حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نرم افزار اسکن مدارک CamScanner را همین حالا پاک کنید

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | امنیت

حتما به شما هم گفته شده نرم افزارهای مورد نیاز خود را تنها از فروشگاه رسمی گوگل پلی دریافت و نصب کنید تا از بدافزارها در امان بمانید. اما حالا مشخص شده بازهم فروشگاه نرم افزاری گوگل در انتشار یک بدافزار با بیش از ۱۰۰ میلیون دانلود نقش داشته است. جالب اینکه این بار پای اپلیکیشن محبوب CamScanner در میان است. ابتدا نرم افزار اسکن مدارک CamScanner را همین حالا پاک کنید و سپس این مطلب را بخوانید، با ترنجی همراه باشید.

نرم افزار اسکن مدارک CamScanner

نرم افزار CamScanner

نرم افزار CamScanner

کمپانی امنیتی کسپراسکای با انتشار گزارشی اعلام کرد اپلیکیشن CamScanner که از آن برای تبدیل کردن عکس‌های گرفته شده با دوربین گوشی به فایل PDF استفاده می‌شود، آلوده به بدافزار است.

طبق گزارش منتشر شده، CamScanner یک اپلیکیشن واقعی است و همانند بسیاری دیگر از اپلیکیشن ها، درآمد خود را از طریق نمایش تبلیغات و خریدهای درون برنامه‌ای تأمین می‌کند. با این حال یک‌باره همه چیز تغییر کرده و جدیدترین نگارش از اپلیکیشن CamScanner حاوی یک کتابخانه نمایش تبلیغات با یک ماژول مخرب است.

آن‌طور که پژوهشگرهای امنیتی Kaspersky می گویند، یک تروجان به کم اسکنر اضافه شده که آنها نام Trojan-Dropper.AndroidOS.Necro.n را برای آن انتخاب کرده‌اند. تروجان مورد بحث خود هیچ رفتار مخربی ندارد اما از آن برای دریافت سایر اپلیکیشن های مخرب و نمایش شدید تبلیغات استفاده می‌شود که در نهایت می‌تواند به سرقت رفتن اطلاعات حساب بانکی کاربر بیانجامد.

کسپراسکای می‌گوید Trojan Dropper موجود در اپلیکیشن CamScanner پیش‌تر نیز در برخی از اپلیکیشن های از قبل نصب شده بر روی گوشی‌های چینی مشاهده شده است و جدید نیست.

هم زمان برخی از کاربران CamScanner متوجه رفتارهای مخرب آن شده‌اند و در بازخوردهای خود در فروشگاه Google Play، به سایرین هشدار داده‌اند. با این اینکه به نظر می‌رسد توسعه دهنده CamScanner کُد مخرب را حذف کرده باشد، اما Kaspersky می‌گوید هنوز فایل APK بارگذاری شده بر روی برخی دستگاه‌ها آلوده است.

جالب اینکه همین ماه گوگل ۸۵ اپلیکیشن آلوده به کدهای نمایش دهنده تبلیغات آزار دهنده را از فروشگاه Play Store حذف کرد که بیش از ۸ میلیون بار نصب شده بودند. در ماه نوامبر سال میلادی گذشته نیز بیش از 500,000 کاربر یک اپلیکیشن آلوده را از Play Store دریافت و نصب کرده بودند.

قابل توجه است که نرم افزار اسکن مدارک CamScanner در حال حاضر از فروشگاه Play Store حذف شده است. شما از این نرم افزار استفاده می کردید؟ نظر شما درباره پیشرفت موارد مخرب در فروشگاه های رسمی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

آنتی ویروس گوشیم ۲ بار این اپ رو به عنوان فایل مخرب هشدار داد که هردوبار بعد از نصب پاکش کردم .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)