایان خواهد داد و دیگر شاهد روی کار آمدن آن نخواهیم بود. پس از 16 دسامبر دیگر آپدیت رسمی توسط مایکروسافت منتشر نخواهد شد و شما باید به بروزرسان‌های دیگر از جمله OTC Updater روی آورید. البته فروشگاه مایکروسافت در ویندوز 10 موبایل فعال است اما در ویندوزفون دیگر چنین استوری را مشاهده نخواهید کرد.

احتمالا بزودی فروشگاه ویندوز ۱۰ موبایل هم خاموش خواهد شد تا رسما کار ویندوز موبایل مایکروسافت به پایان برسد. در حالی که مایکروسافت امید داشت با ویندوز 10 موبایل می‌تواند سیستم عامل خود را زنده کند اما هیچ فایده‌ای نداشت. در 10 دسامبر سال جاری نیز مایکروسافت به پشتیبانی ویندوز 10 موبایل پایان خواهد داد، بخصوص آن گوشی‌های هوشمندی که ویندوز 10 موبایل نسخه 1709 را نصب کردند.

حتما می دانید که مایکروسافت حالا گوشی اندرویدی تولید می کند!

مایکروسافت سرفیس دو (Surface Duo) گوشی تاشو اندرویدی ردموندی ها!

کسانی که در دستگاه ویندوزفون خود از سیستم عامل ویندوزفون 8.1 بهره می‌برند، تنها می‌توانند به بروزرسان نسخه سالگرد ویندوز 10 موبایل یا نسخه 1607 ارتقا پیدا کنند. به هر حال اگر هنوز از ویندوزفون استفاده می‌کنید، تنها راه چاره انتقال به ویندوز 10 موبایل است.

شما کاربر ویندوزفون هستید؟ دلیل وفاداری شما به این سیستم عامل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
android 10

ویندوزفون به شدت پیچیده هست رابط کاربریش…کاشی های بزرگ و کوچک به هیچ عنوان جذاب نیست برای کاربر البته این نظرمنه

Dr.Nazer

به‌نظر من ویندوزفون نه پروژه موفقی بود و نه پروژه موفقی میشد..! همون بهتر که پرونده‌ش بسته شد.

Milad7

افتضاح بود… یه مدت ویندوزفون داشتم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)