حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

در مراسم ۱۰ مهر مایکروسافت ویندوز جدید و سخت افزارهای به روز شده معرفی می شود

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | مایکروسافت

دیروز بود که در ترنجی خواندیم تاریخ مراسم مایکروسافت ۱۰ مهرماه ۹۸ است. امروز خبر می رسد که در مراسم ۱۰ مهر مایکروسافت ویندوز جدید و سخت افزارهای به روز شده معرفی می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

مراسم ۱۰ مهر مایکروسافت 

ویندوز ۱۰

ویندوز ۱۰

شرکت مایکروسافت، اخیرا به انتشار اطلاعات بیشتری پیرامون رویداد آینده سرفیس خود در شهر نیویورک پرداخته است. این غول تکنولوژی با ارسال یک دعوتنامه جدید، تصویر متفاوتی را به نمایش گذاشته و از لوگوی جدید سرفیس رونمایی کرده است. در این دعوتنامه، تاریخ و ساعت دقیق رویداد مایکروسافت سرفیس (دوم اکتبر، ساعت ۱۰ صبح) اعلام شده است. با توجه به حضور ساتیا نادلا و پانوس پانای در این رویداد، به نظر می رسد که خبرهای مهمی در راه است.

نادلا در رویداد سرفیس سال پیش شرکت نکرده بود. بنابراین حضور وی در رویداد امسال نشان می دهد که مایکروسافت به احتمال زیاد، از محصولات جدید و برجسته ای رونمایی خواهد کرد.

تاریخ مراسم مایکروسافت ۱۰ مهرماه ۹۸ است

رویداد ماه آینده، روی معرفی سخت افزار جدید برای فصل تعطیلات و نوسازی خط تولید سرفیس تمرکز دارد. شایعات مبنی بر این هستند که مایکروسافت در طی این نمایش، از لپ تاپ های سرفیس با پردازنده های AMD، سرفیس های مبتنی بر کوالکام و سرفیس پرو جدید مجهز به پورت USB-C رونمایی خواهد کرد. در دعوتنامه جدید، به تغییر پردازنده اشاره شده است. البته احتمال می رود تا قبل از ۱۰ مهر شاهد جزئیات بیشتری در رابطه با ظاهر سرفیس باشیم.

سخت افزار تنها نقطه تمرکز رویداد مایکروسافت سرفیس نیست. این شرکت آماده است تا از سرفیس مجهز به ARM انحصاری خود رونمایی کند. ظاهرا نحوه انطباق ویندوز با این سخت افزار جدید نیز در خلال اجرای این برنامه گنجانده شده است. مهم تر از همه اینکه تماشاگران حاضر در این رویداد، شاهد معرفی دستگاه سرفیس با نمایشگر دوگانه و ویندوز لایت آن خواهند بود.

منابع آشنا با مایکروسافت گفته اند که این کمپانی دست کم دو سال روی سخت افزار جدید خود کار کرده است. سرفیس انحصاری مایکروسافت، سردمدار تبلت ها/ لپ تاپ های جدیدی است که علاوه بر خاصیت تاشوندگی، مجهز به صفحه نمایش دوگانه است. به نظر می رسد که این دستگاه ترکیبی در اواخر سال 2020 عرضه خواهد شد. مالک آفیس در اوایل امسال در طی یک جلسه داخلی، این دستگاه جدید را با کدنام Centaurus معرفی کرده است.

مایکروسافت به همراه اینتل و برخی شرکای OEM، در حال کار روی نسخه جدید ویندوز با کدنام Windows Lite هستند که مخصوص سخت افزار جدید طراحی شده است. ویندوز لایت در واقع یک نسخه سبک تر از ویندوز ۱۰ بوده که برای دستگاه های دو نمایشگری به کار می رود. سخت افزار جدید از لحاظ ظاهری، شباهت بسیاری با Courier دارد. رابط ویندوز لایت به احتمال زیاد شبیه به ویندوز ۱۰ بوده و در عین حال، ساده تر و پیشرفته تر است.

شرکت مایکروسافت احتمالا در رویداد اکتبر، از اسپیکرهای قابل حمل اسرارآمیز خود نیز رونمایی خواهد کرد. این پتنت جدید که در اوایل این هفته به ثبت رسیده، از لحاظ اندازه و طراحی شبیه به گوگل هوم مینی است. این اسپیکر برای نرم افزار Microsoft Teams به کار می رود و احتمالا با برند سرفیس عرضه می شود. کمپانی آمریکایی در تلاش است تا رویداد مایکروسافت سرفیس را به طور زنده به علاقه مندان نشان دهد.

نظر شما چیست؟ منتظر مراسم ۱۰ مهر مایکروسافت هستید؟ چه انتظاراتی از آن دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

منتظریم مایکی

Milad7

😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)