حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ال جی نمایشگرهای اولد خود را از BOE خواهد خرید، انتقال خط تولید موبایل ها از کره به ویئتنام

نوشته

4 سال قبل | 19 دیدگاه | ال‌جی

در حال حاضر کره‌ای ها یا همان سامسونگ و ال جی بزرگ‌ترین تولید کننده پنل‌های OLED به شمار می‌روند، اما به نظر می‌رسد که ال‌جی در زمینه تولید پنل‌های اولد از سامسونگ عقب مانده است و قصد دارد تا صفحه نمایش اولد گوشی‌های هوشمند خود را از شرکت چینی BOE تهیه کند. امروز خبر می رسد علاوه بر اینکه ال جی نمایشگرهای اولد خود را از BOE خواهد خرید، انتقال خط تولید موبایل ها از کره به ویئتنام را هم شاهد خواهیم بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

ال جی نمایشگر OLED خود را از BOE خواهد خرید

شرکت BOE

شرکت BOE

شرکت ال‌جی بیشتر بر روی تولید صفحه نمایش‌های OLED با مقیاس بزرگ برای مانیتور و تلویزیون‌ها تمرکز دارد؛ از طرفی هم سامسونگ به شکل جدی در حال تولید پنل‌های OLED در مقیاس کوچک برای گوشی‌های هوشمند است. البته ال‌جی در زمینه ساخت صفحه نمایش OLED گوشی‌های هوشمند رقابت نزدیکی با سامسونگ داشت، اما تغییر سیاست‌های سامسونگ و تمرکز این شرکت بر روی تولید صفحه نمایش‌های OLED کوچک و منعطف برای گوشی‌های هوشمند کار رقابت را برای ال‌جی سخت کرد.

تا مدتی قبل سهم گوشی‌های هوشمند شرکت ال‌جی از نمایشگرهای تولید شده توسط این شرکت حدود ۳۰ درصد بود اما این میزان در سال جاری به ۲۰ درصد کاهش یافت. حال این تغییرات باعث شده تا شرکت ال‌جی برای تهیه صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند خود با شرکت چینی BOE وارد مذاکره شود. هواوی در ابتدا صفحه نمایش OLED گوشی‌های هوشمند خود را از ال‌جی تهیه می‌کرد اما اخیراً برای تهیه این پنل‌ها با شرکت BOE قرارداد بسته است؛ حال به نظر می‌رسد که ال‌جی باید برای تهیه صفحه نمایش گوشی‌های هوشمندش دست به دامن رقیب چینی خود یعنی BOE بشود.

شرکت BOE حالا بزرگترین تولیدکننده پنل‌های LCD تلویزیون و مانیتور است

یکی از دلایل اصلی روی آوردن ال‌جی به شرکت‌های چینی برای تهیه صفحه نمایش OLED، هزینه‌های کمر شکن بخش موبایل و سود دهی بسیار پایین آن است و به نظر می‌رسد که کره‌ای ها قصد دارند تا با تهیه پنل OLED از شرکت BOE هزینه‌های بخش موبایل را کاهش بدهند. همچنین بر اساس اطلاعات منتشر شده، ال‌جی تولید گوشی‌های هوشمند را در کره جنوبی متوقف کرده و از این پس محصولات خود را در ویتنام تولید خواهد کرد.

عملکرد ضعیف بخش موبایل ال‌جی مشکلات زیادی را برای این شرکت به وجود آورده است و باعث کاهش چشمگیر تولید صفحه نمایش‌های OLED این شرکت برای گوشی‌های هوشمند شده است؛ اما باید در نظر داشت که در زمینه تولید صفحه نمایش‌های OLED بزرگ برای مانیتور و تلویزیون‌ها برتری همچنان از آن ال‌جی است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این راهبرد به سوددهی بخش موبایل ال جی بیانجامد؟

اشتراک در
اطلاع از
19 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

جناب عطایی جزئیات طراحی پشتی cc9 و اینکه با چه مکانیسمی نور منحنی ایجاد میکنه، منتشر شده و بعضی سایتای داخلی هم پوشش دادن…
خبر رو میتونید تو gsmarena پیدا کنید…
متشکرم…

chalton

پادشاه تمام صفحه نمایش‌های گوشی موبایل فقط سامسونگ هست که هیچ برندی بهش نمیتونه برسه و با اختلاف خیلی خیلی زیاد از سامسونگ عقب هستن،از BOE بگیر تا ژاپن دیسپلی با اختلاف خيلي زیاد از سامسونگ عقبن.

