حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگر سینما کریستال سونی با رزلوشن 16K و قیمت ۷۰ میلیارد تومان ارایه می شود

نوشته

4 سال قبل | 18 دیدگاه | سونی

بیشترین رزلوشنی که دیده اید چقدر است؟ بیشترین رزلوشنی که حتی شنیده اید چقدر است؟ خب خب خب، آن ها را دور بریزید بریزید، سونی به تازگی از صفحه نمایش غول پیکر کریستال LED خود با رزولوشن 16K برای کاربردهای صنعتی و سینما‌ها رونمایی کرده بود.  در حقیقت نمایشگر سینما کریستال سونی با رزلوشن 16K و قیمت ۷۰ میلیارد تومان یا ۶ میلیون دلار ارایه می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

سینما کریستال سونی با رزولوشن 16K

سینما کریستال سونی با رزولوشن 16K

سینما کریستال سونی با رزولوشن 16K

سونی، این شرکت خوش‌نام ژاپنی اعلام کرده است که قصد دارد تا این محصول هیجان انگیز را برای عموم عرضه کند، اما به دلیل قیمت بالا خرید آن برای تمام اقشار جامعه ممکن نخواهد بود.

طبق اعلام رسمی این سونی، این محصول فقط توسط تعداد محدودی از فروشندگان آموزش دیده عرضه می‌شود و با حداکثر عرض 19 متر، تصویری با رزولوشن 16K را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ البته تهیه این صفحه نمایش غول پیکر 16K برای تمام اقشار جامعه امکان پذیر نیست، زیرا به دلیل استفاده از فناوری‌های پیچیده و پیشرفته قیمت بسیار بالایی دارد.

نمایشگر کریستال LED سونی مانند سینما LED شرکت سامسونگ از ماژول‌های میکرو LED استفاده می‌کند که ابعاد هرکدام آن‌ها 18×16 اینچ است. هرکدام از این ماژول‌ها رزولوشنی برابر با 360×360 را ارائه می‌کنند و برای هر پیکسل سه LED کوچک در نظر گرفته شده است.

تکنولوژی کریستال LED سونی از فناوری مشابه صفحه نمایش‌های OLED استفاده می‌کند، اما شرکت سونی مدعی شده است که تصاویر تولید شده توسط این صفحه نمایش درخشان‌تر از نسخه‌های OLED بوده و تا 1000 نیت روشنایی، مقیاس خاکستری 10 بیتی، بازتولید رنگی دقیق و نمای سه بعدی خارق‌العاده‌ای دارد.

صفحه نمایش کریستال LED سونی با کنار هم قرار گرفتن ماژول‌ها به شکل جورچینی ساخته خواهد شد و می‌توان آن را در ابعاد مختلف نصب و راه اندازی کرد. هر ماژول کریستال LED سونی قیمتی برابر با 10 هزار دلار دارد و برای دستیابی به یک صفحه نمایش 4K باید مبلغی معادل 720 هزار دلار خرج کنید و در نهایت هزینه ساخت مدل 16K آن نزدیک به 6 میلیون دلار خواهد بود. تاریخ عرضه رسمی این محصول فعلاً توسط سونی اعلام نشده است، اما بدون شک تهیه این محصول فقط برای افراد ثروتمند جامعه ممکن خواهد بود و فکر می کنم حتی آنها هم پیش از خرید یکبار به فکر فرو می روند!

نظر شما چیست؟ فکر می کنید مفهوم رزلوشن در نمایشگری به این ابعاد اهمیت دارد یا چگالی تصویر مهم‌تر است؟ به نظر من با تلویزیون های ماژولار مانند آنچه که سامسونگ معرفی کرد، کم کم مفهوم رزلوشن کل پنل بی معنی خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dr.Nazer

۷ میلیارد تومن میریم بوگاتی میخریم😐😂

_V_

فرار مغز ها میکنیم میریم اونور😂😐📿

Genesis

الان با هفت تومن میشه دوتا ب ام و سری هفت خرید

mostafa3

آقای عطایی 70 میلیارد میشه نه ۷ میلیارد

Amin B3DA

70 ـه ینی ده تا بوگاتی 😐😂

aliasad

غوله واقعا خارقالعادست

Amir galaxy

فااااااااک

nima.1987

#پشمام 😐

Dr.Nazer

#پشمات 😐

Sheikh-e-tarigh

این مگاپیکسل ها و k ها و …….. بدجوری دارن میرن بالا می ترسم یه روزی برسه که پردازش این تصاویر برا مغز ما امکان پذیر نباشه بعد یه عده فقط بعلت لاکشری نامیده شدن پولشونو بریزن تو سطل زباله.

m.b

“بدون شک تهیه این محصول فقط برای افراد ثروتمند جامعه ممکن خواهد بود و فکر می کنم حتی آنها هم پیش از خرید یکبار به فکر فرو می روند!”
نه اونا بعد خرید به فکر فرو میرن…😅🤦‍♂️

Mohammad 13759

جنگه مگه، چه خبرتونههههه نه چه خبرتونهههههههه

ARMTIN

این پنل 16K بیشتر بدرد سینما میخوره 👌

android pie

وات؟؟؟؟؟😐😐😐😐😐😐😐😐

saaabeeer

6 میلیون دلار میشه 7 میلیارد تومن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

mohammad

۷ میلیارد تومان یا ۶ میلیون دلار؟؟؟!!

Milad7

16K !!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)