حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قیمت کیا اپتیما ۲۰۱۸ هیبریدی در ایران مشخص شد

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | خودرو

پس از گذشت حدود یک‌سال‌ونیم همزمان با ترخیص برخی خودروهای مانده در گمرکات کشور، شاهد درج آگهی‌های فروش کیا اپتیما هیبرید در پلت‌فرم‌های آنلاین خریدوفروش خودرو هستیم که این موضوع نشان از ترخیص تعداد محدودی از این سدان هیبرید با مدل ۲۰۱۸ طی ماه‌های اخیر دارد. قیمت کیا اپتیما ۲۰۱۸ هیبریدی در ایران مشخص شده و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

قیمت کیا اپتیما ۲۰۱۸ هیبریدی در ایران

قیمت کیا اپتیما ۲۰۱۸ هیبریدی در ایران

قیمت کیا اپتیما ۲۰۱۸ هیبریدی در ایران

سال 95 را می‌توان یکی از پربارترین سال‌ها در صنعت خودرو کشور دانست زیرا پس از توافقات برجام شاهد ورود و سرمایه‌گذاری برندهای خارجی متعددی در کشور بودیم. از همین‌رو نمایشگاه خودرو تهران سال 95 میزبان برندهای گوناگونی ازجمله آسیایی‌ها و اروپایی‌ها بود و بستری مناسب جهت معرفی و رونمایی محصولات جدیدی برای عرضه به بازار ایران را فراهم‌کرد. اطلس‌خودرو یکی از شرکت‌های واردکننده‌ بود که در این نمایشگاه دو محصول جدید را به بازار معرفی کرد. کیا اسپورتیج QL و کیا اپتیما هیبرید محصولاتی بودند که در آن زمان نوید تحولی در بازارهای کراس‌اوورها و سدان‌های هیبرید را دادند. اما باتوجه به اتفاقات ناگواری که از سال 96 گریبان‌گیر صنعت خودرو کشور شد، عرضه آن‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت و سرانجام اسپورتیج توانست به‌صورت محدود راهی بازار شود.

اما کیا اپتیما هیبرید که همزمان با نسل جدید هیوندای سوناتا در نمایشگاه خودرو تهران 96 معرفی شد، هرگز نتوانست به بازار عرضه شود. این در حالی است که در آن زمان قیمت 250 میلیون تومانی برای آن درنظر گرفته شده بود. حال پس از گذشت حدود یک‌سال‌ونیم همزمان با ترخیص برخی خودروهای مانده در گمرکات کشور، شاهد درج آگهی‌های فروش کیا اپتیما هیبرید در پلت‌فرم‌های آنلاین خریدوفروش خودرو هستیم که این موضوع نشان از ترخیص تعداد محدودی از این سدان هیبرید با مدل 2018 طی ماه‌های اخیر دارد. اما نکته قابل‌توجه، سکوت خبری شرکت اطلس‌خودرو درخصوص ترخیص و فروش این خودروهاست.

با بررسی آگهی‌های درج‌شده کیا اپتیما هیبرید و همچنین گشت‌وگذار در نمایشگاه‌های شهر تهران، درمی‌یابیم این خودرو در بازار تهران قیمتی حدود 840 تا 900 میلیون تومان دارد که در مقایسه با هیوندای سوناتا هیبرید که اصلی‌ترین رقیب آن در بازار به‌شمار می‌رود، تفاوت قیمتی چشمگیری دارد. زیرا در حال حاضر سوناتا هیبرید نسخه GLS+ که فول‌ترین نسخه موجود این خودرو است، قیمتی حدود 720 تا 750 میلیون تومان دارد.

نگاهی به مشخصات کیا اپتیما هیبرید ۲۰۱۸

کیا اپتیما ۲۰۱۸ هیبریدی

کیا اپتیما ۲۰۱۸ هیبریدی

کیا اپتیما هیبرید از نسل JF است و به‌عنوان یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای دنیا شناخته می‌شود. اپتیما هیبرید از یک پیشرانه بنزینی GDI و یک موتور برقی بهره می‌برد. این خودرو در بازار ایران رقبایی نظیر تویوتا کمری هیبرید و هیوندای سوناتا هیبرید را در مقابل خود می‌بیند. کیا اپتیما هیبرید براساس نسخه بنزینی سدان اپتیما که سال گذشته معرفی شد، طراحی شده است.

اما این نسخه هیبرید با کمی تغییرات سبک در زمینه آیرودینامیک ازجمله یک بال منحصربه‌فرد و سپر عقب لبه اریب داشته است. پیشرانه‌ای که برای این خودرو درنظر گرفته شده، یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی و مجهز به سیستم سوخت‌رسانی GDI است و توانایی تولید حداکثر 154 اسب‌بخار در 6000‌دور در دقیقه را دارد. اما در کنار آن یک موتور برقی نیز قرار دارد که حداکثر 50 اسب‌بخار در دور 1630 تا 3000 دور را تولید می‌کند و جمعا شاهد تولید 192 اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه برای این پیشرانه هیبرید هستیم.

نکته قابل‌تامل در مورد این خودرو تولید گشتاور فوق‌العاده خوب 367 نیوتون‌متری در دور 1770 است که گشتاوری عالی برای این خودرو محسوب می‌شود. نیروی تولیدشده موتور در این خودرو به کمک یک جعبه‌دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود، شنیده‌ها حاکی از آن است که نسخه درنظر گرفته‌شده برای بازار ایران، دارای جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک است که این موضوع می‌تواند در سهم‌خواهی اپتیما هیبرید در بازار بسیار تاثیرگذار باشد.

یکی از قابلیت‌های جالب در این خودرو، جلوپنجره هوشمند است که به صورت اتوماتیک بازوبسته می‌شود.  مکانیزم عملکرد جلوپنجره اپتیما هیبرید به‌این صورت خواهد بود که در سرعت‌های پایین برای بهتر شدن جریان هوا بسته خواهد بود ولی در سرعت‌های بالاتر به‌صورت خودکار باز می‌شود تا با ورود هوا به داخل، بتوان دمای پیشرانه را تنظیم کرد.

2019 Optima SX

ازجمله آپشن‌های این خودرو می‌توان به مواردی نظیر سنسور نور، چراغ‌های LED، رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی، سیستم صوتی با 6 بلندگو و صفحه نمایش 7 اینچی، دوربین عقب، کروزکنترل، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه دوگانه برای سرنشینان جلو، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای، کیسه هوا برای زانو راننده، سیستم‌های کنترل و پایداری ABS و EBD و BAS و همچنین سیستم‌های پایداری VSM و TCS، سیستم کمک در سربالایی HAC ، سیستم کنترل باد لاستیک‌ها  TPMS، سقف پانوراما، چراغ‌های گردشی در پیچ، سیستم هشدار نقطه کور BSD، سیستم هشدار خروج از خطوط LDWS، رینگ‌های 17 اینچی، قابلیت تنظیم صندلی در 10جهت (به صورت استاندارد 6 جهت است)، حافظه تنظیم صندلی یا گرمکن صندلی‌ها اشاره کرد.

نظر شما درباره کیا اپتیما ۲۰۱۸ هیبریدی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

ماشین های کیا را به نسبت هیوندای بهتر قبول دارم 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)