حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ گلکسی ای ۹۰ (Galaxy A90) با اسنپدراگون ۸۵۵ دیده شد

نوشته

4 سال قبل | 17 دیدگاه | سامسونگ

سامسونگ گلکسی ای ۹۰ (Galaxy A90) در بنچمارک گیک بنچ دیده شده قدرت این گوشی سامسونگ توسط چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ تامین می شود. این یعنی یک تلاش رسمی پرچمدار در خانواده غیر پرچمدار از سامسونگ تا بتواند کاربران را تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره گلکسی ای ۹۰ بیشتر صحبت کنیم.

نسخه 5G گلکسی ای ۹۰ با اسنپدراگون ۸۵۵

گلکسی ای ۹۰ با اسنپدراگون ۸۵۵

گلکسی ای ۹۰ با اسنپدراگون ۸۵۵

ضمن اشاره به اینکه تصاویر این مطلب تزئینی بوده و ارتباطی به گلکسی ای ۹۰ ندارند، باید بگویم در ماه های گذشته شاهد انتشار گزارش ها و شایعات زیادی در رابطه با گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A90 بودیم. این اسمارت فون در نسخه های 4G و 5G روانه بازار می شود. بر اساس گزارش ها، این محصول در هر دو نسخه از چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ بهره می برد. به تازگی نسخه 5G سامسونگ گلکسی A90 در بنچمارک گیک بنچ مشاهده شده است.

این دستگاه دارای شماره مدل SM-A908N بوده و مشخصات اصلی آن لو رفته است. قدرت این دستگاه توسط چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ تامین می شود و دارای 6 گیگابایت رم است. سامسونگ برای آن سیستم عامل پیش فرض اندروید ۹ را در نظر گرفته است.

گلکسی ای ۹۰ (Galaxy A90) را پیش از معرفی چقدر می شناسیم؟

سامسونگ گلکسی A90 در بنچمارک گیک بنچ در بخش تک هسته ای امتیاز 3458 و در بخش چند هسته ای امتیاز 10852 را کسب کرده است. این بنچمارک اطلاعات بیشتری را از محصول آینده این برند کره ای منتشر نکرده؛ با این حال شایعات به استفاده از صفحه نمایش 6.7 اینچی Infinity-U با فناوری سوپر امولد و رزولوشن FHD+ در این گوشی هوشمند اشاره می کنند. گفته می شود مدل 4G این محصول دارای نمایشگر یکسان با نسخه 5G بوده، با این تفاوت که رزولوشن آن بالاتر است.

در صورتی که شایعات حقیقت داشته باشند، گوشی گلکسی A90 سامسونگ با دوربین اصلی سه گانه وارد بازار می شود. این دوربین دارای سنسورهای 48، 12 و 5 مگاپیکسلی است. در حالی در ابتدا تصور می شد این اسمارت فون دارای مکانیزم کشویی مانند گلکسی A80 است، باید منتظر طراحی استاندارد آن باشیم

نظر شما درباره گلکسی ای ۹۰ احتمالی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

(ضمن اشاره به اینکه تصاویر این مطلب تزئینی بوده و ارتباطی به گلکسی ای ۹۰ ندارند،)
اولش تصاویر رو دیدم شک کردم چون قبلاً گفته شده بود که طراحیش با اِی ۸۰ متفاوت هست و نمایشگرش دارای ناچ و حتی حفره هست و تمام صفحه نیست.
آقای ع.طایی لطفاً پوشش بدین
https://bgr.com/2019/07/09/mate-30-pro-might-feature-a-daring-new-design-that-samsung-didnt-dare-sale-insider-claims/amp/
با تشکر

