حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لپتاپ اچ پی Elite Dragonfly با عمر باتری ۲۴ ساعتی و وزن ۱ کیلوگرم رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | اچ‌پی

اچ پی لپ‌تاپ‌ جدید و پرچمدار خود را با نام Elite Dragonfly معرفی کرد و باید گفت که اگر ادعاهای این شرکت صحیح باشد با یک لپتاپ فوق العاده رو به رو هستیم. لپتاپ اچ پی Elite Dragonfly با عمر باتری ۲۴ ساعتی و وزن ۱ کیلوگرم رسما معرفی شده و در ادامه با هم بیشتر درباره آن خواهیم خواند، با ترنجی همراه باشید.

لپتاپ اچ پی Elite Dragonfly

لپتاپ اچ پی Elite Dragonfly

لپتاپ اچ پی Elite Dragonfly

این لپ‌تاپ ۱۳.۳ اینچی تحت پروژه آتنا شرکت اینتل طراحی و ساخته شده است که تمامی ویژگی‌های یک لپ‌تاپ برتر، مانند جمع و جور بودن، وزن کم و از همه مهم‌تر، ظرفیت بالای باتری را دارد. اچ‌پی ادعا می‌کند که باتری این دستگاه بیش از 24 ساعت دوام می‌آورد.

جنس شاسی نوت‌بوک Elite Dragonfly از آلیاژ منیزیم و توسط دستگاه‌های CNC ساخته شده که باعث کاهش وزن و رسیدن آن به حدود 990 گرم شده است. درون دستگاه نیز یک باتری کم وزن با توان 38 وات قرار دارد. ضخامت نوت‌بوک نیز 1.61 سانتی‌متر است.

طبق گفته‌های اچ‌پی، شاسی این لپ‌تاپ تاییدیه استاندارد نظامی MIL-STD810G را دریافت کرده و در برابر نفوذ ذرات آب مقاومت می‌کند. تمامی این موارد در حالی رخ می‌دهند که لپ‌تاپ جدید اچ‌پی وزن کمی دارد. در ضمن، تمامی قسمت‌های شاسی با یک روکش از جنس الئوفوبی پوشانده شده‌اند تا در برابر اثرانگشت و لکه‌ها مقاوم باشد.

در بخش مرکزی لپ‌تاپ یک صفحه‌نمایش لمسی قابل تبدیل 13.3 اینچ وجود دارد که رزولوشن تصویر آن در مدل‌های مختلف لپ‌تاپ متغیر است. این نمایشگر در دو مدل با وضوح تصویر فول اچ‌دی (1080p) و الترا اچ‌دی (4K) در Elite Dragonfly قرار دارد. مدل دیگر این صفحه‌نمایش با وضوح فول اچ‌دی و پشتیبانی از فناوری پنل 1 وات شرکت اینتل در این لپ‌تاپ گنجانده شده است. پنل نمایشگر توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. هم‌چنین برای جلوگیری از مشاهده نمایشگر توسط افرادی که در زوایای کنار دستگاه قرار دارند و ملاحظات حریم خصوصی از فناوری SureView در این لپ‌تاپ بهره گرفته می‌شود.

اچ‌پی می‌گوید که زمان بسیار زیادی را صرف مهندسی و طراحی این لپ‌تاپ کرده تا تمام ویژگی‌های Elite Dragonfly را به عنوان یک محصول نهایی ببینیم. پرچمدار اچ‌پی از پردازنده‌های نسل هشت شرکت اینتل (سری Core i3/i5/i7) برای پردازش اطلاعات کاربران استفاده می‌کند.

علی‌رغم بهره‌گیری این لپ‌تاپ از CPUهای نسل قبل، Elite Dragonfly با تمامی پیش‌نیاز‌های پروژه آتنا اینتل سازگار است و همین موضوع باعث می‌شود تا هیچ تفاوتی در عملکرد کلی لپ‌تاپ جدید اچ‌پی همانند سایر دستگاه‌هایی که از پروژه آتنا استفاده می‌کنند، مشاهده نشود.

در کنار پردازنده مرکزی دستگاه یک رم 16 گیگابایتی دو کاناله LPDDR3-2133 قرار دارد و یک حافظه ذخیره‌ساز SSD با ظرفیت 2 ترابایت نیز در مجموعه سخت‌افزاری لپ‌تاپ تعبیه شده است. مدل‌های بالاتر نوت‌بوک جدید اچ‌پی از درایو PCIe 3.0 x4 استفاده می‌کنند و مدل‌های ارزان‌تر از درایو‌های SATA بهره می‌گیرند. این موضوع موجب می‌شود تا اچ‌پی توانایی ارایه درایو‌های دارای تاییدیه FIPS 140-2 به مشتریان خود را داشته باشد.

