حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سایپا کوییک با موتور برلیانس به آفریقای جنوبی می رود

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار داخلی، خودرو

شرکت خودروسازی “مورِزا” آفریقای جنوبی که به طور همزمان در زیمبابوه هم ثبت شده است روز چهارشنبه اعلام کرد تصمیم دارد با همکاری با گروه خودروسازی سایپای ایران، برخی محصولات آن را در جنوب قاره آفریقا مونتاژ کند. سایپا کوییک با موتور برلیانس به آفریقای جنوبی می رود و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

سایپا کوییک با موتور برلیانس

سایپا کوییک با موتور برلیانس

سایپا کوییک با موتور برلیانس

این خودروساز امروز با صدور اطلاعیه ای که در اغلب رسانه های آفریقایی انعکاس داشت اعلام کرد با کمک سرمایه گذاران امارات متحده عربی قصد دارد چند خودروی ایرانی از شرکت سایپا را متناسب با ذائقه رانندگان آفریقایی مونتاژ و وارد بازار کند.

تادندا مونگوفا، مدیر اجرایی مورِزا اعلام کرد که با بررسی قیمت تمام شده خودروهای نو و خودروهای فرسوده و وارداتی ارزان در کشورهای آفریقایی به این نتیجه رسیدیم که برخی از مجموعه خودروهای ارزان شرکت ایرانی سایپا از نسل “کیا ریو” را متناسب با ذائقه و قدرت خرید برخی شهروندان در ۱۴ کشور جامعه اقتصادی جنوب آفریقا (سادک) بازتولید و مونتاژ کنیم، چرا که حتی بر خودروهای دست دوم وارداتی به کشورهای آفریقایی نیز مالیات های سنگینی تعلق می گیرد که مصرف آنها را برای کاربران آفریقایی بسیار دشوار کرده است.


وی گفت: قصد دارد در اولین مرحله خودروی “سایپا کوئیک کراس اُوِر”و نوع هاچ بَک آن، را در مرکز نمایشگاهی نَزرِک در ژوهانسبورگ (شرکت آوتو مکانیکا) تولید و در مرحله دوم سایپای نوع وانت، “پروجکت ۲۰۱۲”، “تیبا” و “ساینا” را پس از افزودن آپشن های مختلف به آنها وارد بازار خودروهای ارزان آفریقایی کند.

این خودروها بعد از مونتاژ در آفریقای جنوبی و سپس در مرکز مونتاژ خودروی “ویلوویل”زیمبابوه و نیز در شرکت “اکس هیوندا” در بوتوسانا به نام “پرایم اِیت – Prime 8” یا “Primate” وارد بازار خواهد شد.

گروه خودروسازی سایپا با هدف بررسی شرایط بازاریابی و چگونگی حضور در بازار جنوب آفریقا در نمایشگاهی که در مهرماه ۱۳۹۳ در ژوهانسبورگ با حضور خودروسازان برجسته جهان برگزار شده بود به نمایندگی از خودروسازان ایران شرکت کرد و به دلیل ارزان بودن قیمت تمام شده تولیدات خود توانسته بود توجه بسیاری از مشتریان خرید خودروهای ارزان را به خود جلب کند.


در این نمایشگاه نزدیک به ۱۲۰ شرکت فعال در بخش های مختلف صنعت خودرو و قطعات از جمله خودروسازان مهم ژاپنی، کره ای، چینی، امریکایی و اروپایی حضور داشتند و آخرین دستاوردهای صنعت خودرو و قطعات به نمایش گذاشته شد. در کشورهای آفریقایی با توجه به سطح اقتصادی شهروندان آنها اغلب خودروهای درجه دو کشورهای آمریکایی و اروپایی به فروش می رسد و با در نظر گرفتن قیمت مناسب و رقابتی بودن خودروهای گروه سایپا، امکان رقابت برای خودروسازان ایران فراهم است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید کوییک با موتور برلیانس گزینه جذابی برای افریقای جنوبی باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Genesis

دیگه نمیاد هشدار بعدی
صاف میریم واسه کشتار جمعی
برگرفته از ترک تو نداری از علیرضا جی جی

MohammadFarhaadi

اینم یه بخور بخور جهت نصب خط تولید در آفریقا که بعدا گم میشه هم خط تولید هم پولش!!!

Milad7

چقدر زشته و تخیلیه 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)