vahid

آقای عرفانی سلام و شب به خیر،در مورد تجربه من در مورد آپدیت جدید گوشی فرموده بودین که باهاتون به اشتراک بزارم،
اول در مورد اون سوالتون راجب به جای ساعت در صفحه قفل باید بگم که تو تمهایی که عکس بعد از هر بار قفل کردن و باز کردن عکس عوض میشه جای ساعت همون جای قبلی و فقط یکم بالاتر اومده اگه دقت کرده باشید،ولی در تمهایی که عکس قفل صفحه ی دونه هستش حالا چه لایو چه ثابت جاش میره بالا وسط البته بعضی تمها اینجوری هستن البته فک کنم قبل آپدیت هم ی همچین حالتی رو میشد تجربه کرد،
در مورد زیبایی بسری واقعا زیبا تر شده تو قسمت آیکون ها ولی تو بقیه قسمتها من تغییر خاصی رو ندیدم
سرعت نصب برنامه به نظرم بازم بالاتر رفته
تو قسمت دوربین خوب تغییرات زیاد بوده فک کنم البته همونطور که قبلا گفتم من زیاد اهل عکاسی نیستم ولی در همون حد کمم به نظرم تغییراتی ایجاد شده که البته چون من فقط از یکیش استفاده می‌کردم یکم واسم ناخوشایند بود چون تو قسمت افکتهای عکاسی و قسمتی که پس زمینه رو عوض می‌کرد یا برداشته شده یا طریقه استفاده اون طوری شده که هنوز من یاد نگرفتم
تو سرعت باز گشایی از طریق اسکن چهره عالی بود و عالی تر شده
تو باز کردن با اثر انگشت خوب از قبل خیلی بهتر شده و یک سوم سرعتش رفته بالاتر ولی فک نکنم قابل مقایسه با پی30 باشه،،البته هنوز هیچ کدوم به خوبی اثر انگشت اس ده نمیرسن حتی پی 30 و سرعت اس10 واقعا بالاتره فقط انمیشن باز کردن اس ده طولانی تره و الا سرعت شناسایی اس 10 در حد ی لمس فوق کوچیک هستش
فعلا اینا به ذهنم رسید اگه مسئله دیگه ای بود شما بپرسید من میگم بهتون،
در آخر هم بگم تا الان از روزی که این گوشی رو تهییه کردم کوچکترین لگ، باگ و یا به قول معروف سکته ای از گوشی ندیدم از اس 10 پلاس دیدم ولی این نه،
در ضمن مدیریت رم رو تا حالا تست نکردم یعنی تنبلیم اومده نه این نه اس10 که ببینم چجوری عمل میکنه و فقط تستاشو تو یوتوب در مقایسه با اس ده پلاس دیدم که برتری کامل با اس ده بود البته تو تست‌هایی که من دیدم تمامی گوشی‌ها رم6 بودن در مقابل رم8سامسونگ مدل واسه من که رم8 هست رو جایی ندیدم و خودمم تست نکردم
ببخشید مطلب طولانی و حوصله سر بر شد

نیما عرفانی

سلام و شب بخیر به آقا وحید عزیز
نه خواهش میکنم سلامت باشید ممنون که وقت گذاشتین .
بله کاملاً موافقم و چون آپدیت حجیمی بود از قبل پیش بینی میکردم که به محض اینکه شما هم آپدیت کنید از وجود تغییرات صورت گرفته به ویژه احراز هویت ، مالتی تسکینگ اپ ها و مدیریت حافظه (سرعت خواندن و نوشتن) ابراز خرسندی کنید‌.
درمورد دوربین، والا خودم که حس میکنم کیفیت پردازش تصاویر به نسبت رابط قبلی بهتر شده که خب این می‌تونه به ارتقاء هوش مصنوعی مربوط بشه و بله یک مقدار هم رابط کاربری نرم افزار دوربین دستخوش تغییر شده و به سبک سری پی ۳۰ دراومده.
درخصوص تم ها و موقعیت ساعت هم همون شبی که این بحث رو مطرح کردم به لطف کمک دوست خوبم آقا مصطفی مشکل حل شد.
درمورد نداشتن باگ و کندی و غیره ، بله واقعاً سرعتش از اول فوق العاده بود البته من از همون روز اول پک امنیتی eset mobile security اورجینال ریختم که خیالم از بابت نداشتن ویروس و این مباحث راحت بشه .
و اما نکات دیگه ای که شاید نیاز باشه بهش اشاره کنم؛ بعد از آپدیت، انیمیشن شناسایی احراز هویت ( چه برای صفحه ی قفل و چه درمورد app safe) تغییر کرده و جذاب تر شده.
گوشه ی آیکون های اپ های شخص ثالث مثل آیکون های سیستمی و پیش فرض مربعی تر شدن و داخل کادر بهتری قرار میگیرن که خب این اقدام به جهت یکسان شدن آیکون ها انجام شده و در استفاده ی بصری تأثیرگذار بوده.
سرعت ناوبری و جا به جایی بین اپ های باز(recent apps) بسیار بهتر شده .
شکل و شمایل منوی دستیار تغییر کرده و الان یه سوایپ به همراه تب های جدید اضافه شده.
البته فکر کنم رو بهبود سرعت بوت دستگاه هم بی تأثیر نبوده هرچند که از قبل هم دستگاه سریع بوت میشد.
بازم اگه تغییر خاصی ملاحظه کردم میگم خدمتتون.

