قرار است پژو ۳۰۱ به صورت کاملا داخلی تولید شود. به تازگی کف قیمت پژو ۳۰۱ تولید داخل برابر با ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.
به نظر می رسد خودروسازان درخواست افزایش دوباره قیمت را تقدیم وزارت صمت کرده اند. این موضوع به احتمال زیاد برای جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت ها در بازار است. در حقیقت عدم مدیریت و نظارت بر عملکرد شرکت ها باعث شده بدون هیچ دلیلی و تنها برای سود بیشتر، نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کنند.
مشاور وزیر صنعت به تازگی اعلام کرد:
قیمت خدمات زیربنایی مانند آب و برق به صورت سالانه افزایش پیدا می کند و هزینه های شرکت های خودروسازی نیز بالا می رود. با توجه به این موضوع، این شرکت ها به دنبال اصلاح قیمت خودرو برای دریافت سود منطقی هستند.
شاید جالب باشد بدانید که وزارت صمت سال گذشته وعده داده بود شرکت های خودروسازی با افزایش عرضه محصولات خود به بازار، قیمت خودرو در بازار آزاد را کنترل می کنند. حال به نظر می رسد نه تنها این وعده عملی نشده است، بلکه شرکت ها به دنبال افزایش بیشتر قیمت نیز هستند. در حالی صنعت خودروسازی ایران داخلی محسوب می شود که تحریم ها آن را فلج کرده است. این موضوع نشان می دهد که صنعت خودرو به شدت به کشورهای دیگر وابسته است.
پژو ۳۰۱ در آینده وارد بازار می شود. قرار بود این خودرو با همکاری پژو و ایران خودرو داخلی سازی شود. حال که تحریم ها دوباره برگشته اند، شرکت فرانسوی پژو از این پروژه کنار گذاشته شده است. این خودرو قرار بود جایگزین پژو 405 شود، حال خبرهای رسیده به قیمت بالاتر از دنا پلاس اشاره می کنند. با توجه به این موضوع، حداقل قیمت پژو 301 برابر با 200 میلیون تومان خواهد بود که اختلاف زیادی با قیمت پژو 405 دارد.
نظر شما درباره این قیمت برای پژو ۳۰۱ چیست؟
😊چقدر مفت ما راضی به ضرر شما نیستیم بدید یک میلیارد تومان 😊میخواستم یه پراید بخرم اینم کردید۵۰ ملیون دیگه همونم نمیشه خرید .
واقعا کسی هست برای این اشغال درجه چندم اروپایی(البته نه این چون این اروپایی نیست هنز از اون بدتره)پول بده؟ واردات خوردو هیبریدی رو بدون تعرفه ازاد کنید ببینم کسی به این اشغالا نگاه هم میندازه؟هم الودگی خیلی کم میشه هم مصرف بنزین ب شدت میاد پایین
وضعیت به حدی خراب هست که اگر واردات ازاد بشه و گمرک صفر بشه بازم نمیتونیم بخریم .سال پیش فروردین بابام یه دستگاه پریوس خرید ۱۶۰ ملیون .الان پانصد ملیون میگن .حتی اگر آزاد بشه و گمرک صفر هم بشه بازم میشه ۲۴۰ ملیون .از کجا بیارن مردم برای خرید؟ ارزان ترین خودروی باکیفیت دنیا نیسان ورسای هست اگر اشتباه نکنم یازده هزار دلار هست .میشه ۱۵۰ ملیون .😐تا دلار ۵ تومنی ایران بهشت بود امروز با دلار ۱۴ تومنی فاجعه حساب میشیم و جهنم .در مورد خودرو وارد کردن نو که کلا منتفی هست چون نود درصد مردم قادر به خریدش نیستن .دست دوم هم اگر وارد کنند و حتی اگر هیچ گمرکی نباشه حداقل باید هفتاد ملیون هزینه کرد اینم واسه خیلی ها زیاده اما مشکل این هفتاد ملیون نیست هزینه استهلاک و هزینه خرج های معمولی مثل تعویض روغن و فیتلر هم هست .