حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش قیمت محصولات اپل با اعمال تعرفه ۱۵ درصد واردات کالا از چین به امریکا

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل

با اعمال تعرفه های ایالات متحده امریکا روی محصولات تولیدی کشور چین، محصولات اپل با افزایش قیمت ۱۵ درصدی روبه‌رو شدند. در ادامه با ترنجی‌ همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

افزایش قیمت محصولات اپل

در نهایت اعمال تعرفه روی محصولات الکترونیکی تولید کشور چین آغاز شد. شرکت های تولیدکننده محصولات تکنولوژی از این پس باید ۱۵ درصد تعرفه بپردازند. در این میان اپل بیش از سایر برندها دچار مشکل می شود چرا که بسیاری از محصولات اپل در کشور چین به تولید می رسند. با توجه به این موضوع، باید شاهد افزایش قیمت ایرپاد، اپل واچ، هوم پاد، آی مک و تعدادی از هدفون های بیتس باشیم.

تعرفه های جدید محدوده وسیعی از محصولات را در برمی گیرد که شامل دوربین، حافظه فلش، دیسک های بلوری، DVD و باتری های لیتیوم یونی می شود. از تاریخ ۱۵ دسامبر این تعرفه ها محصولات بیشتری را در برمی گیرد. در حقیقت از این تاریخ شاهد اعمال تعرفه ها روی گوشی های هوشمند، لپ تاپ ها و همچنین کنسول های بازی خواهیم بود.

در حال حاضر مشخص نیست این تعرفه ها باعث افزایش قیمت محصولات اپل می شود یا خیر. اپل از زمان حضور در بازار تا به امروز، حاشیه سود خود را کاهش نداده است؛ با این حال به تازگی با مشکل تعرفه ها مواجه شده است. در حال حاضر شاهد کاهش درآمد اپل و همچنین سقوط فروش آیفون های آن هستیم.

اپل تاریخ ۱۹ شهریور از آیفون های ۲۰۱۹ رونمایی می کند. در صورتی که این شرکت به دنبال افزایش قیمت محصولات خود باشد، گوشی های جدید این شرکت نیز باید با قیمت بالاتری در مقایسه با آیفون های کنونی وارد بازار شوند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که این تصمیم چقدر روی فروش محصولات اپل در خاک خود که اصلی ترین منبع فروش این شرکت هم هست، تاثیر بگذارد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
aliasad

ارزون بودن محصولات اپل ارزونتر هم شدن😐

The Destroyer

این ترامپ همون بهتره بره تجارت کنه. انگار از سیاست چیزی نمیفهمه. احتمالا هم دور دوم رای نیاره. تازه گنداش داره میزنه بالا. تعرفه بستن رو هر کالایی از هر کشوری یعنی سقوط اقتصاد. حالا این که گیر داده به چینی که یکی از بزگترین تولید کننده ها هست اگر نگیم بزرگترین. برای هیچکدوم خوب نیست این حرکت.

afsoon

تولیدات خود چین آنقدر قیمت پایین هست که حتی با تعرفه صد در صدی هم به راحتی بتونه با رقبای آمریکایی و اروپایی رقابت کنه .چین هم که استاد ارزان سازی هست و به راحتی با کم کردن ارزش یوان می‌تونه تعرفه ها رو نادیده بگیره .اما کمپانی های مثل اپل و خیلی از برند های موبایل سازی خیلی اذیت میشن این وسط .تنها راه نجات هم سود کمتر خوردن هست

Milad7

به ضرر خودش تموم میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)