حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اینستاگرام ادعای گوش کردن به صدای کاربران برای تبلیغات هدفمند را رد کرد

نوشته

4 سال قبل | 11 دیدگاه | امنیت، شبکه‌های اجتماعی

یکی از جدیدترین شک‌هایی که کاربران درباره شبکه اجتماعی محبوب تصویرمحور اینستاگرام وارد داشته اند، احتمال گوش کردن به صدای آن‌ها در جهت نمایش تبلیغات هدفمند است. احتمالا همانطور که انتظار دارید، اینستاگرام ادعای گوش کردن به صدای کاربران برای تبلیغات هدفمند را رد کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

مدیرعامل اینستاگرام می‌گوید که اگرچه گاهی اوقات شاید تبلیغات مربوط به صحبت‌های افراد نمایش داده می‌شود، ولی این اپلیکیشن به مکالمات کاربران گوش نمی‌دهد. طی یک مصاحبه با خبرگزاری CBS News، «آدام موسری» (Adam Mosseri) گفته که نمایش تبلیغات بعد از صحبت در مورد آن‌ها، صرفا تصادفی است. خبرنگار CBS News از او پرسیده که چرا وقتی در مورد محصولاتی که هیچ جست‌وجویی نداشته ولی فقط مورد آن‌ها صحبت کرده، در اینستاگرام تبلیغات مربوطه نمایش داده می‌شود.

بسیاری از کاربران اینستاگرام می‌گویند که مثلا بعد از صحبت با نفر دیگر در مورد موضوعی خاص، خیلی زود تبلیغ مرتبط با آن موضوع در اکانت آن‌ها نمایش داده می‌شود. «موسری» می‌گوید برای این موضوع دو دلیل وجود دارد. به گفته او:

«اول از همه باید به موضوع تصادفی بودن اشاره کنم که گاهی اوقات رخ می‌دهد. دوما باید بگویم که شاید شما در حال صحبت کردن در مورد آن موضوع موردنظر هستید زیرا اخیرا با محتوای مربوط به آن تعامل داشته‌اید. چنین چیزی شاید در ناخودآگاه شما قرار بگیرد و مدتی بعد به یادش بیفتید. احتمالا برای بیشتر کاربران، شاهد چنین روند نامحسوسی هستیم.»

اگرچه اینستاگرام شاید به صحبت‌های خصوصی کاربران گوش ندهد، ولی به هر حال بر اساس نحوه تعامل کاربران با این شبکه اجتماعی، تبلیغات هدفمند دقیقی را نمایش می‌دهد. این تبلیغات بر اساس افرادی که فالو می‌کنید، ویدیوها و تصاویری که لایک می‌کنید و برای آن‌ها کامنت می‌گذارید، برای شما در نظر گرفته می‌شود. همچنین به لطف بانک اطلاعاتی گسترده فیسبوک، شرکت مادر اینستاگرام، این پلتفرم برای ارائه‌ی تبلیغات از بیش از ۵۲ هزار دسته‌بندی مختلف استفاده می‌کند.

شبکه‌های اجتماعی از آن‌چه فکر می‌کنیم ما را بهتر می‌شناسند. برخی از اپلیکیشن‌ها-مانند گوگل اسیسنت، الکسا آمازون و سیری اپل-معمولا مرتبا به صحبت‌های ما گوش می‌دهند تا بتوانند سریعا جوابگوی درخواست کاربران باشند. اما به هر حال شک و تردید کاربران نسبت به اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام کاملا طبیعی است. موضوعی که مدیرعامل آن به‌طور کامل رد می‌کند و در نهایت می‌گوید:

«البته می‌دانم که به‌طور کامل حرف من را باور نمی‌کنید.»