حتی اگر یه بی ام و ام ۳ سال ۲۰۰۶ هم بخریم ۷۰ ملیون هزینه هر بار تعویض روغن و فیلترش نزدیک چهار ملیون تومان میشود .اگر هم روغن های توصیه شده استفاده نکنید یه مشکل موتوری باید صد ملیون کم کم کم خرجش کنی .اگر تصادف کنی و فقط چراغ خودرو بشکنه باید بیست تا سی ملیون بدی براش 😐وقتی ارزش پول پایین هست و درآمد هم پایین حتی اگر ۲۰ ملیون هم بهت بفروشن بازم باید بری یه پراید با همون کارکرد بخری چون نمیتونی خرج اون ماشین رو بدی .تنها راه امید اینه که در داخل ایران ماشین خوب بسازن و منصفانه بفروشن
در همه جای دنیا خودرو در کشور تولید کننده ارزونترین قیمت رو میخوره تو کشور گل و بلبل ما دقیقا برعکس و خوشبختانه چهار برابرکشورهای دیگه البته منظورم یه مشت کشور بدبخت بدتر از خودمونه قیمت میخوره و تو عصر تکنولوژی طرف میاد مثل آب خوردن تو اخبار قسم میخوره که پراید ما در کشورهای دیگه از بنز گرونتره و خیلی هم میخرنش!!!حالا چرا خوشبختانه یه زمانی جواب این سوال رو میدم در آینده!تو این اقتصاد کثیف و فاسد خودروسازا از همه بی حیاتر و کثیفترن و به علت پشتیبانی د.و،ل.ت همیشه پابرجان و زمین نمیخورن ولی اینم چند صباحی دیگه بعدش چی!!!؟؟؟
جالبه که اینجا که مردم همه معترضن و یه نفر تو کل کشور از خودروسازها راضی نیست(حتی خود مدیراشون بعد از اینکه میرن بیرون از مجموعه!!!) به عنوان خ.س و خ.ا.ش.ا.ک و ن.ف.ه.م و بیسواد ازشون نام میبرن ولی همین مردم در مواقع خاص که مورد نیازشونه که نشونشون بدن به دنیا میشن مردم ا.ن.ق.ل.ا.ب.ی!!!و همه تصمیماتشون در اون زمینه صحیحه و خیلی هم فهیم و باشعورن!!!جل الخالق.در آینده چه جنا.ی.ت.ه.ا که از برخی خد.مت گذ.را.ن م.ل.ت که فاش نشه!امیدوارم زنده باشن و مردم همینجا به خدمت خودشون و خانواده محترمشون برسن.
اگر همین الان واردات موبایل کلا ممنوع بشه یا قیمت دو سه برابر بخاطر گمرکی کنن و بگن باید از جی ال ایکس موبایل بخری با هر قیمتی که گفت تو نمیخری جی ال ایکس؟ مردم نمیخرن؟ بعضی چیزا رو نمیشه نخرید .مردم دیوانه نیستن که پراید بخرن مجبور هستن .سی سال هست که با همین بازار بسته مردم دارن زندگی میکنند .اگر طرز تفکر تو رو همه مردم داشتن الان هیشکی ماشین نداشت .مردم نخرن واسه یه روزه یه ماهه نهایت یک ساله .نمیشه که اصلا نخرید .پول هم نیست که ماشین خوب خرید .
منم که نمیگم نخرن یا اصلا میشه نخرید همین پراید رو پسر عموم که صافکاروتعمیرکاره عاشقشه و میگه پراید ماشین بینظریه البته بخاطر کثافتکاریه حضرات از بدنه فوق ضعیف و امکانات صفر! توش استفاده میشه و اینکه به روز نمیشه و باعث شده پراید اینقدر بد به نظر بیاد.و اینکه قیمتش پنج شیش برابر چیزیه که باید باشه حتی من شنیدم از کسایی که تو شرکتای سازنده ماشین کار کردن تا ده برابر قیمت واقعیشه!!!البته خیلیش بخاطر دور زدن تحریمها این قیمت شده و بیشترش بخاطر چیزایی که نمیشه گفت و یه مقداریش بخاطر طمع حضرات!
