حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شناسایی ترس با تشخیص چهره آمازون

نوشته

4 سال قبل | 13 دیدگاه | فناوری‌های نوین

شاید شما هم با افرادی که به محض نگاه کردن به چهره یک فرد اصطلاحا از درونش با خبر می شوند، برخورد داشته باشید. به نظر می رسد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین یا یکدیگر دست به دست هم داده اند تا این ویژگی به کامپیوترها یا به عبارتی دستگاه های هوشمند اضافه شود. گفته می شود فناوری تشخیص چهره آمازون قادر است تا برخی از احساسات انسان نظیر ترس، ناراحتی، شادی، عصبانیت و آرامش را شناسایی کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره شناسایی ترس با تشخیص چهره آمازون صحبت کنیم. 

شناسایی ترس با تشخیص چهره آمازون

فناوری تشخیص چهره آمازون، مجموعه کاملی از ابزارهای لازم جهت تحلیل و شناسایی ویژگی های مختلف چهره را ارائه می دهد. طبق گفته های آمازون، در حال حاضر این فناوری بحث برانگیز می تواند وجود ترس در چهره افراد را نیز تشخیص دهد. فناوری شناسایی چهره پیش از ترس، قادر به تشخیص احساسات دیگری مثل شادی، ناراحتی، عصبانیت، تعجب، انزجار، آرامش و سردرگمی نیز بوده است.

در واقع ترس هشتمین حالت چهره انسان است که توسط فناوری آمازون شناخته می شود. همچنین دقت تخمین بازه سنی جهت شناسایی نیز در بروزرسانی جدید بهبود یافته است، بنابراین مشتریان می توانند بازه های سنی دقیق تری را در بین گروه های سنی متعدد انتخاب کنند.

البته همانطور که انتظار می رفت، بروزرسانی های اخیر با توجه به ماهیت این فناوری، انتقادهای شدیدی را با خود به همراه داشته است. با توجه به اینکه اکثر مشتریان آمازون، آژانس های امنیتی و مجریان قانون هستند، می توان گفت که این بحث و جدال ها کاملا طبیعی به نظر می رسد.

به هر صورت، شناسایی چهره هنوز جای پیشرفت دارد، چون جنسیت و رنگ افراد را به خوبی تشخیص نمی دهد. در همین راستا، ACLU در سال 2018 مقاله ای را منتشر کرد و نشان داد که فناوری تشخیص چهره قادر به شناسایی 28 قانون گذار ایالات متحده نبوده است.

انجمن های مختلف حقوق مدنی به آمازون اخطار داده اند تا فروش فناوری شناسایی چهره به مجریان قانون را متوقف کنند، هرچند سرمایه گذاران آمازون با این پیشنهاد مخالفت کرده اند. در واقع این شرکت در طی یک گزارش، فناوری خود را به سازمان اعمال مهاجرت و گمرک ایالات متحده (ICE) پیشنهاد کرده است. ناگفته نماند که ICE یکی از مهم ترین آژانس های جدال برانگیز به حساب می آید.

مظر شما چیست؟ فکر می کنید آیا می توان دست قدرت ها را از این فناوری ها به دور داشت؟ آیا اصلا باید دست آن ها دور بماند یا نه؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdad_ma

https://pocketnow.com/htc-wildfire-x-launched-but-not-by-htc/amp

About a month or so ago, rumors popped up of an entire HTC Wildfire family of products that was likely to hit the market soon. Lo and behold, the new HTC Wildfire X was just announced in India, but it has nothing to do with HTC, or Wildfire, per se. The device was launched by InOne Smart Technology, the ones behind the Lava smartphones, one of the companies HTC licenses its brand to.

ممنون میشم این خبرو پوشش بدین htc خودش وایلدفایر ایکس رو نساخته یه شرکت دیگه ساخته فقط به اسم htc مثل داستان نوکیا

_V_

🤔😐

Dr.Nazer

عزیزم مثل اینکه متنِ پستِ همین گوشی رو کاپل نخوندی؛ به این موضوع اشاره شده

Dr.Nazer

سلام اساتید؛ اگه بخوام یه گوشیِ شیائومی یا ردمی بخرم که ارزون‌ترین حالت ممکن باشه (😐😂) و Miui 10 رو ساپورت کنه.. مشاوره بفرمائید.

_V_

چقدره بودجت

Dr.Nazer

والا نمیدونم دقیق؛ فقط یه‌چیزِ ارزون باشه و Miui 10 و ساپورت کنه. زیر ۲، ۳ تومن (بیشتر زیرِ دو تومن)

_V_

خو ردمی نوت ۷ بگیر😐
افسونم داره سوالی داشتی میتونی ازش بپرسی
البته اگر جوابت بده😂

Dr.Nazer

نه اون گرونه😐😂
ای جاااان افسون😂

android pie

سلام دکتر…به نظر من ردمی 7 بگیر اسنپ 632 داره

_V_

چند تومنه؟

chalton

دوستان دقت کردید امتیاز a50 بیشتر از v30 هست؟ امروز داشتم همیطوری تو دگزو یه چرخی میزدم یادم افتاد.

_V_

https://www.instagram.com/p/B1Nda6lAfcA/?igshid=1gr3fgtwri1bz

آقا آیس یونیورس چنتا عکس از میت ۳۰ پرو توی محافظ داده
چیزایی ک میشه فهمید پنل اج ناچ دار و همچنان وجود دکمه های فیزیکی و فریم باریک الومینیومیه،،،ولی بخش دوربین همچنان ابهام

Milad7

به کجا میریم 🙁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)