حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان در امارات ۱.۲ گیگاوات افتتاح شد

نوشته

4 سال قبل | 8 دیدگاه | فناوری‌های نوین

باور کنید یا نکنید یکی اماراتی ها یک رکورد ویژه زده اند که در افسانه های محلی ما هم خیلی ها منتظر آن هستند. امارات متحده بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان را راه اندازی کرد. این پروژه که نور ابوظبی (Noor Abu Dhabi) نام دارد٬ می‌تواند مصرف برق 90 هزار نفر را تامین کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان

شاید امارات متحده هنوز هم به پول نفت خود متکی باشد٬ اما آن‌ها سخت به دنبال کاهش وابستگی خود به طلای سیاه هستند. شرکت آب و برق امارات پروژه‌ی «نور ابوظبی» بزرگترین مزرعه خورشیدی در دنیا را راه اندازی کرده است. این پروژه با ظرفیت توان حداکثری 1.18 گیگاواتی٬ به راحتی می‌تواند بزرگترین مزرعه خورشیدی ایالات متحده با توان 569 مگاواتی را پشت سر بگذارد.

امارات در کنار تولید برق٬ مزیت‌های زیست محیطی این مزرعه را نیز در نظر گرفته است. گزارشی از سوی رسانه‌های اماراتی منتشر شده که برآورد می‌کند٬ 3.2 میلیون پنل این مزرعه انرژی کافی برای 90 هزار نفر را تامین می‌کند و می‌تواند انتشار گاز CO2 را به میزان 1 میلیون تن کاهش دهد. این می‌تواند برابر با حذف 200 هزار خودرو از جاده‌ها باشد!

با تمام این تفاسیر٬ انکار اینکه امارات متحده عربی از راه اندازی بزرگترین مزرعه خورشیدی جهانبه عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده می‌کند٬ دشوار است. هرچند این پروژه می‌تواند اثر محسوسی بر انتشار گازهای مضر داشته باشد٬ اما واقعیت امر این است که آن‌ها هنوز هم وابستگی شدیدی به نفت دارند. این کشور اخیرا در مورد کاهش تولید نفت برای متعادل کردن بازار صحبت‌هایی را کرده است٬ اما این بدان معنا نیست که بخواهد از سوخت‌های فسیلی فاصله بگیرد. در هر صورت این یک پیشرفت مهم برای کشور کوچک حاشیه‌ی خلیج فارس است و می‌تواند شروعی برای آغاز پروژه‌های بزرگتر باشد. شرکت آب و برق امارات طرح‌های اولیه‌ای برای راه اندازی یک پروژه خورشیدی 2 گیگاواتی دارد و عربستان سعودی نیز قرارداد اولیه‌ای را برای احداث یک پروژه 2.6 گیگاواتی در مکه امضا کرده است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید ما هم در کشور خود بتوانیم چنین پتانسیلی را ایجاد کنیم؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammad 13759

با مسئولین دزد ایران حتما میتونیم نیروگاه ۵۰۰ گیگاواتی خورشیدی راه بیندازیم .

afsoon

ایران بزرگترین تولید کننده برق در منطقه هست .تا وقتی این پنل ها ارزان نشوند و سود اقتصادی نداشته باشند هم بی فایده هست.بیش از سیصد هزار پنل دو تایی و منبع ذخیره انرژی در اختیار عشایر ایران قرار گرفت به صورت کامل مجانی .کافی بود توی ایران این ششصت پنل جداگانه روی کویر گذاشته بشه امثال تو جار میزدن که اکوسیستم طبیعی کویررو دارن نابود میکنن .محیط زیست نابود شد حیوانات محیط زندگی از دست دادن .واسه تامین برق نود هزار نفر لازم نیست این هزینه انجام بشه صرفا اقتصادی ندارد .این کشور دزد هاش رو همین مردم انتخاب میکنن .آدم درست انتخاب کنید .

The Destroyer

این آمارا رو انصافا از کجا میاری؟ ایران اگر تولید کننده اول برق منطقه بود که تو کشور این همه قطعی برق نداشتیم به خصوص تو جنوب

afsoon

کافیه یه کوچولو تحقیق کنی در مورد حرفام بهش میرسی .یه سرچ کوچلو گوگل کافیه

afsoon

ایران در سال نود و سه بزرگترین تولید کننده خارومیانه شد .سال نود و هفت هم سی درصد افزایش تولید برق انجام شد . هیچ کشوری نزدیک به ایران هم نیست توی خاورمیانه .

_V_

شاید منظورش میزان خود برق تولیدیه نه نسبتش به کشور 😅😂

afsoon

قطعی برق هم برای صادرات هست هم برای عدم مدیرت مصرف برق خانواده ها .کمی تحقیق کنی میفهمی که‌تولید برق ایران از مجموع سه کشور آلمان .انگلیس .فرانسه .بیشتر هست .اگر هسته ای بود قطب تولید برق می‌شدیم و راحت می‌تونستیم بجای نفت برق بفروشیم به کشور های همسایه .

MohammadFarhaadi

چون امارات اینو زده بده؟!و وابسته به نفته؟!اگه اینو ایران زده بود میشد ما چقد خوبیم!ما که اصلا وابسته به نفت نیستیم!هستیم آیا؟؟؟!!!اونا وابستگیشون به نفت کمتر از ماست اونوقت اونا بد ما خوب؟!لیاقتش رو دارن نوش جانشون دیگه چرا الکی میگید کو کلاهت؟!تازه همین نفت هم که چیزیش به ما نمیماسه میره مستقیما تو جیب یه سری از ما بهترون!ای بابا چیزی نگیم بهتره دیگه همه میدونن وضعیت چطوره!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)