حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاربران اینترنت در دنیا به ۴.۳ میلیارد عدد رسیدند

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | اینترنت

بر اساس آخرین آمار در سطح جهانی حدود چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر اینترنت وجود دارد. این شاید لزوما به این معنی نباشد که دقیقا ۴.۳ میلیارد “نفر” به اینترنت دسترسی دارند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

تعداد کاربران اینترنت در دنیا

تعداد کاربران اینترنت در دنیا

تعداد کاربران اینترنت در دنیا

سعید رضاعاملی با شرکت در آیین اعطای مجوز به فعالان رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در مورد ظرفیت و قابلیت‌های اینترنت گفت: بر اساس گزارش اخیر سایت Internet world stats، جمهوری اسلامی ایران حدود ۷۶ درصد نفوذ اینترنت و نزدیک ۶۲ میلیون کاربر فعال دارد که امکان مدیریتی متفاوتی را فراهم می‌کند.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: وقتی از مفهوم فراگیری صحبت به میان می‌آید، از فراگیری صوتی و تصویری میگوییم که حجم عظیمی از جوامع بشری را با خود درگیر کرده است.

وی ادامه داد: مفهوم فراگیری در سطح جهانی اشاره به نظام فراگیر کامپیوتری دارد که امکان شبکه‌ای شدن در سطوح داخلی و خارجی را در بستر اینترنت و اینترانت محقق کرده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اواخر قرن نوزدهم که مورس انگلیسی مفهوم فرامحلی شدن را محقق کرد و به دنبال آن مفهوم صنعت همزمان ارتباطات فراهم آمد، به آن جایی رسید که آنتونی گیدنز در ۱۹۹۹ از مفهوم جهان رها شده صحبت به میان آورد.

عاملی افزود: بنیان رسانه‌های جدید را دو امر دیجیتال و بازبودگی تشکیل می‌دهد که امر اول آن دیجیتال و رقومی بودن رسانه ها است و رسانه‌های رقومی موضوع تنوع و تکثر جهان ریاضی هستند.

وی ادامه داد: همان طور که در جهان ریاضی، کوانتوم معنا پیدا می‌کند و در آن قدرت خلق بر اساس قدرت الگوریتم ممکن می‌شود که عرصه نامحدودی را رقم می‌زند، در جهان رسانه‌ای نیز این مزیت و قابلیت وجود دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: امر دومی که بنیان رسانه‌های جدید را تشکیل می دهد، نامحدود و باز بودن رسانه‌های جدید است؛ اما جامعه از اینکه در جهان دوم مجازی هرج و مرج به وجود آید رنج می‌برد. در بستر فضای مجازی که همه گونه امکان و قابلیت وجود دارد به نوعی جریان زندگی در حال فعالیت است.

وی یادآور شد:

امروزه دولت ها از دولت الکترونیک سخن به میان نمی‌آورند بلکه دولت یعنی همان دولت الکترونیک.

عاملی با اشاره به جهان مجازی اظهار داشت: جهان مجازی قابلیت های مثبت عملکردی فراوانی دارد اما متأسفانه به سبب عدم مدیریت و بهره گیری صحیح، جهان محتوایی ما در فضای مجازی به فاضلاب محتوایی غرب متصل شده است؛ در نتیجه از همان بخش هم متضرر می‌شود، حال آنکه عرصه مجازی دارای ظرفیت های مثبت متعددی است.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران با اشاره به عناصر ماهیت دیجیتال گفت: قدرت تغییر، قدرت ترکیب، چند محتوایی بودن و ایجاد محتواهای جدید چهار عنصر اصلی فضای دیجیتال است که قابلیت‌های جدید و گسترده‌ای را پیش روی بشریت قرار می‌دهد.

عاملی با بیان اینکه امروزه در دورانی قرار داریم که از وب یک به وب پنج رسیده‌ایم و سخن از بسترهای آتی وب پنج است، فزود: وب یک وب سنتی و با محوریت تلویزیون بود که مخاطبان فقط گیرنده پیام و محتوا بودند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وب ۲ وارد عرصه بازخورد و تعامل شد که از آن با عنوان وب تعاملی سخن به میان می آورند. وب ۳ به سمت شبکه‌ای شدن پیش رفت و وب ۴ به سمت هوشمندسازی حرکت کرد تا اینکه امروزه با سخن از وب ۵ از وب یکپارچه سخن گفته می‌شود.

به گفته عاملی، در وب یکپارچه، عرصه واقعیت و مجازی چنان در هم تنیده شده که در آن امکان تفکیک واقعیت و مجاز توسط انسان وجود نداشته باشد.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران با اشاره به مفهوم اینترنت همه پدیده ها گفت: اینترنت همه پدیده ها مفهومی است که علاوه بر اتصال اینترنت به اشیاء (صنعت اینترنت اشیاء)، اینترنت را به انسان ها، اطلاعات و فرآیندها متصل کرده است.

وی ادامه داد: امروزه قابلیت اینترنت همه پدیده ها به جایی رسیده است که اتصال میان پدیده‌ها را در مقیاس نانو و بایو محقق کرده و مفهوم جدید نانو بایوتکنولوژی اینترنت همه پدیده ها را به وجود آورده است که حکایت از دنیای ریز، پیچیده و در عین حال بزرگی است که می تواند به تسهیل زندگی مردم کمک کند.

عاملی خاطرنشان کرد: این صنعت، صنعتی است که می تواند با ایجاد همگنی در جامعه ای با تراز همسانی و برابری به تحقق جامعه توحیدی و توحید عملی در نظام حکمرانی مبادرت کند و این بدین معناست که فناوری‌های جدید امکان رفع استیلاء و دسترسی های مستقیم به خدمات را فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: نگاه به رسانه های فراگیر، نگاه حمایتی، همراهی و همکاری است که امیدواریم در این عرصه پیشرفت‌های بیشتری را شاهد باشیم.

مشترکین اینترنت موبایل در ایران به ۶۲ میلیون نفر رسیدند

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که این بستر در ایران چقدر می تواند رشد کند؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin B3DA

و من همچنان روی تختم ک میخوابم نت 2G میشه :/

Milad7

روز ب روز هم بیشتر میشن!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)