حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باگ تلگرام موجب لو رفتن شماره تلفن کاربر می شود

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

یک باگ جدید امنیت تلگرام را تهدید می کند. این باگ فاش شدن شماره تلفن و در نتیجه افشای هویت کاربران این شبکه اجتماعی را در پی دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره باگ تلگرام که موجب لو رفتن شماره تلفن کاربر می شود، بیشتر صحبت کنیم. 

باگ تلگرام

باگ تلگرام

باگ تلگرام

مهندسان نرم افزار هنگ کنگی نسبت به استفاده از پیام رسان تلگرام هشدا دادند. به نظر می رسد امنیت تلگرام دچار مشکل شده و دولت چین می تواند توسط باگ موجود در این پیام رسان، به شماره تلفن کاربران و در نتیجه هویت آن ها دست پیدا کند. این مشکل بیشتر افرادی را تهدید می کند که درون گروه های عمومی عضو شده اند.

تلگرام در بسیاری از کشورها محبوبیت بالایی دارد که یکی از دلایل اصلی آن، قابلیت رمزگذاری پیام ها بوده که امنیت کاربران را افزایش می دهد. با وجود این موضوع، به تازگی معترضان در کشور هنگ کنگ با مشکل امنیتی این اپلیکیشن مواجه شده اند. در حال حاضر کاربران می توانند با مراجعه به بخش تنظیمات و سپس امنیت و حریم شخصی، شماره تلفن خود را پنهان کنند.

در حالی که تلگرام این ویژگی را در پیام رسان خود قرار داده، مهندسان هنگ کنگی موفق به کشف باگی در آن شدند که باعث افشای شماره تلفن کاربران می شود. در حقیقت حتی اگر کاربران در تنظیمات برای نمایش شماره تلفن خود گزینه No Body را انتخاب کرده باشند، باز هم می توان شماره آن ها را مشاهده کرد.

زمانی که شماره تلفن یک کاربر مشخص شود، دولت چین می تواند توسط اپراتورها، هویت آن ها را شناسایی کند. مهندسان هنگ کنگی به تلگرام این موضوع را اطلاع داده اند و از آن درخواست کمک کرده اند. بسیاری از کاربران در کشور هنگ کنگ به تلگرام وابسته هستند و در همین راستا نمی توانند به پیام رسان دیگری کوچ کنند. به نظر می رسد در حال حاضر تنها راه حل، عدم عضویت در گروه های عمومی باشد.

شما درباره این باگ تلگرام چطور فکر می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoon

خیلی وقته این باگ هست شما تازه دیدید؟

newalireza

حتما هم تو اولین بار کشفش کردی😄

afsoon

من دو سه ماه پیش دیدم بعضی از آدمهای داخل گروه شمارشون نیفته😑

نیما عرفانی

موافقم
این باگ جدیدی نیست و سال ۹۶ به این موضوع پی بردم .
فقط هم مختص به گروه ها نمیشه .‌‌‌‌‌‌‌‌‌حتی روی پروفایل در چت های شخصی هم شماره ی طرف میوفته یعنی حتی اگه فقط یوزرنیم طرف رو داشته باشین بازم در بعضی اوقات شماره ی طرف مشخص میشه.

Amin B3DA

این موارد تو پروفایلم صدق میکنه و اگر پروفایل هم هیپکس بزارید و برید داخل موبوگرام توی تغییرات مخاطبین میتونید ببینید. حتی پروفایل کسایی ک بلاکتون کردن
اما این سرتیتر یکم گمراه میکنه همه رو. چون اینا مال آپدیت های جدیده و کسی خود تلگرام رو هک نکرده که لو بره شمارش

Milad7

عجب …

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)