حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پنل‌های اولد سامسونگ به لپ‌تاپ و تبلت اپل می‌رسند

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | سامسونگ

ظاهرا اپل به ناچار قصد دارد در تعدادی از تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های خود از پنل‌های اولد سامسونگ استفاده کند. اپل برای انجام این کار تمایل چندانی ندارد ولی به دلیل قرارداد بین اپل و سامسونگ برای تامین پنل‌های اولد آیفون و فروش پایین‌تر از حد انتظار آیفون‌ها، در صورتی که اپل به میزان کافی پنل اولد سفارش ندهد باید جریمه‌ای را بپردازد. به همین خاطر این شرکت آمریکایی به ناچار باید پنل‌های اولد بیشتری را سفارش دهد؛ پنل‌هایی که اپل می‌خواهد از آن‌ها در برخی از لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های خود تعبیه کند. پنل‌های اولد سامسونگ به لپ‌تاپ و تبلت اپل می‌رسند و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

اگرچه موضوع فروش پایین آیفون‌ها و سفارش کمتر از حد انتظار پنل‌های اولد سامسونگ صحت دارد، ولی این اقدام تنها یکی از کارهایی است که اپل برای حل این مشکل می‌تواند انجام دهد که البته چندان هم غیر منطقی نیست. این روزها برخی از شرکت‌ها برای تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها به بهره‌گیری از پنل‌های اولد روی آورده‌اند که البته اپل در میان این شرکت‌ها قرار ندارد. به‌عنوان مثال می‌توانیم به تبلت‌های گلکسی تب اس سامسونگ و لپ‌تاپ‌هایی مانند لنووو تینک‌پد X1 یوگا اشاره کنیم.

حتی اگر اپل تصمیم بگیرد این تعداد پنل‌های اولد را خریداری کند، معلوم نیست که آن‌ها چه زمانی روانه‌ی گجت‌های موردنظر می‌شوند. «مینگ چی گو»، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، می‌گوید که نسل جدید مک‌بوک پرو و مدل‌های جدید آیپدها در سال ۲۰۲۱ از نمایشگرهای مبتنی بر فناوری mini-LED بهره می‌برند که اگر این موضوع صحت داشته باشد، با قاطعیت نمی‌توانیم در مورد زمان عرضه‌ی لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های اپل‌ مبتنی بر نمایشگرهای اولد اظهارنظر کنیم.

البته اپل‌ احتمالا به جای انجام این کار، برای جانشین آیفون XR در سال ۲۰۲۰ که قرار است در کنار دو آیفون ۵G معرفی شود، از پنل اولد استفاده می‌کند که «مینگ چی کو» هم مدتی قبل در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده است. اپل‌ می‌گوید که آیفون XR پرفروش‌ترین گوشی این شرکت است و به همین خاطر قرار دادن پنل‌های اولد در یک گوشی پرفروش منجر به استفاده‌ی تعداد زیادی از این پنل‌ها می‌شود و از طرف دیگر سامسونگ هم راضی باقی می‌ماند.

پنل‌های اولد سامسونگ روی لپ‌تاپ و تبلت اپل می تواند حسابی جذاب باشد، اینطور نیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

یعنی از LCD به OLED داره ارتقا میده ناراضیه😅😑

Amir galaxy

ولی بخوای تو صفحه نمایش موبایل بهترین باشی باید بیای سراغ سامسونگ

chalton

اپل برای اینکه غرامت نده مجبوره یه جور دیگه باج بده به سامسونگ،البته به موقع غرامت هم میده چون تبلت و لپ تاپ هاش اندازه گوشی‌هاش فروش ندارن برهی همین باید باز غرامت بده ولی کمتر.
تو دنیای تکنولوژی اگه میخوای یکی از بهترین ها باشی باید با سامسونگ همکاری کنی این قانون دنیای تکنولوژی هست.

The Destroyer

سامسونگ روح بخش دنیای تکنولوژی!
خخخخخ

afsoon

ببین بشخصه اپل رو بدترین موبایل ساز دنیا می‌دونم و گوشی هاش به هیچ عنوان ارزش خرید ندارند .اما باید با حقیقت رو به رو شد سامسونگ هم به اندازه اپل افت فروش داشته و در آینده نزدیک هر دو برند به قعر جدول خواهند رفت و در آینده کمی دورتر موبایل یه چیز قدیمی میشه و تکنولوژی های جدید جاش رو میگیرن .اپل از همین الان استارت آینده خودش رو در برابر بقیه بخش ها کلیک زده و نگران آینده نیست .اما سامسونگ چی ؟؟؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)