نمیخام از پراید دفاع کنم به هیچ عنوان اما اما اما ده برابر قیمت واقعیش هست؟ الان آلان پراید ۱۳۱ برای سایپا ۴ ملیون ۵۰۰ هزار تومان ساختنش در میاد؟به عبارتی ۳۷۰ دلار ؟ 😐😑😐اول فکر کن بعد نظر بده .با ۳۷۰ دلار بهت توی هند هم دوچرخه نمیدن که چه برسه به بقیه دنیا .۳۷۰ دلار رو فقط سایپا میده برای کامپیوتر و انژکتور به شرکت هایی مثل بوش یا غیره 😐پراید همین الآنم هزینه ساختش بالای سی ملیون تومان هست .دلیل وضعیت بازار هم همینه شرکت سایپا نمیتونه با قیمت مصوب خودرو وارد بازار کنه چون ورشکستگه میشه .قیمت فلزات چهار برابر شده .هزینه بیمه و کارگر هم افزایش پیدا کرده .برق و غیره هم گران شده .من نمیخام طرفداری از لگن ساز های سایپا یا ایران خودرو کنم به هیچ عنوان ولی دیگه دوست ندارم اینجوری از قیمت تمام شده اش حرف بزنی چون به هیچ عنوان منطقی نیست .بقیه کمپانی های دنیا خودرو رو هر سال یا هر چند سال یه فیس لیف میکنن و تکنولوژی های جدید تر رو که قیمتش پایین تر اومده بکار میبرند .اما سایپا نه .همون ساخت رو داره ادامه میده هیچ چیز ارزان نمیشه چون چیزی جدید تر و بهتر ساخته نمیشه که قیمت قطعات قدیمی ارزان تر بشه
دوست عزیز منم گفتم که بخاطر تحریمها قطعات چند برابر میشه و یه سری حقوق سازمانهای مختلف و متلیاتهای گزاف باعث میشه که قیمتش حتی تا ده برابر در برخی برهه ها برسه.فکر نیکنی پراید یا ماشینی همتاش تو کشورای دیگه حکم چی رو داره؟!دقیقا دوچرخه!چون فقط کارش جابجایی نزدیکه نه بیرون شهر یا مسیر طولانی.در ضمن با چه معیاری میگید قیمت تمام شده پراید بالای سی ملیونه!!!؟؟؟اگر هزینه تولیدش بالای سی ملیون بود با مالیاتهایی که بعضا از هزینه تولیدش بیشتره و حق و حقوق موسسات مختلف دویست میلیون مینداختن به مردم.فکر میکنی بنز وقدر سود میکشه رو ماشینش؟اینجا گمرک ما از بنز بالای صد درصد سود میکنه!!!پس اگر آمار و ارقامی که یکی از دوستان خط تولید یکی از خودروسازها بهم گفته بود بهت بگم چی میگی اون خیلی عجیبتره!اینجا اصلا نیاز به فکر کردن نداره که بخوام فکر کنم فکر کردن مال جاییه که طبق اصول و فرمول ثابت جلو میره نه اینجا که هردمبیله و طبق هیچ اصولی پیش نمیره!پس با فکر کردن به جواب نمیرسی باید اطلاع داشته باشی توصیه میکنم شما هم فکر کردن رو بزار برای جاهایی که بدرد میخوره نه چیزی که کلا اطلاعی ازش نداری.
همتاهای پراید فقط در هند و چین هستن مثل ماشین های تاتاموتورز .سه چرخه این شرکت که اگر نگاه کنی میخندی بهش و رسماً تایر های کاری رو گذاشتن روی یه سه چرخ و با موتور یه موتور سیکلت دویست و پنجاه سی سی به قدرت بیست و پنج اسب بخار .بدون بخار بدون کولر با سیستم تعلیق افتضاح .قیمت دو هزار و هفتصد دلار .بقیه هم تا چهار هزار دلار همگی دارای موتور هفتصد سی سی به قدرت پنجاه اسب بخار هستن و همه موارد ضعیف تر از پراید .چین هم فقط ام وی ام صد و ده با قیمت چهار هزار دلار میساخت اینم فیس لیف شد و قیمتش پنج هزار و پانصد دلار شد و توی ایران هم به قیمت پنجاه و سه ملیون داره فروش میره.پراید قیمتش همینه توی هر کجای دنیا که باشی همینه .هیچ کمپانی نمیتونه با دو هزار و پانصد دلار که من گفتم سی ملیون قیمت واقعی تمام شده پراید هست ماشینی بسازه که با پراید مقایسه بشه .ارزش پولی ایران داغون شده ربطی به سایپا و بقیه ندارد .با این پول لگن باید تولید کنند هیچ کاری هم نمیشه کرد .من از پراید دفاع نمیکنم به هیچ عنوان اما منطق هم خوب چیزیه .