حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی همچنان در لیست سیاه امریکا اما کمی کمرنگ تر

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | هواوی

تحریم هواوی دقیقا در لحظه ای انجام شد که شاید بیشتر از ۷۰٪ مراحل رسیدن به هدف “پرفروش‌ترین برند موبایل جهان” انجام شده بود. طبق جدیدترین اظهار نظرها باید گفت که هواوی همچنان در لیست سیاه امریکا بوده اما کمی کمرنگ تر شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

لوگو هواوی

لوگو هواوی

به نظر می‌رسد شدت تنش‌ها بین دولت آمریکا و شرکت هواوی در حال کاهش باشد. پس از اظهارات ترامپ در اجلاس G20، حالا وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا به صورت موردی برای شرکت‌هایی که خواهان تجارت با شرکت چینی هستند، مجوز صادر می‌کند. این خبر توسط وزیر این وزارتخانه، Wilbur Ross، در کنفرانس امنیتی سالانه تایید شده است.

همانطور که گفته شد، در اواخر ماه گذشته میلادی و طی اجلاس سران گروه G20 بود که دونالد ترامپ تایید کرد شرکت‌های آمریکایی همچنان می‌توانند قطعات خود را به هواوی بفروشند، به شرطی که این کار تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا نباشد. بعد از این صحبت‌ها مشخص شد شرکت‌های آمریکایی می‌توانند قطعاتی را که به صورت گسترده در دیگر بازارها نیز یافت می‌شود، به شرکت هواوی بفروشند، اما فروش قطعات حساس همچنان دچار ممنوعیت است.

راس تاکید کرده است که مجوز صادر شده نیز در همین راستا خواهد بود و همچنان امکان فروش قطعات حساس به شرکت چینی وجود نخواهد داشت. همچنین وی ابراز کرده است که صدور مجوز پس از بررسی‌های لازم در خصوص خطرات بالقوه فروش قطعه مورد تجارت برای امنیت ملی کشور انجام می‌پذیرد. علی‌رغم تمامی این مباحث و باقی ماندن هواوی در لیست سیاه، باید این اقدام دولت آمریکا را قدمی هر چند کوچک، اما مثبت ارزیابی کرد که شاید در آینده آغازگر اقداماتی بزرگ برای از بین بردن کلی تحریم‌ها علیه هواوی باشد.

فکر می کنید که هواوی با همین شرایط چه زمانی به هدف خود برسد و پرفروش‌ترین برند موبایل جهان شود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
The Destroyer

با هم کنار میان. به نفع هیچکدوم نیست تحریم هواوی. نه چین نه امریکا و نه خود شرکت. حالا باز چالتون بیاد چرت و پرت بگه. چیزی که واضحه اینه و اون موقع که هواوی از لیست سیاه کنار گذاشته شد ، قیافه چالتون دیدنی خواهد بود.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)