vahid

آقای عرفانی این پک اورجینال رو که فرمودین میشه از جایی دانلود کرد؟

نیما عرفانی

والا دقیق نمیدونم ورژن اورجینالش که از اکانت ۴ کاربرِ هم پشتیبانی میکنه از جایی بشه دانلود کرد یا نه ، شاید بشه از سایت های معتبر داخلی و حتی وبسایت خودش ، آنتی ویروس نسخه ی موبایل رو دانلود کرد اما اونم فکر کنم پولی باشه وگرنه نمونه های مشابه که لایسنس اصلی ندارن میشه حتی بدون صرف هزینه پیدا کرد . اما خب در این صورت تضمینی بر کارکرد درست فایروال و تأمین امنیت و حتی بروز حفره های امنیتی نیست لذا ورژن اصلی با اینکه قیمت بالایی داره اما تا ۱ سال آپدیت میشه و حتی میشه اعتبارش رو تمدید کرد که اونم فکر کنم پولی باشه اما ارزش داره.
من همون روز اول پکش رو از نمایندگی مرکزی هواوی گرفتم و خودشون هم رو گوشی نصب کردن.

نیما عرفانی

آقا وحید یکی دیگه از بهبودهای حاصل از آپدیت جدید ، حالا دیگه نمایشگر همیشه روشن always on display از اعلانات شخص ثالث و dual watch هم پشتیبانی می‌کنه .

vahid

اینم یادم رفت بگم اینکه تو شارژ دهی واقعا بهتر شده قبلا خیالم راحت بود ولی الان راحت تر شده،
ی ایراد هم دلم میخواست با آپدیت جدید رفعش کنن این هستش که تو کروم وقتی صفحه های باز شده رو می‌بندیم خود به خود از کروم میاد بیرون و اگه بخوایم چیز جدیدی سرچ کنیم دوباره باید کروم رو باز کنی،، این خیلی تو مخمه

نیما عرفانی

بله اینو یادم رفت بگم که شما خوب شد بهش اشاره کردین.
رابط کاربری جدید چون بهینگی بهتری داره خب به طبع شارژدهی و باتری لایف هم بهتر از قبل شده .
درمورد کروم ، والا اولین باری هست که همچین چیزی می‌شنوم و شخصاً تا به حال به همچین مشکلی برنخوردم.
شما برای اینکه بتونید بین صفحات باز شده ی مرورگر کرومتون جا به جا بشین دو راه وجود داره ، یکی اینکه از مجاور سمت راست قسمت لینک ها وارد اون تبی بشین که تعداد صفحات لودشده رو نشون داده و از اونجا اقدام به جا یه جایی ، حذف و یا اضافه کردن صفحات جدید(با استفاده از علامت + در منتهی الیه سمت چپ) کنید، البته برای اضافه کردن صفحه ی جدید راه ساده ترش اینه که همون اول که وارد مرورگر میشین وارد تب “سه نقطه رو هم” که در کنار صفحه و بالا قرار داره بشین و گزینه ی new tab رو بزنید .
و یا از راه دوم بهره ببرین، از همون قسمت بالایی که لینک وبسایت مشخصه سوایپ کنید به سمت پایین و همون اسکرینی میاد که بالا توضیح دادم و طبق همون روش هر تبی که نیاز ندارین با سوایپ کردن به طرفین حذف کنید.
البته یک راه سومی هم برای سهولت در جا به جایی بین صفحات بازشده وجود داره ، که از همون قسمت URL، سوایپ کنید به سمت چپ و راست .

