حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برای ارزان شدن اینترنت برنامه وجود دارد

نوشته

4 سال قبل | 12 دیدگاه | اخبار داخلی، اینترنت

اخیراً نایب ‌رییس هیئت‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در مصاحبه‌ای مدعی شده است که این شرکت در تلاش است تا با توجه به کاهش قیمت اینترنت در جهان، از افزایش قیمت اینترنت در کشور جلوگیری کند و در همین راستا برای کاهش قیمت اینترنت از سمت زیر ساخت برنامه‌هایی وجود دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

ارزان شدن اینترنت

اینترنت VDSL

اینترنت VDSL

اخیراً در پی تغییرات تازه در شرکت ارتباطات زیرساخت به هدف تزریق نیروهای جوان به مجموعه،سجاد بنابی با حکم محمد جواد آذری جهرمی به سمت نایب ‌رئیس هیئت‌مدیره این شرکت برگزیده ‌شده است. سجاد بنابی به تازگی در مصاحبه‌ای با مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تغییرات انجام شده در شرکت ارتباطات زیرساخت بیان کرد:

نه ‌فقط در مجموعه زیرساخت بلکه در بسیاری از مجموعه‌های کاری دیگر اتفاقی که تکرار می‌شود، این است که وقتی مدیران مستقل از پیر یا جوان بودن، مدت ‌زمان طولانی در سمت مدیریت حضور داشته باشند، ذهنشان دچار یک نوع چارچوب‌بندی مشخص می‌شود در مقابل تغییر آن مقاومت می‌کنند.

نایب ‌رییس هیئت‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه به واگذاری ترافیک اینترنت به اپراتورها اشاره کرد و در خصوص این موضوع بیان کرد که ما در حال فراهم کردن شرایطی هستیم تا ظرف یکی دو سال آینده، بحث ترافیک اینترنت را هم به اپراتورها واگذار کنیم. در واقع با محقق شدن این موضوع، عملاً خرید و فروش اینترنت توسط خود ارائه ‌دهندگان سرویس انجام شود وبرای خرید پهنای باند خود اپراتورها باید به شکل مستقیم با شرکت‌های خارجی ارتباطت برقرار کنند.

چندی پیش اینترنت کشور به دلیل اختلال‌های مختلف دچار قطعی‌های طولانی مدت در برخی از نقاط شده بود و این موضوع واکنش وزیر ارتباطات را به همراه داشت. در این خصوص این موضوع، سجاد بنابی اعلام کرد:

اتفاقی که افتاده بود و ممکن است تکرار شود این است که برخی لینک‌های ارتباطی ما با تأمین‌ کننده‌های اینترنت در خارج از کشور قطع شد. برای اینکه این اتفاق نیفتد البته تمهیداتی اندیشیده شده و از 6، 7 سال پیش سعی کردیم نقاط اتصال کشور به اینترنت را توسعه دهیم. در حال حاضر تقریباً در همه مرزهای غربی، شمالی و جنوبی ما اتصال اینترنت داریم. به همین دلیل امکان قطع اینترنت کشور به ‌یک ‌باره تقریباً وجود ندارد.

در ماه‌های گذشته شایعه‌های در خصوص تحریم اینترنت ایران از سوی کشورهای خارجی به گوش می‌رسید، اما هیچ‌وقت این خبر از سوی منابع معتبر تایید یا تکذیب نشد. نایب ‌رییس هیئت‌مدیرهشرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص تحریم اینترنت بیان کرد:

در موضوع اینترنت هم ممکن است همین بحث وجود داشته باشد اما چون در این رابطه ما علاوه بر هزینه، درآمد هم داریم و از شرکت‌هایی که خرید اینترنت می‌کنیم، سرویس‌های شامل ترانزیت ترافیک هم به آن‌ها ارائه می‌دهیم با ارتباطاتی که برقرار شده مانع از تأثیر تحریم‌های بانکی بر خرید اینترنت شده‌ایم.

سجاد بنابی در خصوص افزایش قیمت اینترنت خانگی توسط اپراتورها بیان کرد که درخواست FCP ها برای افزایش قیمت اساساً ارتباطی به زیرساخت پیدا نمی‌کرد چراکه اصلاً شرکت زیرساخت، قیمت اینترنت را گران نکرده است که این شرکت‌ها بخواهند متأثر از این افزایش، قیمت خدمات خود را افزایش دهند. در واقع شرکت زیرساخت در زمان مدیریت آذری جهرمی طی دو نوبت تا کنون بیش از ۵۰ درصد از قیمت فروش اینترنت به اپراتورها و FCP ها را کاهش داده است.

نایب ‌رییس هیئت‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد که برای کاهش قیمت اینترنت زیرساخت برنامه داریم. سجاد بنابی در خصوص این موضوع بیان کرد:

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، تلاش می‌شود قیمت اینترنت، نسبت به قیمت‌های فعلی افزایش پیدا نکند. برای کاهش قیمت اینترنت زیرساخت هم برنامه داریم، دلیلش هم این است که در دنیا اینترنت در حال ارزان شدن است.

شما فکر می کنید که اینترنت به این زودی ها ارزان خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

https://www.gizmochina.com/2019/08/03/redmi-phone-with-64mp-camera-to-launch-this-month/
گوشی با دوربین 64 مگاپیکسلی ردمی این ماه معرفی میشه جناب عطایی…

m.b

https://www.gizchina.com/category/phones/xiaomi/
همچنین شیائومی در حال توسعه سیستم هشدار زلزله هست که چند ثانیه قبل از وقوع به کاربر خبر میده…

m.b

https://www.gizchina.com/2019/08/03/xiaomi-miui-to-add-a-new-earthquake-warning-feature/
لینک اشتباهاً فرستاده شده بود…
این لینک درست هست جناب…

نیما عرفانی

اون لینک نظرسنجی که فرستادم چک کردی ؟ درست کار کرد یا لود نشد؟

m.b

تو همون پست جواب دادم نیما جان

نیما عرفانی

خب پس همونجا ادامه میدیم

_V_

تو تیتر برا من زده این پست دوتا کامنت داره ولی این اولین کامنت پسته😐

Amin B3DA

اره منم دیدم سه تا دیدگاهه اومدم ببینم کی چی گفتته دیدم یکیه 😂

_V_

😂😂
گویا صحبت های تایید نشده بود

نیما عرفانی

وقتی یه کامنت درحال بررسی رو ریپلای میکنید، تعدادش درج میشه ولی تا زمانی که کامنت اولی تأیید نشه بقیه هم مشخص نیست.

_V_

صحیح

_V_

https://www.instagram.com/p/B0ulyCqF4bQ/?igshid=98ewnvorooa0

آیس یونیورس یه تصویر منتشر کرده دوتا سنسور چهل مگاپیکسلی با سایز های مختلف کنار همن و اون طرف یه سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بعد گفته جاهای خالی رو پر کنید😐

فکر کنم اون دوتا سنسورای میت ۳۰ پروئن و اون یکی نوت۱۰ پلاس🤔

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)