شرکت خودروسازی “مورِزا” آفریقای جنوبی که به طور همزمان در زیمبابوه هم ثبت شده است روز چهارشنبه اعلام کرد تصمیم دارد با همکاری با گروه خودروسازی سایپای ایران، برخی محصولات آن را در جنوب قاره آفریقا مونتاژ کند. سایپا کوییک با موتور برلیانس به آفریقای جنوبی می رود و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.
این خودروساز امروز با صدور اطلاعیه ای که در اغلب رسانه های آفریقایی انعکاس داشت اعلام کرد با کمک سرمایه گذاران امارات متحده عربی قصد دارد چند خودروی ایرانی از شرکت سایپا را متناسب با ذائقه رانندگان آفریقایی مونتاژ و وارد بازار کند.
تادندا مونگوفا، مدیر اجرایی مورِزا اعلام کرد که با بررسی قیمت تمام شده خودروهای نو و خودروهای فرسوده و وارداتی ارزان در کشورهای آفریقایی به این نتیجه رسیدیم که برخی از مجموعه خودروهای ارزان شرکت ایرانی سایپا از نسل “کیا ریو” را متناسب با ذائقه و قدرت خرید برخی شهروندان در ۱۴ کشور جامعه اقتصادی جنوب آفریقا (سادک) بازتولید و مونتاژ کنیم، چرا که حتی بر خودروهای دست دوم وارداتی به کشورهای آفریقایی نیز مالیات های سنگینی تعلق می گیرد که مصرف آنها را برای کاربران آفریقایی بسیار دشوار کرده است.
وی گفت: قصد دارد در اولین مرحله خودروی “سایپا کوئیک کراس اُوِر”و نوع هاچ بَک آن، را در مرکز نمایشگاهی نَزرِک در ژوهانسبورگ (شرکت آوتو مکانیکا) تولید و در مرحله دوم سایپای نوع وانت، “پروجکت ۲۰۱۲”، “تیبا” و “ساینا” را پس از افزودن آپشن های مختلف به آنها وارد بازار خودروهای ارزان آفریقایی کند.
این خودروها بعد از مونتاژ در آفریقای جنوبی و سپس در مرکز مونتاژ خودروی “ویلوویل”زیمبابوه و نیز در شرکت “اکس هیوندا” در بوتوسانا به نام “پرایم اِیت – Prime 8” یا “Primate” وارد بازار خواهد شد.
گروه خودروسازی سایپا با هدف بررسی شرایط بازاریابی و چگونگی حضور در بازار جنوب آفریقا در نمایشگاهی که در مهرماه ۱۳۹۳ در ژوهانسبورگ با حضور خودروسازان برجسته جهان برگزار شده بود به نمایندگی از خودروسازان ایران شرکت کرد و به دلیل ارزان بودن قیمت تمام شده تولیدات خود توانسته بود توجه بسیاری از مشتریان خرید خودروهای ارزان را به خود جلب کند.
در این نمایشگاه نزدیک به ۱۲۰ شرکت فعال در بخش های مختلف صنعت خودرو و قطعات از جمله خودروسازان مهم ژاپنی، کره ای، چینی، امریکایی و اروپایی حضور داشتند و آخرین دستاوردهای صنعت خودرو و قطعات به نمایش گذاشته شد. در کشورهای آفریقایی با توجه به سطح اقتصادی شهروندان آنها اغلب خودروهای درجه دو کشورهای آمریکایی و اروپایی به فروش می رسد و با در نظر گرفتن قیمت مناسب و رقابتی بودن خودروهای گروه سایپا، امکان رقابت برای خودروسازان ایران فراهم است.
نظر شما چیست؟ فکر می کنید کوییک با موتور برلیانس گزینه جذابی برای افریقای جنوبی باشد؟
دیگه نمیاد هشدار بعدی
صاف میریم واسه کشتار جمعی
برگرفته از ترک تو نداری از علیرضا جی جی
اینم یه بخور بخور جهت نصب خط تولید در آفریقا که بعدا گم میشه هم خط تولید هم پولش!!!
چقدر زشته و تخیلیه 😐