vahid

آقای عرفانی فک کنم متوجه عرض بنده در مورد کروم نشدین من عرض کردم وقتی تو همون قسمت که تعداد صفحه های باز شده رو نشون میده بزنید و صفحه های کرومو ببندین ی دفعه از کروم میاد بیرون و دوباره باید رو برنامه کلیک کنید تا بشه صفحه جدیدی رو سرچ کنید البته چیز مهمی نیست ولی من کلا عادت ندارم صفحه ای باز بمونه واسه همین یکم درگیرش شدم البته این مشکل واسه تمام گوشی‌های هواوی هستش که من کار کردم البته چه اونایی که خودم داشتم چه برای دوستان و آشنایان،، ولی سامسونگ تو این مورد اذیتم نکرده😉😉
ی سوالم داشتم در مورد حالت دسکتاپ گوشی نمیدونم استفاده می‌کنید یا نه ولی من قبل آپدیت واسه دکس سامسونگ رو محیط کاربری و سادگی استفادشو بیشتر می‌پسندیدم با اینکه واسه هواوی بیسیم هستش من بازم سامسونگ رو ترجیح میدم تو این مسئله،شما بعد آپدیت استفاده کردین از دسکتاپ هواوی یا نه در صورت استفاده تغییری مشاهده کردین نسبت به قبل،
و ی سوال دیگه با توجه به اینکه نوت 10با قابلیت دکس لایو جدید که بیسیم هم هست ارائه میشه احتمالا،به نظرتون این قابلیت نوت 10 با ارائه آپدیت به سری اس 10 هم میاد؟ چون اگه یادتون باشه پارسال با نوت 9 دیگه نیازی به دکس نبود و با ی کابل ساده پورتcبهhdmi به مانیتور وصل میشد و بعد ارائه اندروید9 این قابلیت به سری اس9 هم اومد به نظرتون امسال هم اینطوری میشه؟

نیما عرفانی

والا این مشکل خاصی نیست که بشه به عنوان ایراد تلقی کرد وگرنه رو هر رابط کاربری اگه قرار باشه نگاه ذره بینی داشته باشیم بالاخره میشه ازتوش حداقل ۲-۳ مورد مشکل ریز و درشت دراورد اما در خصوص این مسئله ای که مطرح کردین قبلاً که صفحات رو می بستم خیلی دقت نکردم که از برنامه خارج میشه یا نه چون اصلاً به چشم نیومد ، الان هم به جهت اینکه چندتا صفحه ی مورد نیاز و مهم دارم لذا نمیتونم همرو ببندم و صحت و سقم این قضیه رو در اختیارتون بذارم . از این بابت عذر بنده رو پذیرا باشید… .
در مورد قابلیت دسکتاپ یا همون pc mode هواوی ، نه تا به حال استفاده نکردم ولی بله قطعاً قابلیت های نرم افزاریِ جدید سریِ نوت ۱۰ که به قلم مربوط نباشه به مرور زمان در قالب آپدیت های سیستمی و پچ امنیتی به سریِ إس ۱۰ هم اضافه میشه.
درخصوص قیاس همه جانبهٔ رابط کاربری هواوی و سامسونگ ، ترجیح میدم دربارش اظهار نظر نکنم که بعداً متهم نشم به قضاوت حق به جانب و یک طرفه (نه از سمت شما بلکه از جبهه ی دیگران) و از طرفی هم چون دیوایس جدیدی از سامسونگ ندارم و نمیتونم برای اثبات حرفام به تست و بررسی های منابع مختلف بسنده کنم چرا که به شخصه اعتقاد دارم تجربه ی کاربریِ شخصی بهترین مرجع برای استناد در اثبات نتیجه گیری عمل مقایسه هست.

