حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تمام آپشن های دنا پلاس فول آپشن ایران خودرو

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار داخلی، خودرو

شاید بپرسید که مگر ممکن است که بتوان دنا پلاس را با نسخه ای به غیر نمونه های موجود یافت کرد؟! پاسخ این سوال مثبت است و باید گفت، روز گذشته مدیران شرکت «کروز» برای اولین بار ویژگی های این خودرو را اعلام کردند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا تمام آپشن های دنا پلاس فول آپشن ایران خودرو را مرور کنیم.

دنا پلاس فول آپشن

دنا پلاس فول آپشن

دنا پلاس فول آپشن

روز گذشته نشست خبری در کارخانه شماره ۳ شرکت کروز برگزار شد و سوالات مختلفی در مورد برنامه های این شرکت از مدیران ارشدش پرسیده شد. در گفت و گوهای دیروز، بحث به جایی رسید که چرا قطعه سازان کشور به سراغ فناوری های جدید نمی روند و خود پایه ارتقای صنعت خودروی کشور را بنا نمی کنند؟

مدیران ارشد شرکت کروز در پاسخ به این سوال گفتند که بعد از دور اول تحریم ها (مربوط به سال ۹۱)، واحد تحقیقات و مهندسی شرکت کروز قویتر شده و به امروز دستاوردهای مهمی از جمله پژو ۲۰۷i جدید را به بازار معرفی کرده و مشارکتی در طرح جدید داشبورد پژو پارس و ۴۰۵ داشته است. با بیان این صحبت ها مثال های واضح تری از مدیران کروز خواسته شد و همین مسئله باعث شد تا برای اولین بار مشخصات نمونه ای قابل تجاری سازی از دنا پلاس اعلام شود.


به گفته مدیران شرکت کروز، در سال ۱۳۹۵ این شرکت با تکیه بر دانش فنی مهندسان بخش تحقیق و توسعه خود نمونه ای از دنا پلاس را به ایران خودرو معرفی کرد. این خودرو در حال حاضر در کارخانه کروز قرار دارد و گویا در آن زمان، ایران خودرو توجیهی را برای عرضه این نسخه از دنا پلاس پیدا نکرده و برای همین از پذیرش این پیشنهاد و طرح پروژه از جانب کروز منصرف شده است.

در سال ۹۵، همزمان با نزدیک شدن به رونمایی و معرفی دنا پلاس به مشتریان ایرانی نمونه ای از این خودروی ملی توسط شرکت کروز به امکانات بیشتری مجهز شد تا به قول مدیران این شرکت “گل سرسبد” صنعت خودروی کشور و ایران خودرو با ویژگی های متمایزتری در میان رقبا ظاهر شود. اما به هر دلیلی در آن سال ایران خودرو تجاری سازی این نسخه دنا پلاس نپذیرفته است. جالب است بدانید که به گفته مدیران کروز، امکانات معرفی شده بر روی دنا پلاس از جانب این شرکت قابلیت تجاری سازی در همان سال را داشته و حتی قرار نبوده تا مرحله به مرحله این امکانات به جدیدترین خودروی کلی کشور اضافه شود.

آپشن های دنا پلاس فول آپشن

بر اساس اطلاعاتی که خبرنگار اسب بخار از جلسه روز گذشته به دست آورده است، دنا پلاس بازطراحی شده توسط شرکت کروز علاوه بر سانروف، چراغ روشنایی روز، آنتن کوسه ای، نمایشگر جدید و کیسه هوای جانبی ویژگی های زیر را دارا بوده است:

  • استارت دکمه ای و ورود بدون کلید
  • سنسور نور و باران
  • قطع کن هوشمند شیشه بالابرهای برقی
  • سنسور فشار و دمای باد تایر
  • سیستم کنترل پایداری الکتریکی و هرزگردی
  • ترمز پارک برقی
  • کنترل شروع حرکت در سربالایی
  • فرمان کمکی برقی

در نشست خبری شرکت کروز مطرح شد که این شرکت غربیلک فرمان دنا پلاس را کمی تغییر داده و بوق را به وسط این قطعه آورده است تا دنا پلاس مانند خودروهای قدیمی، همچنان بوق را بر روی دسته راهنما نداشته باشد. اما گویا این طرح آماده تجاری سازی نیز از جانب مهندسان ایران خودرو پذیرفته نشده و همچنان می بینیم که بوق دنا پلاس به عنوان سرآمدترین محصول ملی مانند خودروهای اقتصادی با مهندسی قدیمی، بر روی دسته راهنما قرار دارد.

مدیران شرکت کروز در نشست خبری اعلام کردند که بعد از بروز مشکلات تحریم، برخی شرکت های قطعه ساز نتوانستند تا به موقع و با تیراژ از پیش تعیین شده کیسه هوای جانبی دنا پلاس را تامین کنند. با وجود اینکه شرکت کروز در چرخه تامین این قطعه برای ایران خودر بود، اما به خاطر عدم توانایی برخی تامین کنندگان دیگر تصمیم گرفته شد تا به طور کل این قطعه از روی دنا پلاس حذف شود، ولی کمی بعد شرکت کروز در دی ۹۷ نامه نگاری را با ایران خودرو انجام می دهد و می گوید که می تواند برای ده هزار دستگاه دنا پلاس، کیسه هوای جانبی را تولید و تامین کند. اما ایران خودرو این پیشنهاد را نپذیرفته و همچنان می خواهد تا این خودروی ملی را بدون این قطعه ایمنی تولید نماید.

نظر شما درباره دنا پلاس فول آپشن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)