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این اتفاق رخ می دهد؟ برای شما هم پیش‌آمده که به این دلیل تبلیفاتی مشاهده کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoon

تمامی شبکه های اجتماعی از کاربر جاسوسی میکنن .هزینه سرورها .هزینه کارمندان .برنامه نویسان .نگهداری .آنقدر زیاد هست که نمیشه مجانی در اختیار مردم قرار داد .پس با فروش اطلاعات به دولت ها و غیره کسب درآمد میکنن .برنامه های مثل وات ساپ .مثل تلگرام و اینستاگرام و امثال اینها ارزششون چند ده میلیارد دلار هست جالب این جاست که کاربران به صورت مجانی ازش استقاده میکنن🤣😂الان یه عده میان میگن نه آمریکا جاسوسی نمیکنه

Amin B3DA

تلگرام را قاطی نکنید. تلگرام امن ترین و بهترین برنامست و اگر میخواست بفروشه توی ایران و حتی کشور خودش فیلتر نمیشد. پاول دورف و گروهش توی دوران دانشجویی رتبه دوم المپیاد ریاضی جهان شد (اگر اشتباه نکنم)
پ.ن: اون سال رتبه اول یک گروه ایرانی بود 🙃

afsoon

تلگرام دست کم سالانه یک میلیارد دلار هزینه دارد .این پول از کجا تامین میشه؟ ایران و روسیه قدرت خریدشان پایین بود و پیشنهاد. های دیگه وسوسه برانگیز تر بود .هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگرع .همه شبکه های اجتماعی چه روسی باشه چه چینی چه آمریکایی چه کانادا برزیل هند ایران همشون جاسوسی میکنن و از این طریق درآمد دارند .

Amin B3DA

دوست عزیز هزاران راه درآمد هست که ظاهرا شما بی خبرید ازش. کمترینش دونیت کردن
و اما بهترینش ماین کردن. اگر از یک درصد سی پی یو گوشی شما که هیچ فشاری حتی تو عملکرد بهش وارد نشه استفاده کنه برای ماین کردن. اگر اصلا از یکککک هزارمشم استفاده کنه و روزی یک ساتوشی بدست بیاره، الان 250میلیون کاربر داره و میشه روزی 2.5 بیت کوین که به نرخ الان میشه روزانه 30هزاردلار و ماهانه مبلغ نزدیک یک میلیون دلار. این دوباره یک راه درآمد
پس لطفا چیزی که نمیدونید حداقل زیر سوال نبرید
و من از لایک های منفی نتیجه میگیرم چند درصد این جمع اطلاعی از این مسائل ندارند و فکر می کنند چون رایگانه، پس جاسوسیه

_V_

دیگه وقتی به داش امین منفی دادن ببینید چه خبره😊

afsoon

صد بار گفتم جنس از موتوری نگیر .توهمات بی پایانت انگاری تمامی ندارد .وقتی کسی موافق تو نیست یعنی داری اشتباه میزنی .

_V_

پشمک حد خودتو بدونا اخه شل مغز
مگه من با تو بودم به خودت گرفتی
البته خب وقتی چوبو بر میداری….

ترولک

_V_

فقط کلماتی که استفاده کردیو عشقه😒👎
من میگم داش امین تو میگی من؟😂
چطور همیشه ایشون همه جا مثبت میگیرن تا با جناب عالی بحث کردن منفی گرفتن؟😂

Amin B3DA

فدات. عیب نداره. حرف حق بزن همیشه، خریداراش میدونند و لایک میکنند. ارزش خودتم حفظ میشه. اوناییم که لایک منفی میدن مشخص میشه یا سوادش رو ندارند یا بی منطق اند

_V_

کاش واقعی بود داداش!
منکه شک دارم اینا واقعی باشه!

Amin B3DA

توضیح دادم بالاتر که سیستمشون چجوریه. شبکه های دیگه بله (توییتر و اینستا) اما تلگرام رمزنگاری هاش خیلی عالی و بی نقصه و من خودم چندتا شماره هام مسدود شده کلا بخاطر اینک داشتم تلاش میکردم نفوذ کنم بهش. و من به شخصه به تلگرام مطمئنم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)