vahid

خیلی مخلصیم آقای عرفانی،در مورد جبهه گیری دیگران هم به نظر من مهم نیست فک نکنم برای شمام مهم باشه،حالا اگه مثلا طرفداری ی تیم خاص فوتبال باشه خوب بحثش جداس و هر کی میتونه واقعا با تعصب از تیم مورد علاقش دفاع کنه،حالا اینجا که خوبه چون در مورد تکنولوژی هستش و چون خوشبختانه هنوز گوشی آرزوی دست نیافتنی نشده و اجباری رو خرید ی برند وطنی نیست چون توانایی تولیدش نیست، ممکنه بعضیا به خاطر همین در دسترس بودن از روی نفع و سود آوری برای خودشون شرکت‌های رقیبو الکی خراب کنن،
تو ی سایت ماشین هم من گاهی اوقات ی سرکی میکشم اونجا ی سری به نحوی سنگ ماشینای کره ای ی سری ژاپنی ی سری فرانسوی و…. به سینه میزدن که من خندم گرفت،تو ی کامنت بهشون گفتم هر چقدم برند مورد علاقت خوب باشه به خوبیه پراید زوری نیست،،،
خدا کنه روزی برسه تو کشور ماهم رو شایستگی پست های مهم مملکت تقسیم بشه که اگه این اتفاق بیفته جای طرفداری الکی از شرکت‌های خارجی به شرکت‌های وطنی خودمون افتخار می‌کنیم،،
فعلا که متاسفانه جز سرافکندگی واسه مردم ایران هیچ چیزی وجود نداره که تو دنیا بخوایم خودمونو ثابت کنیم

نیما عرفانی

سلام مجدد ، نفرمایید آقا وحید شما بزرگواری . بله حرف حق رد خور نداره منتها دیگه چون اینقدر راجع به این مباحث صحبت کردم و طومارهای عریض و طویل فرستادم که دیگه رمقی برای بازگو کردنشون باقی نمونده.😑⁦

حاج حسن ملقب به ماشالله خان

یه پشکل‌دیگه از سامسونگ
تورو خدا نگا کن چند هسته ۱۰۸۰۰ 😂😂😂 بعد گوشیایی دیگه بالای ۱۱۲۰۰ و چند هسته راحت بالای ۳۶۰۰ میشن ولی این بنجل ۳۴۵۰ اونایی که اسنپ ۸۵۵ دارن 😂 قشنگ معلومه آندرکلاک کرده پردازنده رو حتما انتوتوم ۳۰۰ هزار!
یعنی خودشو به هر راهی میزنه‌که ثابت کنه چسینوزای ۱۰ نانوش خوبن بقیه بدن 😂
بدنش به احتمال ۹۹ درصد پلاستیکه
به زودی تست 5gش میاد یهو میبینی در حد 4.5g بقیه شرکتاش 😂 صدای اسپیکرشم از ته چاه میاد قیمتم حتما ۹۰۰ دلار

انقدر ترول بازی در نیار نوب جان
هنوز نیومده بیرون تو بنچمارکشو از الان گفتی؟
میخواست بکنه ای۸۰ رو میکرد
ای۸۰ بدنش شیشه و الومینیومه بعد بیاد گلاستیک بذاره رو این؟
۵جی در حد ۴ جی؟😂

MohammadFarhaadi

جالبه شیشه و آلمینیوم تو میانرده های شیائومی بده اونم گوریلاگلس و آلمینیوم ۷۰۰۰ اونوقت اینجا برای سامی بهتر از گلاستیک شده؟!اونجا گلاستیک بهتره اینجا برای سامی شیشه و فلز!!!جل الخالق یک بوم و دو هوا که میگن اینه.جریان یک بوم و دو هوا رو ازقدیمیترا بپرس بهت میگن داستان زنی که پسرش و دخترش با همسراشون میرن رو پشت بوم بخوابن یا سرچش کن!که بفهمی جریان یه بوم و دو هوا که گفتم چیه!ضربه فنی نشی یه وقت!

_V_

شما بپا نکنی مارو
من کی گفتم ترکیب گلاستیک بهتر از شیشه فلزه

@ماشاالله
اگر میخواست اثبات کنه که اگزینوس های خودش بهتر از اسنپ هستن ، کل میانرده هاش رو با پردازنده های اسنپ بیرون نمیداد.
5g در حد 4.5g ؟ فقط خواستی یه چیزی گفته باشی.
تو هم جدیدا یاد گرفتی فتوا بدی. آخه 900 دلار اگه بزاره که دیگه خرید گوشی از خانواده اس 10 خیلی به صرفه تره.حتی اگر 5g داشته باشه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)