حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت iOS 13.1 ارایه شد

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | iOS، آپدیت، اپل

چهار روز پیش بود که پس از ارایه آپدیت iOS 13 در ترنجی خواندیم باگ امنیتی iOS 13 امکان نفوذ به شماره مخاطبان کاربران را می دهد. امروز در ادامه ارایه آپدیت های اپل شاهد این هستیم که برای رفع باگ ها آپدیت iOS 13.1 ارایه شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

آپدیت iOS 13.1

 

شرکت اپل که در اقدامی تحسین‌ برانگیز به دلیل وجود برخی نواقص در نسخه iOS ۱۳ سریع دست به کار شد و عرضه نسخه ۱۳.۱ را یک هفته جلو انداخت و اکنون iOS ۱۳.۱ و سیستم عامل جدید مخصوص آیپد موسوم به iPadOS را منتشر کرده است. اپل که به تازگی iOS ۱۳ را منتشر کرده است، به دلیل گزارش برخی مشکلات از طرف کاربران و ایجاد موجی از نارضایتی تصمیم گرفت هرچه زودتر نسخه اصلاح شده موسوم به ۱۳.۱ را عرضه کند.

اپل در کنار iOS ۱۳.۱  سیستم عامل جدیدی نیز برای اولین بار برای آیپدهای خود منتشر کرده است که نام آن iPadOS است. هر دوی این سیستم عامل‌ها از ابتدا قرار بود در تاریخ ۳۰ سپتامبر عرضه شوند که اپل آنها را حدود یک هفته زودتر منتشر کرد.

اپل خیلی زود از پس باگ‌های iOS ۱۳ برآمد. برخی از کاربران در نسخه ۱۳.۰ متوجه رفتارهای نرم افزاری نقص دار شده بودند، بنابراین این به‌روزرسانی می‌تواند جلوی گسترش موج نارضایتی را از سیستم عامل جدید اپل بگیرد. اپل البته هنوز شگفتانه‌هایی در هفته‌های آینده خواهد داشت که شامل راه‌اندازی تلویزیون مخصوص اپل موسوم به “تی‌وی پلاس”(TV+) و سرویس بازی‌های مخصوص اپل به نام “اپل آرکید”(Apple Arcade) است.

در هر صورت به نظر می‌رسد iOS ۱۳.۱ دارای ویژگی‌هایی است که برای ۱۳.۰ کاملاً آماده نبوده است. ویژگی‌هایی که برای آیفون ۱۱ طراحی شده‌اند و با زیاد شدن این گوشی در دست مردم به مرور زمان باید به خوبی بتوان از آنها بهره جست.

آیفون ۱۱

آیفون ۱۱

این ویژگی‌ها شامل اشتراک گذاری زمان تقریبی رسیدن با دوستان خود در نقشه اپل، مجموعه‌ای از اضافات مانند آیکون HomeKit جدید و یک نشانگر جدید میزان صدای ایرپاد هستند. همچنین سرویس ایردراپ(AirDrop) بهبود یافته است.

در عین حال، iPadOS تغییراتی اساسی ایجاد می‌کند که برای معرفی و بهره برداری بیشتر از ویژگی‌های خاص آیپد طراحی شده است. این سیستم عامل جدید و مخصوص به طور خلاصه تجربه بهتری را از کار کردن با تبلت‌های مخصوص و گرانقیمت اپل به کاربران ارائه می‌دهد.

iPadOS اساساً نسخه بهینه سازی شده iOS ۱۳ برای آیپد است که شامل آیکون‌های برنامه کوچکتر و ویجت‌های پین شده، بهبود عملکرد چند وظیفه‌ای با ویژگی جدید Slide Over و نمای تقسیم عملکرد است. همچنین وب گردی بهتر با مرورگر، پیشرفت قلم و بسیاری موارد دیگر وجود دارد که حس خوبی به کاربر می‌دهد.

شما آپدیت iOS 13.1 را دریافت کرده اید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

بیشتر رفع باگ بود!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)