chalton

قلبم درد میگیره هر موقع این خبر رو میخونم
.
.
به سرقت رفتن تکنولوژی نمایشگر تاشوی سامسونگ و فروش آن به هواوی و BOE
دادستانی کره‌جنوبی اعلام کرده است که جدیدترین تکنولوژی صفحه‌نمایش‌های تاشوی سامسونگ به سرقت رفته و به دو کمپانی چینی هواوی و BOE فروخته شده است. دفتر دادستانی در بیانیه‌ای اعلام کرده که دادسرای شهر سوون در روز پنجشنبه یازده نفر را در اتهام سرقت اسرار فنی سامسونگ متهم کرده است.
دادستانی کره ادعا می‌کند که یکی از شرکت‌های تأمین کننده سامسونگ اطلاعات این کمپانی در رابطه با “لایه‌های سه بعدی پنل‌های انعطاف پذیر OLED” را به سرقت برده است. به گفته دادستان این شرکت پس از بدست آوردن این اطلاعات آنها را به مبلغ چهارده میلیون دلار به شرکت‌های چینی هواوی و BOE فروخته است.
سامسونگ دیسپلی که زیرمجموعه شرکت بزرگتر به حساب می‌آید در بیانیه‌ای روز گذشته اعلام کرد که از نتیجه تحقیقات دادستانی شگفت‌زده و وحشت‌زده شده‌اند. گوشی‌های با صفحه نمایش انعطاف‌پذیر که سال آینده در رابطه با آنها بیشتر خواهیم شنید، به یکی از چالش‌های جدید سازندگان گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است و طبق اعلام دادگاه کره‌ای، سامسونگ به مدت 6 سال و بیش از 150 میلیارد وون (130 میلیارد دلار) در زمینه توسعه و تولید صفحه نمایش‌های تاشو زمان و هزینه صرف کرده است.

با کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند بالارده در بازارهای کلیدی، کمپانی‌ها به دنبال راهی دیگر برای متقاعد کردن مصرف کنندگان جهت خرید دستگاه‌های جدید خود هستند. به نظر می‌رسد که صفحه‌نمایش‌های خمیده سامسونگ ایده خوبی باشد. کره‌ای‌ها ماه گذشته در کنفرانس توسعه دهندگان این گوشی را برای لحظاتی در معرض دید عموم قرار دارند و تصاویر جدیدی از آن منتشر کردند. سامسونگ بزرگترین تولید کننده گوشی هوشمند است که در سه ماه آخر سال چیزی در حدود 20 درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است و احتمالاً همین موضوع رقیبان چینی را برای به سرقت اسرار این شرکت وسوسه کرده است.

بازرسان این پرونده از پلیس اینترپل برای دستگیری آنها درخواست کمک کرده‌اند. از 11 شخصی که به نقش داشتن در این سرقت محکوم شده‌اند، 3 نفر آنها بازداشت شدند.

afsoon

🤫🤫🤫بیخیال سامسونگ توهم زیاد میزنه .

_V_

سامسونگ توهم میزنه؟
خدا رحم کرد داستان بالعکس نبود!وگرنه چه غوغایی بود!

Amir galaxy

میخواستم بگم….
خیلی دلم میخواست خبرش برعکس بود ببینم قیافه اینا چطوریه

vahid abedi

الجی شرکتی نو اور و قابل احترام هستش

اما در زمینه نمایشگرهای اولد کوچک در قابل رقابت با سامسونگ نیست و سامسونگ پیشرو در این زمینه است

به نطرم کار بهتری کرد
چون هزینه تحقیق و توسعه واقعا کمر شکن هستش

صرفا هزینه تولید نیست.

کلی هزینه تحقیق و توسعه و سرمایه گذاری هستش که سامسونگ رتبه 1 سرمایه گذاری و هزینه کرد در r&d هستش.

در ضمن به نظر خودم که از میت 10 پرو با پنل اولد boe و میت 20 پرو با پنل اولد الجی البته درصد کم استفاده کردم کیفیت و کنتراست پنل های اولد boe بهتر از الجی بودن.

