در سالهای اخیر تعداد بلاگرهای تبلیغ کننده ترفندها و لوازم آرایشی در یوتیوب بسیار زیاد شده است و اکثر این کاربران دنبال کنندگان بسیاری دارند؛ به همین دلیل شرکتهای بزرگ برای تبلیغ محصولات جدید خود از این افراد استفاده میکنند. حال یوتیوب با استفاده از قابلیت AR Beauty Try-On قابلیت آرایش با واقعیت افزوده را برای کاربرانی که در حال تماشای ویدئوهای آموزشی هستند را فراهم کرده است. در حقیقت یوتیوب با قابلیت AR، آرایش همزمان با پخش ویدیوهای زیبایی را ممکن می کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.
گوگل اخیراً از سرویس AR Beauty Try-On رونمایی کرده است که با استفاده از این فناوری واقعیت افزوده قابلیت آرایش مجازی در اختیار کاربران یوتیوب قرار خواهد گرفت. در این قابلیت صفحه گوشی در برنامه یوتیوب به دو بخش تقسیم میشود که در قسمت بالایی ویدئو آموزشی نمایش داده میشود و در قسمت پایینی تصویر با استفاده از دوربین سلفی و قابلیت AR Beauty Try-On چهره کاربر برای استفاده از لوازم آرایشی موجود در تبلیغ به نمایش گذاشته میشود.
آرایش مجازی یوتیوب، از طریق یادگیری ماشینی و فناوری AR محصولات مجازی را به شکلی واقعگرایانه و سازگار با رنگ پوست ارائه میکند و در حال حاضر گوگل این قابلیت را با چند برند تولید کننده لوازم آرایشی مورد آزمایش قرار داده است. گوگل اخیراً این قابلیت را در نسخه iOS برنامه یوتیوب مورد آزمایش قرار داده است و بر اساس آمارهای منتشر شده، نزدیک به 30 درصد از کاربران در هنگام تماشا ویدئوهای آموزشی آرایشی قابلیت AR Beauty Try-On را فعال کردهاند و به مدت 80 ثانیه از لوازم آرایشی مجازی موجود استفاده کردهاند.
البته این ابزار جذاب فعلا در مراحل اولیه قرار دارد و به مدت کوتاهی به شکل آزمایشی در اختیار برخی از کاربران قرار داده شده بود. برند معروف M.A.C یکی از اولین شرکتهایی بوده است که در زمینه آرایش واقعیت افزوده با گوگل همکاری کرده است و در تابستان سال جاری میلادی برندهای دیگر هم در ارائه این سرویس جذاب با گوگل همکاری خواهند کرد.
نظر شما درباره این ویژگی چیست؟
وای خدا این دختره چقدر خوشگله قلبم رفت😍😍😍