حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش آپشن های پژو ۲۰۶ صندوقدار به همراه دنا و رانا

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | مطالب ترنجی

بر اساس آخرین اطلاعات رسمی، گروه صنعتی ایران خودرو فهرست امکانات رانا، دنا و پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 را مجددا تغییر داده است. در حقیقت شاهد کاهش آپشن های پژو ۲۰۶ صندوقدار به همراه دنا و رانا هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

کاهش آپشن های رانا

کاهش آپشن های رانا

کاهش آپشن های رانا

آن طور که در وبسایت رسمی ایران خودرو اعلام شده است، از این پس رانا LX در کلاس ۶۱۰۱۳ تولید خواهد شد. این نمونه از رانا فاقد ترمز دیسکی عقب است و برای همین دیگر با ترمز کاسه ای ارائه می شود.

کاهش آپشن های دنا

کاهش آپشن های رانا

کاهش آپشن های دنا

همچنین دنا هم که پیش از این امکاناتی نظیر کروز کنترل و رینگ آلومینیومی خود را از دست داده بود، حال در کلاس های ۷۰۱۱۵، ۷۰۱۱۶، ۷۰۱۱۸ و ۷۰۱۱۹بدون ترمز عقب دیسکی عرضه می شود و مانند سورن و سمند، با ترمز کاسه ای تولید خواهد شد. البته که کلاس ۷۰۱۱۸ و ۷۰۱۱۹دنا نسبت به نسخه ۷۰۱۱۵ و ۷۰۱۱۶ فولتر بوده و کروز کنترل نیز در آن ها دیده می شود.

کاهش آپشن های پژو ۲۰۶ صندوقدار

کاهش آپشن های پژو ۲۰۶ صندوقدار

کاهش آپشن های پژو ۲۰۶ صندوقدار

پژو ۲۰۶ صندوقدار هم که سال هاست تنها در تیپ V8 تولید می شود، چندی پیش سنسور پارک عقب خود را از دست داد و حال می بینیم که در کلاس ۲۷۴۳۴ نیز بدون ترمز دیسکی عقب و با ترمز کاسه ای تولید می شود. زمانی که پژو ۲۰۶ صندوقدار به خط تولید ایران خودرو آمد، نمونه های ۱٫۶ لیتری آن تنها با ترمز دیسکی عقب تولید می شدند و فقط نمونه هایی چون V20 که دارای پیشرانه ۱٫۴ لیتری TU3 بودند با ترمز کاسه ای عقب به دست مشتریان می رسیدند.

حتی وقتی که رانا به عنوان نمونه ملی و اقتصادی پژو ۲۰۶ صندوقدار به بازار کشور معرفی شد به خاطر داشتن پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۱٫۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور، نصب ترمز کاسه ای عقب بر روی آن منتفی شد و تنها با ترمز دیسکی در خطوط تولید ایران خودرو مونتاژ می شد.

اما می بینیم که بعد از چند سال، مشکلات اقتصادی و تحریم دلایلی برای حذف برخی قابلیت های نه چندان به روز خودروهای داخلی شده و خودروسازان داخلی مجبور به گذر از اصول خود در گذشته هستند.

نظر شما درباره این کاهش آپشن های خودرهای ایران خودر چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
aliasad

هرروز اپشن کم میشه نمیدونم این همه اپشن داشتن خودروهای ایرانی ما نمیدونستیم یه ترمز دیسکی عقب اپشنه؟؟همه پیشرفت میکنن ما پسرفت😐

Milad7

نخرید آقا نخرید 😐😐😐

afsoon

😑 متاسفانه میخرن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)