شایدم من اشتباه کنم و این صرفا نظر و تجربه استفاده خودم بود نه وحی منزل

_V_

البته که از عظمت الجی تو پنل سازی چیزی کم نمیشه ولی وقتی نمیتونه به سام برسه همون بهتر پولارو خرج کنه تو زمینه های دیگه پنلاشو باز بهتر کنه،درکنار اینکه گویا اکثر مشکلات پنل ها توی گوشیای هواوی تو اونایی بود که الجی داشتن

راستی دوستان کسی میدونه پنل آیفون۷،۸ و ۱۰ آر ساخت چه شرکتیه؟

vahid abedi

واعظ جان قسمت بزرگی از پنل های اپل البته lcd مال boe هستش

پنل های lcd boe فوق العاده هستش.

درسته boe فعلا کار داره به کیفیت سامسونگ برسه اما خیلی پیشرفت کرده و سال به سال کیفیت پنل های اولد و ال سی دی boe داره بهتر میشه
اپل چند سال هستش داره از boe پنل میخره.

راستی واعظ جان در جواب سوال دیروزت ن که کسی جواب نداد هواوی از سامسونگ حافظه های ناند خریداری میکنه

قسمتی از سامسونگ قسمتی توشیبا.

فکر کنم بخش حافظه های ناند و پردازنده سامسونگ بخش واحدی هستند و پخش چیپست سازی سامسونگ به تولید پردازنده و حافظه ها مشغول هستش

_V_

ممنون بابت پاسخگوییتون جناب عابدی🌹😊
برام پنل های ال سی دی آیفون سوال بود
آخه عده ای میگفتن الجی هست منم برام سوال بود بالاخره چی هست پنل های ال سی دی ایفون

_V_

نه جناب گویا اون عده درست میگفتن رفتم چند مدل سرچ کردم بالاخره دیدم پنل ایفون ۷ و ۷ پلاس رو الجی،توشیبا و شارپ ساختن

Arrow

جالب خبر درباره LG و Boe هست ولی بیشتر کامنتا رو ترول های سامسونگ درباره شرکت مورد علاقشون دادن
جالبه که LG از سامسونگ نخریده 🤣
یعنی پیشرفت یه شرکت چینی که رقیب سامسونگ حساب میشه اینقدر فشار اورده؟

_V_

یدونه چالتونه فقط
اگر منم حساب کردی من درباره الجی و ایفون حرف زدم و پرسیدم😑

_V_

“جالبه که LG از سامسونگ نخریده 🤣”
چون boe پنل ارزونتر و در عین حال با کیفیت پایینتری تولید میکنه،برای چی بیاد با سام قرارداد ببنده که پنل گرونتر هرچند بهتر بخره،،وقتی که معلوم نیست تو این اوضاعش چ قدر فروش میکنه،،اگر پایینتر از انتظار بشه باز باید مث اپل غرامات بده،،،حالا تو جای الجی بودی چیکار میکردی؟

“یعنی پیشرفت یه شرکت چینی که رقیب سامسونگ حساب میشه اینقدر فشار اورده؟”
سامسونگ برندیه که تو هر زمینه و بخشی از تکنولوژی دست داره و یا بهترینه توش یا جزو بهترینا حالا boe که از طرفی چینیه و اینکه کار اصلیش تولید پنله با اختلاف زیر ژاپن دیسپلیه که همون ژاپن دیسپلی با اختلاف بیشتر زیر سامسونگه!

afsoon

😒😒😒بعضیا بویی رو کوچک میدونستن .حتی بزرگترین سازنده پنل دنیا هم اومده ازش خرید می‌کنه .

_V_

چ ربطی داره الان /-:

afsoon

خیلی ربط داشت 😒میخاد تعصب نداشته باشی که بفهمی .بویی شاید امروز یه سروگردن پایین تر از سامسونگ باشه اما آینده نزدیک دیدنی هست .

_V_

بالاتر توضیح دادم ک چراع الجی از boe خرید کرده خود مطلب هم توضیح داده مطلب رو میخوندی این حرفو نمیزدی!
بی او ای باید فعلا با ژاپن دیسپلی مقابله کنه!

به جای اینکه الجی الکی تلاش کنه میره از بی او ای میخره و پولای خودشو جاهای دیگه تزریق میکنه که میدونه سود داره براش
نه بازار پنل های کوچک که شانسی نداره
درست گفتی تعصب نباشه میفهمی!
خب پس گویا شما تعصب داری که نفهمیدی!

Amir galaxy

خدایا فقط دستم به دامنت اینو بی نوبت شفا بده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)