در بخش ارتباطات Elite Dragonfly نیز برتری‌های زیادی وجود دارد. این نوت‌بوک قابل تبدیل از وای‌فای نسخه 6 و بلوتوث نسخه 5 برای ارتباط بی‌سیم استفاده می‌کند. هم‌چنین، مودم XMM 7360/7560 4G/LTE نیز با آنتن 4 در 4 و یک آداپتور GbE در نوت‌بوک جدید اچ‌پی قرار گرفته است.

در بخش اتصالات سیمی، نوت‌بوک به یک پورت USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt 3، یک پورت USB-C، یک پورت USB Type-A، یک پورت HDMI و جک 3.5 میلی‌متری هدفون مجهز شده است. این لپ‌تاپ دارای چهار بلندگوی Band & Olufsen و یک میکروفون صدا است.

لپ‌تاپ Dragonfly یک لپ‌تاپ از خانواده Elite است که تمامی ویژگی‌های مربوط به حریم خصوصی در آن وجود دارد. علاوه‌بر استفاده از فناوری SureView، دوربین امنیتی دستگاه با نام 720p Privacy Camera و فناوری‌های امنیتی با نام Sure Sense، Sure Recover و Embedded Reimaging به همراه ماژول TPM 2.0 تجربه امنی را در هنگام کار با این لپ‌تاپ در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

لپتاپ اچ پی Elite Dragonfly

لپتاپ اچ پی Elite Dragonfly

در بخش ظرفیت و عمر باتری اچ‌پی ادعا می‌کند که این لپ‌تاپ قدرتمند با پردازنده نسل هشت Core i5، هشت گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه SSD توانایی نگه‌داری ظرفیت باتری تا 24 ساعت و 30 دقیقه را دارد. البته طبق نتایج به دست آمده از بنچمارک MobileMark 2014 مشخص شد که این موضوع مربوط به انجام کاری‌های سبک است، بنابراین مطمئن هستیم که نتایج به دست آمده از طریق انجام سایر کارها توسط این لپ‌تاپ متفاوت خواهد بود. حتی برخی از مدل‌های دیگر Elite Dragonfly از سخت‌افزار و باتری دیگری استفاده می‌کنند.

طبق گفته اچ‌پی، فروش این لپ‌تاپ از تاریخ 25 اکتبر آغاز می‌شود. مدل پایه Elite Dragonfly با قیمت 1549 دلار در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت و مطمئنا قیمت مدل‌های بالاتر نیز بیشتر خواهد بود. علاوه‌بر Elite Dragonfly یک ماوس و یک کیف چرمی نیز به خریداران لپ‌تاپ هدیه داده می‌شود.

نظر شما درباره لپتاپ اچ پی Elite Dragonfly چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

باتری عالی
کلا اچ پی تو باتری عالی
ولی گرونه
تو ایران قیمتش بالای ۱۵ میلیونه

ARMTIN

آقای عطایی
تصاویر از پرچمدار جنجالی شیاومی MI Mix4 منتشر شده که نسبت تصویر ۱۰۰ درصد داره … خمیدگی دوطرف دستگاه به قدری زیاد هست که گوشی فاقد فریم هست 😰
https://www.gizmochina.com/2019/09/20/will-the-xiaomi-mi-mix-5g-be-a-foldable-smartphone/?amp

ARMTIN

اقای عطایی
یک پوستر رسمی از سری Mi MiX شیاومی منتشر شد که خمیدگی زیاد پنل در کنار دستگاه نشون میده
https://m.gsmarena.com/xiaomi_mi_mix_alpha_will_offer_higher_screen_to_body_ratio_and_waterfall_screen-news-39267.php

Soheil Rezayiha

جدی ترین رقیبش سری گرم الجی هست
نسخه “۱۳.۶ الجی گرم تنها ۹۰۱ گرم وزن داره و تو رنکینگ ۲۰۱۸ هم تو یه مسابقه تو باتری رتبه اول رو آورد
درست یادم نیس اسمش چی بود اما با اختلاف ۲ ساعت عمر باتری بیشتر فقط از رقیب دوم جلو زد و اول شد

در کل اینم عالیه فقط ای کاش ۱۷ اینچیش هم بود

Milad7

خیلی گرانه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)