حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سایت دانشگاه آزاد هک شد

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار داخلی، امنیت

از ظهر دیروز، خبری در رسانه ها و فضای مجازی منتشر شد که بر اساس آن، سایت ثبت نام دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی در فرم ثبت نامی خود، دو فرقه ضاله بهائیت و دراویش را جزء گزینه های ادیان برای ثبت نام دانشجویان قرار داده است. در حقیقت این به آن دلیل است که سایت دانشگاه آزاد هک شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

هک شدن سایت دانشگاه آزاد

هک شدن سایت دانشگاه آزاد

هک شدن سایت دانشگاه آزاد

این اقدام عجیب، بازتاب زیادی در رسانه ها داشت و همین موضوع، روابط عمومی دانشگاه آزاد را وادار به واکنش کرد. رضا همدانچی در گفت وگویی اعلام کرد: حوالی ظهر دیروز سایت واحد تهران مرکز هک شد و هک کنندگان اقدام به درج دو فرقه ضاله بهائیت و دراویش در لیست ادیان کردند اما هم اکنون این نام این دو فرقه ضاله از لیست ادیان حذف شده است.

خبری در برخی کانال‌های خبری قرار گرفت که در آن اعلام شده بود؛ نام فرقه‌های ضاله و انحرافی دراویش و بهائیت در سامانه ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در بخش اعلام دین ثبت نام کننده قرار گرفته است. درج نام این دو فرقه ضاله که بر اساس اصول شرعی و قوانین رسمی جایگاهی در کشور ندارد به شکلی مشکوک تنها در یکی از صدها واحد دانشگاه آزاد اسلامی رخ داد و سپس در اقدامی هماهنگ در برخی رسانه‌های خاص به مجموعه کل دانشگاه تعمیم داده شد.

روابط عمومی تهران مرکز: سامانه ثبت نام دانشگاه هک شده است

در پی این اتفاق روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه ثبت‌نام این واحد دانشگاهی مورد هجمه سایبری قرار گرفته و هک شده است.

در این بیانیه آمده است: با توجه به ورود غیرقانونی به سامانه ثبت‌نام دانشجویان ورودی‌های جدید واحد تهران مرکزی و درج برخی از واژه‌های غیرقانونی در گزینه‌های انتخاب ادیان دانشجویان، بدین وسیله ضمن محکوم کردن این عمل خبیثانه، به اطلاع می‌رساند مراتب با اقدام به موقع مسئولان واحد، پیگیری و اصلاح شد. در حال حاضر رسیدگی به این موضوع از سوی مقامات انتظامی و قضایی در حال پیگیری است.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی: موضوع را از طریق پلیس فتا و مراجع قضایی پیگیری می‌کنیم

در ادامه رضا همدانچی مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی نیز رسماً مورد حمله قرار گرفتن سامانه واحد تهران مرکزی این دانشگاه را تأیید کرده و اظهار داشت: با توجه به حجم بالای دانشجویان و ترافیک بالا، این سایت هک شده است. مرکز فناوری اطلاعات و  ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات لازم را اتخاذ کرده و مشکل رفع شده است.

نظر شما درباره هک شدن سایت دانشگاه آزاد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoon

شاید بهاییان در این هفتاد هشتاد سال خیانت کردن به این خاک دراویش هم شاید گناهی کردن .اما درست نیست کل جنگل رو به خاطر چند تا درخت سرطان زده نابود کنند .اصل اول قانون اساسی کشور هر فردی با هر مذهب و دینی یکسان هست در حق شهروندی .

HM-Royal

هکرها باید کلاً قسمت انتخاب دین رو حذف میکردن

Milad7

خخخ دمشون گرم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)