حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سردار جلالی معتقد است فیلترینگ تلگرام توسط وزیر ارتباطات به درستی انجام نشده است

نوشته

4 سال قبل | 8 دیدگاه | اخبار داخلی

سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور درخصوص شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب در کشور توضیحاتی ارائه داد و واگذاری آنها به عناصر خارجی را به یک بمب شیمیایی تشبیه کرد. به عقیده وی فیلترینگ تلگرام توسط وزیر ارتباطات به درستی انجام نشده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

سردار جلالی

سردار جلالی

جلالی معتقد است:

نباید اجازه دهیم که مردم‌ را با شبکه‌های اجتماعی از بیرون سازماندهی کنند و افکار عمومی را شکل دهند و آن‌ها را به تصمیماتی علیه این کشور و حکومت متقاعد سازند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور می‌گوید وجود برنامه‌های هاتگرام و تلگرام طلایی نه تنها از تهدیدات تلگرام کم نکرده‌اند، بلکه بر آن افزوده‌اند. او معتقد است که شبکه‌های اجتماعی از آن عبارت پیام‌رسان اولیه که صرفاً مسنجر باشد و فقط پیام برساند تغییر کرده است و کارکرد‌های دیگر به آن اضافه شده است مثلاً جدا از ارسال پیام که حوزه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باشد، یک ابزار رسانه شده‌اند.

ایجاد آشوب از طریق شبکه‌های اجتماعی

جلالی می‌گوید که پیام‌رسان‌ها دیگر صرفاً پیام‌رسان نیستند، بلکه به دستگاهی تبدیل شده‌اند که می‌توانند در حوزه امنیتی آشوب ایجاد کنند.  و افکار عمومی را شکل دهد و در حوزه عملیات روانی می‌تواند مردم را هدایت کند و درگیر کند، در حوزه‌های کاری کار تولید کند، در حوزه‌‌های بانکی دریافت و پرداخت داشته باشد و مقررات و ضوابطش را هم خودش بداند یعنی خودش بشود یک دولت، دولتی که در درون دولت ما شکل گرفته است و نفی حاکمیت را انجام می‌دهد. وی افزود:

 قوه قضائیه با وضع موجود قادر نیست درباره پیشگیری از جرم در شبکه تلگرام کاری انجام دهد چراکه تلگرامی‌ها نه اینجا هستند و نه نماینده دارند و نه زیرساخت‌شان اینجاست و نه متعهد هستند که انجام دهند؛ بنابراین هر نوع جرمی می‌تواند برایش رخ دهد و نمی‌تواند مجرم را پیگیری کند و در این زمینه نقض حاکمیت شکل می‌گیرد. این هاتگرام و طلاگرام هیچ ارزش امنیتی نتوانستند تولید کنند. مثلاً چهار تا سایتی مانند آمدنیوز را حذف کردند و دوباره در تلگرام ایکس آن را باز کردند و این ارزشی ندارد. وقتی تلگرام ایکس را وصل می‌کنید دیگر نیاز به هاتگرام هم نداریم یعنی خود تلگرام را مستقیم می‌گیرید و وقتی شما این طور می‌توانید به تلگرام دستیابی کنید یعنی اینکه تلگرام هست و هیچ چه کاهش خطری نداشته است.

جلالی عنوان کرد که از نظر سازمان پدافند غیرعامل، اولین خطر سایبری سال 98 شبکه تلگرام و شبکه‌های اجتماعی خارج از کنترل دولت و کشور است که حتماً باید فکری به حال آن شود و یک موضوع کاملاً جدی و اساسی است.

