حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل به فکر تولید آیفون های مقاوم تر در برابر آب است

نوشته

4 سال قبل | 7 دیدگاه | اپل، حق اختراع

اپل در حال آزمایش راهی است که می‌تواند به مقاومت بیشتر آیفون‌هایش در برابر نفوذ آب منجر شود. در همین راستا حق اختراعی منتشر شده که مشاهده‌ی توضیحات آن خالی از لطف نیست. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

آیفون های مقاوم تر در برابر آب

آیفون های مقاوم تر در برابر آب

آیفون های مقاوم تر در برابر آب

طی چند سال اخیر، اپل از لفظ «مقاوم در برابر آب» برای آیفون‌های خود استفاده کرده است. با این حال باید در نظر داشته باشید که این محصولات کاملا در برابر نفوذ آب مقاوم نیستند و فقط می‌توانند تا حدی نسبت به آن مقاومت کنند. خب البته که موضوع عجیبی نیست و باید بدانید تقریبا هیچ چیز “کاملا” ضد آب نیست، بلکه تحت شرایطی می تواند در برابر آب مقاومت کند. آیفون ها گواهی IP68 دارند و این بالاترین سطح مقاومت ضد آب بودن تحت این گواهی‌نامه است.

با توجه به پتنتی که اخیرا لو رفته به نظر می‌رسد این شرکت به دنبال راهی است تا بتواند مقاومت آیفون‌های خود در برابر آب را بهبود ببخشد.

در یک حق اختراع منتشر شده، اپل در مورد این موضوع صحبت می‌کند که چگونه دکمه‌های فیزیکی ممکن است به صورت بالقوه به عنوان راهی برای نفوذپذیری آب عمل کنند و به همین دلیل اپل برای حل مشکل، از بازطراحی این کلیدها آغاز کرده است.

در توضیحات این حق اختراع ثبت شده آمده است:

قطعات متصل شده ممکن است از دکمه فاصله گرفته باشند، به گونه‌ای که بخشی اجزا حفره‌هایی را روی قاب کناری شکل دهند. این مجموعه همچنین ممکن است شامل تعداد زیادی تکیه گاه، یک گنبد لمسی در تماس با دکمه و احتمالا کثرت تکیه‌گاه‌ها باشد. یک قطعه‌ی حساس ممکن است در مجاورت تکیه‌گاه‌ها و در راستای دکمه قرار داشته باشد.

لازم به ذکر است که هیچ صحبتی در خصوص عملی کردن این پتنت در آیفون‌های اپل نشده است، اما امیدواریم که آیفون‌های آینده مقاومت بیشتری را در برابر آب داشته باشند تا کاربران با خیال راحت‌تری از آن‌ها استفاده کنند.

ضد آب بودن موبایل چقدر برای شما مهم است؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir Hossein

موارد مهم تری از مقاوم بودن در برابر آب هست که شرکتا هیچ توجهی بهش نمیکنن

Dr.Nazer

مثلا؟

VB

درسته پیشرفت خبی بوده ولی همچنان باطری نسبت ب
دوربین
سخت افزار و بقیه موارد کمترین پیشرفت داشته

Amir Hossein

عمر باتری که هنوز تغییر خاصی ندیدیم فقط شرکتا سرعت شارژو بالا بردن

afsoon

ای پی۶۹ جی می‌تونه گزینه جذابی باشه واسه کاربر .یک استاندارد نظامی که موبایل می‌تونه ۳ روز در عمق یک متری دوام بیاره .هرچند اپل باید اول یه ارتقای بزرگ باطری رو بده همچنین فست شارژ رو .

Dr.Nazer

دکتر واعظ نظرت در مورد گواهی IP”69″ چیه😂

Taskin

ینی الان آیفون ها بی نقص هستن و فقط مونده همین یه مورد؟🤔🤔🤔
فرض کنین باتری های p30 pro ,l یا s10+ یا راگ فون ۲ روی آیفون ها باشن چه شاهکار و انقلاب بزرگی توی باتری های آیفون به وجود میاد
به نظرم یاتری مبحث مهم تریه تا ضد آب بودن (تر)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)