حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رده بندی شرکت های فناوری در Fortune Global 500 سال ۲۰۱۹ را ببینید: اپل درصدر، شیائومی در لیست

نشریه فورچون (Fortune) رده‌بندی سالانه خود را که در آن ۵۰۰ شرکت برتر جهان مشخص شده، منتشر کرده است. برای اولین بار در تاریخ تعداد شرکت‌های چینی لیست از شرکت‌هایی آمریکایی پیشی گرفته است؛ 129 در برابر 121 و این یعنی زنگ خطر. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا رده بندی شرکت های فناوری در Fortune Global 500 سال ۲۰۱۹ را ببینید، رده بندی که در آن اپل درصدر، شیائومی در لیست قرار دارند!

برندهای برتر فناوری سال ۲۰۱۹

در دنیای موبایل، اپل همچنان صدرنشین است و جایگاه کلی آن در این لیست 11هم است. پس از آن سامسونگ در رتبه 15 قرار گرفته و کمپانی صاحب گوگل، یعنی آلفابت در جایگاه 37 قرار دارد. برای اولین بار در تاریخ شرکت چینی شیائومی هم به این لیست پیوسته و جایگاه 468 را به خود اختصاص داده است.

برندهای برتر فناوری سال ۲۰۱۹

برندهای برتر فناوری سال ۲۰۱۹

در این لیست یک موضوع خیلی قابل توجه دارد و آن رشد برندهاست. سامسونگ در این بین با کمترین رشد و ال جی تنها شرکت با افت است. در مقابل آمازون، آلفابت و اینتل بیشترین رشد را داشته اند. همینطور میزان رشد سونی نیز قابل توجه است.

ورود شیائومی به عنوان دومین شرکت چینی فناوری به این لیست می تواند خیلی قابل توجه باشد و افتخار بزرگی برای آنها به شمار می رود. همچنین می تواند جالب توجه باشد که درآمد این شرکت با نوکیا که نه فقط در زمینه موبایل فعالیت می کند، تقریبا برابر است!

در حالیکه انتظار می‌رفت که شرکت‌های مشهوری مانند مایکروسافت، هوآوی، سونی و دیگر فعالان حوزه تکنولوژی در این لیست حضور داشته باشند، جای یک شرکت چینی و صاحب کمپانی‌های اوپو، ویوو و وان‌پلاس یعنی BBK Electronics خالی است. البته لازم به ذکر است لیستی که در بالا مشاهده می‌کنید تنها منتخبی از شرکت‌های نام‌آشنای فعال در زمینه موبایل و تکنولوژی هستند.

فهرست Fortune 500 براساس درآمد 12 ماه گذشته شرکت‌ها رتبه‌بندی شده است و نسخه جهانی آن از سال 1990 منتشر شده. مطمئناً طرفداران اپل از شنیدن این خبر خوشحال می‌شوند که از نظر میزان سود این کمپانی با 59 میلیارد دلار در 12 ماه گذشته در جایگاه دوم قرار دارد، این درحالیست که میزان فروش آیفون‌های این شرکت در سال جاری چندان چشمگیر نبوده است. بد نیست بدانید که Saudi Aramco با 110,974.50 میلیون دلار، پرسودترین شرکت در این لیست بوده است.

برای مشاهده لیست کامل Fortune Global 500 می‌توانید به این لینک مراجعه کنید. نظر شما درباره این لیست ۵۰۰ برند برتر فناوری در سال ۲۰۱۹ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chalton

سامسونگ👏👏👏👏👏👑عالی
شیائومی و هواوی طرفدارش دیدن دارن🤣🤣
.
.
.
.
سامسونگ روح بخش دنیای تکنولوژی.

ronin

اینقد ترول و احمقی که واقعیتم میخای جور دیگه تفسیر کنی
رشد هواوی و شیائوی رو ببین
رشد سامسونگو ببین ( سامسونگ در این بین با کمترین رشد )
دور نیست زمانی که بره زیر چینیا😅😅

_V_

سلام چارتون جان😀

The Destroyer

ترول جان این درآمد شرکت ها هست. یعنی الان سامسونگ با فروش 20 – 30 میلیون گوشی بیشتر در سال حدودا 2 برابر هواوی درامد داره. البته هر دوی اینها در صنایع دیگه هم فعالیت دارن. همچنین همین سامسونگ جونت هم زیر اپل و گوگل هست

The Destroyer

**اپل و آمازون

m.b

جالبه که اولین شرکت Walmart که یه شرکت خرده فروشی و سوپرمارکت‌ در سطح جهانی هست… 🤔

_V_

😐

m.b

https://www.gizmochina.com/2019/07/23/redmi-64-mp-camera-details/
جناب عطایی جزئیاتی راجب دوربین 64 مگاپیکسلی ردمی و اینکه اون گوشی 4 دوربینه هست درز کرد…

_V_

خیلی رسیده شدید😀

m.b

بله دیدم..

m.b
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)