حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع دل برای تبلت تاشو با ویندوز ۱۰

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | مطالب ترنجی

دوست داشته باشید یا نه، محصولات تاشو در حال ورود به زندگی و دنیای فناوری پیرامون ما هستند. نکته مهم این است که تا به حال تقریباً شرکت‌هایی که محصولات خود را معرفی کرده و یا قصد معرفی آنها در آینده نزدیک دارند سیستم عامل اندروید را برای آنها برگزیده‌اند. اما به نظر این بار داستان کمی متفاوت است و شرکت دل قصد دارد پای ویندوز را نیز به این وادی باز کند. در ادامه با ترنجی همراه باشی تا حق اختراع دل برای تبلت تاشو با ویندوز ۱۰ را ببینیم.

حق اختراع دل برای تبلت تاشو با ویندوز ۱۰

گوشی‌های تاشو گلکسی فولد و میت ایکس اگرچه تا به امروز هنوز به صورت انبوه وارد بازارهای جهانی نشده‌اند ولی با این حال همچنان نشان دهنده تلاش گسترده شرکت‌های پیشرو در حوزه فناوری برای عرضه محصولات تاشو و با حالت تغییر شکل دهنده در دنیا ابزارهای همراه هستند.

در این میان خلاء اصلی عدم وجود سیستم عامل و رابط کاربری دوم برای این ایده جدید است. با این حال به نظر می‌رسد شرکت بزرگ Dell قصد ایجاد تغییر در این زمینه را دارد و محصولی با دو نمایشگر و ساختار تاشو و البته سیستم عامل ویندوز 10 را معرفی خواهد کرد که ساختاری با تاشدن از وسط و شبیه به یک کتاب دارد.

دل درخواست ثبت پتنت مربوط به این طرح را در ماه فوریه سال گذشته به دفتر علائم تجاری و پتنت‌های آمریکا ارسال کرده و حدود 9 روز پیش موفق به ثبت نهایی آن شده است. در بخش اطلاعات مربوط به این طرح عبارت «سیستم مدیریت اطلاعات همراه با لولا باریک و ساختار عریض» ذکر شده که دستگاهی 2 در 1 با تا شدن از وسط و عملکرد خم شدن از وسط را شرح می‌دهد.

همچنین در خصوص عملکرد دستگاه نیز شرایط و وصف حالی که شرح داده شده چیزی مانند عملکرد گوشی‌های Mate X و Galaxy Fold است و ساختاری بسیار مشابه را شاهد هستیم.

همچنین دل به این مورد اشاره کرده که لبه‌های دستگاه ثبت شده باید بسیار نازک باشند و این به معنای اشغال حداقلی این لبه‌ها در کنار نمایشگر دستگاه خواهند بود.

در نهایت با توجه به همکاری دیرینه دل و مایکروسافت به نظر باید این دستگاه اولین تبلت تاشو با سیستم عامل ویندوز باشد. البته دلیل اینکه از لفظ تبلت/گوشی استفاده نمی‌کنیم این است که دل نمایشگر سوم و یا ساختار تا شدن برای رسیدن به ابعاد گوشی هوشمند را برای طرح خود انتخاب ننموده و عملاً نمی‌توان ساختاری گوشی مانند را در آن دید.

به هر حال در نظر داشته باشید که این پتنت نیز یک طرح اولیه است و مشخص نیست که آیا به یک محصول نهایی منتج شده و یا نمونه‌ای از آن در دنیای واقعی ساخته خواهد شد یا خیر.

نظر شما درباره حق اختراع دل برای تبلت تاشو با ویندوز ۱۰ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MohammadFarhaadi

اگر ویندوز میخواد بزنه باید قدرتش هم زیاد باشه تا بتونه برنامه ها و بازیهای متوسط رو راحت اجرا کنه و بتونه کاربر زیاد جذب کنه.

Taskin

.

Taskin

بابا ول کنین ویندوز به درد موبایل ها و تبلت ها نمیخورن چرا نمیخوان بفهمن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)