حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلویزیون miniLED 4K با پنل LCD از شرکت TCL رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 12 دیدگاه | تلویزیون

TCL از سری 8 تلویزیون های LCD 4K با نور پس زمینه miniLED پیشرفته رونمایی کرده است. این شرکت همچنین در حال معرفی تلویزیون های LCD سری 6 خود با نقاط کوانتومی پرداخته است. تلویزیون miniLED 4K با پنل LCD از شرکت TCL رسما معرفی شده و در ادامه با هم در ترنجی درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.


تلویزیون های miniLED از TCL

TCL نور پس زمینه miniLED را علاوه بر تلویزیون های 8K در تلویزیون های 4K نیز به ارائه خواهد کرد. مدل های 8K با تاخیر ارائه خواهند شد اما TCL مدل های 4K را در اواخر سال جاری به عنوان سری 8 در ایالات متحده و در اروپا راه اندازی و ارائه می کند. TCL چین با وجود تلویزیون های جدید سری 8  امیدوار است تا بازارهای جهانی را جابجا کند و سازندگان تلویزیون را از ژاپن و کره به چالش بکشد. برای این کار، به معرفی سری 8 از تلویزیون های LCD 4K با نور پس زمینه miniLED متشکل از بیش از 25000 miniLED (اندازه 75 اینچ) پرداخت. باید اشاره کنیم که این شرکت ظرفیت حداکثر روشنایی را در این مدل مشخص نکرده است.

با بهره گیری از این فناوری Quantum Contrast در این سری 8، شاهد توانایی خیره کننده ای برای تولید درخشان ترین سفیدی ها در کنار تاریک ترین سیاهی ها خواهیم بود. اکنون این قابلیت جدید برای تلویزیون های LCD مستقیماً OLED با کنتراست بالا را تصاحب خواهد کرد. به طور کلی قابلیت کنتراست کوانتومی باعث بهبود چشمگیر در نمایش تصویر با مزایای فناوری LED استاندارد بوده و از پرش چشمگیر در روشنایی کل تلویزیون جلوگیری خواهد شد و با افزایش و مدیریت کنتراست در نقاط کم نور تر همراه خواهد بود. از دیگر ویژگی های این سری از تلویزیون های می توان به پشتیبانی از طیف وسیع رنگ ها، زاویه دید گسترده تر، طراحی باریک تر و تصاویری صاف و شفاف اشاره کرد.

توجه داشته باشید که miniLED را با microLED اشتباه نگیرید. miniLED ها به اندازه ای کوچک هستند که برای نورپردازی پیشرفته تر در تلویزیون های LCD مورد استفاده قرار می گیرند، در حالی که microLED به اندازه ای کوچک هستند که به عنوان پیکسل های مجزا قابل استفاده خواهند بود و به عنوان یک فناوری نمایش کاملاً جدید برای تلویزیون ها استفاده می شوند. باید اشاره کنیم که تلویزیون های سری 8 از TCL اولین تلویزیون هایی خواهد بود که به بازار ایالات متحده می رسند. این تلویزیون های سری 8 در پاییز امسال در 65 اینچ (65Q825) با قیمت 1999 دلار و 75 اینچ (75Q825) با قیمت 2999 دلار در آمریکا در دسترس خواهند بود. نسخه اروپایی این تلویزیون نیز ماه آینده به طور رسمی در IFA 2019 معرفی خواهد شد.

در این تلویزیون ها شاهد پشتیبانی از 100 درصد رنگ های DCI-P3 خواهیم بود و همچنین از تکنولوژی های  ، HLG و Dolby Vision پشتیبانی می کنند. TCL همچنین تلویزیون های سری 6 و سری 5 خود را بهبود خواهد بخشید. سری 6 از تلویزیون های LCD 4K در مدل 55 اینچ و مدل بزرگتر 65 اینچ، با ارائه LED کم نور محلی ارائه خواهد شد. لازم به ذکر است که قیمت های این تلویزیون ها از 600 دلار آغاز خواهد شد. سری 5 از تلویزیون های TCL نیز دارای طراحی جدید است و در سایزهای 43 ، 50 ، 55 و 65 اینچ با قیمت 300 دلار در دسترس خواهند بود.

نظر شما درباره فناوری جدید TCL چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
A.m.a

اقای عطایی لطفا EISA رو هم پشتیبانی کنید

تلویزیون LG65Sm9010pla برترین تلویزیون سال از نوع ips از دیدگاه EISA اروپا

تلویزیون LG E9 برترین تلویزیون سال از نوع OLED از دیدگاه EISA
و…

Star

تکنولوژی Backlight Master Drive سونی شباهت داره که دیودهای ال ای دی با اندازه ریز و تراکم بالا به کار گرفته میشه که کنتراست به شدت بالا میبره منتها تفاوتش اینجاس که بکلایت سونی به صورت اختصاصی کالبیره شده که نور رو مثل لیزر مستقیم پخش میکنه ولی تو TCL فقط تراکمش بالاس. به هر صورت کنتراستش بالا میره و
بکلایت پیشرفته mini LED تلویزیون سونی در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد :
4k.com/wp-content/uploads/2015/12/Sony4k-Discrete-LED-Control-1.jpg
و اینم بررسی کامل :
4k.com/tv/sony-xbr-z9d-series-4k-hdr-tv-review-65-and-75-inch-xbr65z9d-xbr75z9d/

m.b

https://www.notebookcheck.net/Xiaomi-Mi-Mix-4-could-be-released-in-September.430860.0.html
جناب عطایی میکس 4 احتمالاً ماه آینده رونمایی میشه…
نکته عجیب اینه که میگن به صورت آزمایشی عرضه میشه که مسئله عجیبی هست…

The Destroyer

من تازه یه موضوعی رو متوجه شدم. شیائومی هر وقت بی سر و صدا کاری رو انجام داده، در نهایت یه چیز فوق العاده داده بیرون. نمونه بارزش میکس 1 بود که به عنوان سورپرایز با می نوت 2 معرفیش کرد و قبلش هیچ اسمی ازش نمیاورد.

m.b

آره شاید میکس 4 هم همینطور باشه…
پیگیر خبر هاش هستم اما هیچ جا ازش خبر رسمی‌ای نیست…

The Destroyer

به شدت بهش امید دارم. همینطور به پیکسل 4

Amir galaxy

این جان
خدا از دهنت بشنوه عزیزم😂✋

Milad7

آشغاله!حیف پول

Amir galaxy

tv سامسونگ خودم 700 پام افتاد تا تعمیرش کردم🤯🤦‍♂️
نمدونم چرا سایه انداخت اصلا

Taskin

مینی ال ای دی
با پنل ال سی دی😐😐😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)