حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل نیز در چارک دوم سال ۲۰۱۹ با کاهش فروش آیفون مواجه است

نوشته

4 سال قبل | 8 دیدگاه | اپل

اپل گزارش مالی سه ماهه سوم سال جاری میلادی خود را منتشر کرد. اپل نیز در چارک دوم سال ۲۰۱۹ با کاهش فروش آیفون مواجه است اما با این وجود فروش ساعت های هوشمند این برند با افزایش روبه‌رو شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

گزارش مالی اپل چارک دوم سال ۲۰۱۹

اپل

اپل

گزارش مالی سه ماهه سوم 2019 اپل خبر از درآمد 53.8 میلیارد دلاری این شرکت می دهد که در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته، رشدی 1 درصدی داشته است. علت این افزایش درآمد را باید مربوط به فروش بالای ساعت هوشمند این برند دانست. در حالی که فروش این برند در ایالات متحده آمریکا برابر با 25.1 میلیارد دلار و افزایشی بوده، فروش آن در چین با کاهش روبه‌رو شده و به 9.2 میلیارد دلار رسیده است. در اروپا نیز شاهد کاهش فروش این برند هستیم.

در کشورهای آسیایی مانند ژاپن، درآمد این شرکت با افزایش همراه بوده است. فروش اپل در ژاپن با رشدی 9.5 درصدی در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته، به 4.1 میلیارد دلار رسیده است. در این میان، فروش آیفون با کاهش 13.1 درصدی همراه بوده و هم اکنون درآمدی برابر با 25.986 میلیارد دلار برای سازنده خود به همراه داشته است. سایر بخش ها، افزایش درآمد را تجربه کرده اند. گجت های پوشیدنی اپل رشد بالایی را تجربه کرده اند.

این شرکت در سه ماهه آینده از آیفون ۱۱ و برادران آن رونمایی می کند. علاوه بر این گوشی های هوشمند، احتمالا با مک بوک پرو ۱۶ اینچی نیز ملاقات می کنیم. در کنار این محصولات، اپل کارت نیز در آینده نزدیک در ایالات متحده آمریکا عرضه می شود. تمام این موارد نشان از افزایش درآمد این شرکت در سه ماهه چهارم سال جاری میلای دارد. مدیر عامل این شرکت، تیم کوک در جلسه مربوط به ارائه گزارش مالی سه ماهه سوم، به خرید بخش 5G اینتل با قیمت 1 میلیارد دلار اشاره کرده و آن را یکی از بهترین خریدهای این برند عنوان کرده است.

نظر شما چیست؟ به نظر می رسد چارک دوم سال ۲۰۱۹ برای هیچ شرکتی درخشان نبوده است.

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

بر اساس محاسباتی که من کردم در چارک چهارم 2019 فروش شیائومی از اپل هم بیشتر میشه…
شروع سال 2020 خیلی برای شیائومی جذاب خواهد بود…
از اپل متشکر که شیائومی رو تو این راه همراهی کرد…

نیما عرفانی

اما به نظر من چارک سوم و الخصوص چارک چهارم برای اپل حسابی سودده میشه چون آیفون های جدید نسبت به پارسال بهتر شدن و اصلی ترین عامل فروششون می‌تونه حول محوریت ارتقاء دوربینشون باشه .
حالا اپل واچ ۵ و سایر گجت های جدید اپل به کنار

m.b

منظور از فروش، فروش گوشی بود…
وگرنه تو جهان شیائومی در فروش تجهیزات جانبی و گجت های پوشیدنی هم اوله(جایگاهش هرزگاهی با اپل دست به دست میشه و رتبه سوم فکر کنم فیت بیت بود و رتبه چهارم هوآوی)
——————-
تو چارک سوم این دو شرکت فروششون به هم میرسه(اینو راحت میشه فهمید چون اواسط این چارک تازه آیفون میاد)
اما راجب چارک چهارم، خب وضع اپل که مشخصه چون ویژگی های آیفون های جدید لو رفته خیلیاش و همه چی به mi 9tpro و پرچمدار بعدی ردمی با اسنپدراگون 855+ که بیاد یا نه بستگی داره(اکثر بار فروش روی میانرده ها هست، اما تجربه نشون داده که هر سال که شیائومی پرچمدارش خیلی خوب بوده، تبلیغ خیلی خوبی برای میانرده‌هاش شده و فروش اونها هم رفته بالا…)
تازه ردمی نوت 8 هم تا دو-سه ماه آینده در راهه و 15 میلیون فروش رو فقط برای اون کنار گذاشتم😅
پیش‌بینی سخته اما میدونم شروع سال 2020،احتمال زیاد شروع سومین برند پرفروش بودن شیائومی هست(حالا اینکه تو چارک 4 سال 2019 جلو بزنه یا نه سخته پیش‌بینیش…)

نیما عرفانی

منظورِ من اثربخشیِ اپل واچ در سوددهیِ کلیِ اپلِ(گزارش مالی سه ماهه سوم 2019 اپل خبر از درآمد 53.8 میلیارد دلاری این شرکت می دهد که در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته، رشدی 1 درصدی داشته است. علت این افزایش درآمد را باید مربوط به فروش بالای ساعت هوشمند این برند دانست.)
بله براساس استناد به رخدادهای گذشته و پیش بینیِ اتفاقات آینده، بسیاری از امور و رتبه ها دستخوش تغییر میشه.

m.b

اوه اوه درامد که خب هیچکس به پای اپل نمیرسه…
من منظورم از فروش، تعداد بوده…
در سطح جهانی هم گزارش هایی مثل idc و کانترپوینت معمولاً تعداد رو برای رتبه بندی ملاک قرار میدن…
معمولاً آمار اپل در تعداد فروش در Q4 بیشترین عدده…
و برای شیائومی در Q3…بر این اساس که در Q2 فقط یک میلیون اختلاف فروش داشتن و شیائومی در Q3 معمولاً بیشترین فروش سالشو داره و اپل رشد منفی داره در چند ماه اخیر، میدونم حداقلش شیائومی بهش میرسه…
در چارک چهارم فکر کنم اپل باز جلو بزنه ولی در چارک اول 2020 باز شیائومی فکر کنم بهش برسه و در ادامه کار ازش جلو بزنه…
اینو بر اساس آمار idc در چهار ماهه اخیر و همچینین رشد سالانه حدوداً منفی 5 تا 15 درصدی اپل گفتم…

m.b

https://www.gizmochina.com/2019/08/01/xiaomi-mi-mix-4-likely-to-feature-reverse-wireless-charging/
جناب عطایی میکس 4 از شارژ وایرلس معکوس پشتیبانی میکنه…

m.b

ضمناً به دوستانی که منتظر mi 9t pro هستن باید بگم این ماه 100 درصد معرفی میشه(خبرش رو امروز دیدم)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)