حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تمایل استفاده از واتس اپ در ایران بیشتر از تلگرام شده است

نوشته

4 سال قبل | 10 دیدگاه | اخبار داخلی، پیام رسان

ایسپا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در روزهای 17 و 18 تیر ماه امسال نظرسنجی به صورت تلفنی در رابطه با میزان استفاده شهروندان ایران از شبکه‌های مجازی ترتیب داده است. جامعه آماری این نظرسنجی کل کشور، اعم از شهرها و روستاها بوده‌اند و نتایج حاکی از آنست که 70 درصد مردم حداقل از یک شبکه اجتماعی مجازی استفاده می‌کنند. گفته می شود تمایل استفاده از واتس اپ در ایران بیشتر از تلگرام شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کینم.

در نظرسنجی دیگری که در همین بازی زمانی انجام شد، از کاربران پرسیده شده است که از کدامیک از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. نتایج این نظرسنجی به شرح زیر می‎باشد.

محبوب‎ترین پیام رسان کاربران ایرانی

براساس نتایج نظرسنجی ایسپا 42.8 درصد از شرکت کنندگان از پیام رسان واتساپ استفاده می‌کنند. این درصد واتساپ را در جایگاه بالاتری در مقایسه با تلگرام قرار می‌دهد که با 42.4 درصد در رتبه دوم قرار گرفته است. پس از آنها اینستاگرام با 39.5 درصد در جایگاه سوم قرار دارد.

براساس آنچه که ایسپا اعلام کرده پیام‌رسان سروش با 2.8 درصد، فیسبوک با 2.3 درصد، توئیتر با 1.9 درصد در جایگاه‌های چهارم تا ششم قرار دارند و بعد از آنها لاین با 0.8 درصد، بله با 0.7 درصد، آی‌گپ با 0.6 درصد، گپ با 0.5 درصد، بیسفون با 0.2 درصد و ساینا با 0.1 درصد در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. البته در این میان 30.4 درصد از مردم مدعی شده‌اند که از هیچ شبکه اجتماعی مجازی استفاده نمی‌کنند.

در نظرسنجی دو روزه ایسپا کاربران می‌توانستند به چند گزینه هم رأی دهند. اما نکته جالب درخصوص این نظرسنجی بالاردن چشمگیر میزان استفاده کاربران از برنامه واتساپ بود. در سال 97 و براساس نظرسنجی دیگر از ایسپا 55.9 درصد از کاربران از تلگرام و 25.1 درصد از کاربران از واتساپ استفاده می‌کردند. در اسفند 97 اعلام شده بود که 71 درصد از جوانان 18-29 ساله از تلگرام و 49 درصد از آنها از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

در همان زمان اعلام شد که  54 درصد مردان از تلگرام، 28 درصد از اینستاگرام، 24 درصد از واتساپ و 3 درصد از پیام‌رسان سروش استفاده می‌کردند. در طرف مقابل 58 درصد زنان از تلگرام، 31 درصد آن‌ها از اینستاگرام، 27 درصد از واتساپ و 2 درصد از پیام‌رسان سروش استفاده می‌کردند.

از نتایج اینگونه برمی‌آید که باوجود فیلتر بودن تلگرام، دسته بزرگی از کاربران ایرانی همچنان از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند. اما واتساپ توانسته از این ماجرا نهایت بهره را ببرد و کاربران ایرانی بیشتری به خود جذب کند.

شما از کدام پیام رسان استفاده می کنید؟ دلیل شما برای انتخابتان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ebinem

واتس اپ واسه تماس صوتی ویدئویی خوبه اما واسه چت اصلا در حد تلگرام نیست.
نسخه دسکتاپ واتس اپ هم واقعا چرته .. حتما باید با گوشی آنلاین باشی تا بتونی از نسخه دسکتاپ استفاده کنی ||:

VB

بنده هم تقریبا ۹۵ درصد کارهام با تلگرام بود
مثل لیست قیمت و و و
الان ن تقریبا ۳ تا ۴۰ درصد از تلگرام کم و ب واتس آو اضافه شده
البته ۲ عیب داره یکی ک نمیدونم چرا موزیکی برام میفرستم از اون گفتگو میام بیرون قطع میشه
دوم ک خیلی گیف هاش ضعیف و دیر لود میشه
در کل اگه واتس اپ نباشه وایبر هم بد نیس

UnderTaker

والا ما هر کس رو دیدیم تو تلگرام بود.

کمتر کسی رو هم دیدم که فقط واتس‌آپ تو گوشیش داشته باشه ، همیشه تلگرام هم کنارش داره. تلگرام تبدیل شده به یکی از ضروریاتِ گوشی‌های ایرانی‌ها.
امکاناتِ تلگرام اصلا قابل قیاس با وات نیست.

در کل زیاد به این آمارها اعتباری نیست. اینا از هر راهی استفاده میکنن که مردم رو نسبت به تلگرام دلسرد کنن.

Amin B3DA

تلگرام محشره. استیکر ربات رابط کاربری کانال ایدی و… همه نواوری هاش عالیه و من رقیبی براش ندیدم. ایناییم ک میرن واتساپ ی مشت دهه 50 و 40 امثال مامان باباهان که حوصله فیلترشکن ندارند و بلد نیستند (هرچند من نذاشتم اطرافیانم جبهه تلگرام رو خالی کنند 😂)

Dr.Nazer

مثلا میخوان بگن ببینین تلگرام اصلا خوب نیس مردمم دیگه زیاد ازش استفاده نمیکنن؛ پس ما کارِ درستی کردیم که فیلترش کردیم. ولی ما اگر تلگرام در ثریا هم باشد میریم توش… ببخشید مردمانی از سرزمین پارس میرن.. همین بش دست پیدا میکنن. اه😐

Dr.Nazer

مثلا میخوان بگن ببینین تلگرام اصلا خوب نیس مردمم دیگه زیاد ازش استفاده نمیکنن؛ پس ما کارِ درستی کردیم که فی.لترش کردیم. ولی ما اگر تلگرام در ث‌ریا هم باشد میریم توش… ببخشید مردمانی از سرزمین پارس میرن.. همین بش دست پیدا میکنن. اه😐

Milad7

من با تلگرام راحتترم 🤗

Milad7

من با ت ل گ ر ا م راحتترم 🤗

Alireza1995

هیچی تلگرام نمیشه
من واتساپ رو کلا حذف کردم

چون اول اینکه من خوشم نمیاد ازش جز تماس ویدئو ای

من هر چه رفیق یا اینکه کارام همش تلگرام دارن و آن‌جا که قیمت به روز دارم که برام ارزش دو چندان‌ داره

Soraygoular

دوستانی که با تلگرام برای فیلترینگ مشکل‌ دارند برید یک پروکسی ۲ نفره یک ساله بخرید حدود ۵۰ تومن یعنی ماهی تغریبا ۴ هزار تومن که تقسیم بر دو میشه ۲ هزار تومان که واقعا هیچ پولی نیست هیچی همین الان خیلیا روزی ۳۰ تومان پول سیگار میدن فقط 😂⁦🤦🏻‍♂️⁩ بعد راحت استفاده کنید با بالاترین سرعت من که خودم هیچ وقت مشکلی باهاش نداشتم و بهترین پیام رسان جهان مخصوصا پر نوآوری

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)