حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با وب سایت AIPortraits عکس خود را به نقاشی دوره رنسانس تبدیل کنید

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | معرفی وب‌سایت

نرم افزارهای ویرایش چهره بسیار محبوب هستند و به خصوص اخیرا برنامه‌های تغییر چهره محبوبیت ویژه‌ای در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی پیدا کرده‌اند و بدون شک معروف ‌ترین آن‌ها برنامه فیس اپ (FaceApp) است که کاربران با استفاده از آن چهره خود را در دوران پیری شبیه سازی می‌کنند. حال به تازگی سایت جدیدی با نام AIPortraits.com راه اندازی شده است که سلفی‌های شما را به نقاشی‌های پرتره‌ دوران رنسانس تبدیل می‌کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

وب سایت AIPortraits

وب سایت AIPortraits

وب سایت AIPortraits

اگر از طرفداران برنامه‌های تغییر چهره هستید، بدون شک وب‌سایت AIPortraits.com (کلیک کنید. در حین نگارش این مطلب وب سایت در دسترس نیست) جذابیت ویژه‌ای برای شما خواهد داشت، زیرا با استفاده از این سایت می‌توانید عکس‌های سلفی خود را به پرتره‌های هنری نقاش‌های معروفی مانند میکل آنژ یا بوتیچلی تبدیل کنید. در بخش توضیحات این وب‌سایت ذکر شده است که محققان برای آموزش این هوش مصنوعی از 45000 پرتره در دوران ابتدایی رنسانس استفاده کرده‌اند و موفق به خلق یک اثر هنری مدرن شده‌اند.

استفاده از این وب‌سایت بسیار آسان است و هیچ پیچیدگی خاصی ندارد؛ کافی است عکس خود را در این سایت آپلود کنید و پس از مدتی پرتره هنری خود را دریافت کنید. البته امکان انتخاب نقاش مورد نظر برای طراحی تصویر پرتره وجود ندارد، بلکه هوش مصنوعی با توجه الگوریتم‌های از پیش تعریف شده و عکس ثبت شده این انتخاب را انجام می‌دهد. در حال حاضر وب‌سایت AIPortraits.com به دلیل هجوم کاربران و استقبال بسیار زیاد اورلود شده و برای ساعاتی از دسترس کاربران خارج شده است، اما انتظار می‌رود که این مشکل به زودی حل شود.

این وب‌سایت جذاب با همکاری تیمی از متخصصان دانشگاه MIT و شرکت بزرگ IBM طراحی و ساخته شده است. هدف اصلی محققان از طراحی و ساخت این وب‌سایت، کشف سوگیری ذاتیاین نوع از هوش مصنوعی است. به همین دلیل انتخاب نوع اثر هنری برای پیاده سازی بر روی عکس سلفی کاربران به عهده هوش مصنوعی گذاشته شده است و الگوریتم آن بر پایه سنت‌های هنر غربی طراحی شده است.

وب سایت AIPortraits.com مشکل امنیتی دارد؟

اخیراً برنامه FaceApp نگرانی‌های امنیتی را برای کاربران به وجود آورده بود، زیرا در زمان نصب بر روی گوشی هوشمند، دسترسی مورد نیاز برای مشاهده تمام عکس‌های موجود در حافظه را دریافت می‌کرد و تصاویر آپلود شده توسط کاربران را ذخیره می‌کرد. اما روند کار وب‌سایت AIPortraits متفاوت است و تمام تصاویر آپلود شده پس از اتمام پروسه کاری حذف می‌شوند.

نظر شما درباره این ترند تغییر چهره و ویرایش تصاویر چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Taskin

جالبه🤔

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)