چرا معتقدند که فیلترینگ تلگرام کاملا انجام نشد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل معتقد است که آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تلگرام را فیلتر نکرده است. او درخصوص این موضوع اینگونه توضیح داده است:

فیلتر دو نوع است یک فیلتر آی‌پی است و یک فیلتر هم اکانت. در فیلتر آی پی، آپی تلگرام را به اپراتور‌ها و آی‌اس‌پی‌ها داده شد و آن‌ها بستند ولی فیلتر اکانت انجام نشده است و تلگرام محتوای خود را در گوگل قرار می‌دهد و در بستر گوگل منتقل می‌کند، این‌ها گوگل را که فیلتر نمی‌کنند و از زیرساخت‌ها و ابزار‌های گوگل استفاده می‌کنند و  این محتوا بدون فیلتر در دسترس‌شان قرار می‌گیرد. اگر شما در گوگل بزنید تلگرام، مسدود است، ولی اگر شما از آن طرف وارد تلگرام شوید همچنان باز است یعنی محتوای تلگرام همه در گوگل وجود دارد و در کانال‌ها کار می‌شود. مثل اینکه بگوییم اسم شما حسنی است و بگویم حسنی را راه ندهید و شما بگویید اسم من حسینی است و بگویم خب راه بدهید، در این حال شما آمدی داخل و فرقی نمی‌کند حسنی باشی یا حسینی؛ موضوع خودت بودی که نباید می‌آمدی داخل اما حالا که آمدی داخل، چه اسمت حسنی باشد چه حسینی باشد. مشکل وزارت ارتباطات است، این موضوع یک مقدار پیچیده و فنی است که ان‌شااللّه به جای خودش توضیح داده خواهد شد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید ماجرای فیلترینگ پرکاربرترین پیام رسان کشور چطور پیش برود؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MR.CAMPER

سگ تو روحت😂😂😂😂😂😂

….. .

با تشکر از زحمات بی دریغ شما اقای ع.طا.یی عزیز
ولی خب این چنین اخبار به نظرم فایده نداره
سه تا خبر دست اول برای سونی رو پوشش ندادید بعد علت فیلترینگ تلگرام رو گذاشتید؟
https://m.gsmarena.com/hexacam_sony_phone_gets_camera_specs_revealed-amp-37637.php
خواهشا پوشش بدید
اگ خبری از این کمپانی های چینی باشه یا چرا تلگرام درست فیلتر نشد و…. سریعا اخبارش پوشش میدید ولی سه تا خبرو که لینکشم کامنت دادم نذاشتید
https://www.forbes.com/sites/johnarcher/2019/06/14/sony-crowned-king-of-tv-in-2019-value-electronics-shootout/
و

https://m.gsmarena.com/samsung_galaxy_s10_plus_vs_sony_xperia_1-review-1944.php

HM-Royal

dumb and dumber

Amin B3DA

👎🏻👎🏻 باید در اون مملکتی که با فیلترینگ همه چی و همه جا حتی یه پیامرسان بخوان مردمش را خاموش کنند و مملکت را نگه دارند گل بگیرند. شما از یه پیامرسان میترسید و به خاطر یه کانال (آمدنیوز) کل تلگرام رو بستید. جمع کنید ناموسا. ندزد و نترس

HasanHoseinPoor

امدنیوز‌ کم و بیش با ساس در ارتباطه‌ ترس اصلیشون‌ از پستو‌ هستش…

HasanHoseinPoor

شما هر کاری کنید مردم‌ سکوت‌ کنند
هزاران قرارداد بدتر از ترکمنچای و گلستان‌ و کاپیتولاسیون امضا کردن و میکنین‌ وضع زندگی و معیشت و همه چیز رو از بین بردین‌
قدرت خرید عزت اعتبار شرف کشور از بین بردین‌
به هیچ چیز دسترسی نداشته باشیم تا شما و اقازاده‌ هاون حکومت‌ کنید‌ و بر سر رعیت سوار
خونوادتون‌ تو بلاد کفر باشن‌ عشق و حال ما تو بدبختی کامل

ب

HasanHoseinPoor

بخاطر همین ۴ کلمه بغض دل کامنت رو پاک نکن ترنجی‌
به همین آقای‌ سردار‌ بگین‌ قرص برنج رو به وفور پخش کنند و در دسترس بزارن‌

که اعدام و تیر بار و برچسب و اینا لازم نباشه‌
اگر راز زندگی در بندگیست‌
دو صد بار مردن به از زندگیست

Mohammad 13759

از وییدئو جدید ل_ی_د_ر _ر_ی_ ا_س_ت_ارت ترسیدن هه

Milad7

نظر من حذف شد… عجب!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)